کد خبر 384159
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷

دادستانی کل در شهر «إزمیر» ترکیه دستور بازداشت شمار زیادی از نیروهای پلیس این کشور در 11 شهر را صادر کرده است.

به گزارش مشرق، یگان مبارزه با تروریسم ترکیه به دستور دادستانی کل شهر «إزمیر» در غرب ترکیه، موجی از دستگیری نیروهای پلیس این کشور را آغاز کرده است و اسامی شماری از نیروهای پلیس از 11 شهر ترکیه در فهرست افرادی است که باید بازداشت شوند که شمار آنها در شهرهای آنکارا و استانبول در صدر است.

بر اساس این گزارش، دستور بازداشت 26 نیروی پلیس از جمله مدیر اداره اطلاعات زیر مجموعه اداره امنیت إزمیر به اتهام دست داشتن در شنود غیرقانونی مکالمات مقامات سیاسی کشور صادر شده است و صبح امروز (سه شنبه) 12 پلیس و افسر دستگیر شده‌اند و دستگیر سایر افراد نیز همچنان ادامه دارد.

30 دی گذشته نیز، نیروهای امنیتی ترکیه، 28 نفر دیگر را به اتهام دست داشتن در پرونده شنود مکالمات تلفنی «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور کنونی ترکیه و نخست‌وزیر سابق این کشور دستگیر کردند.

این افراد مظنون به دست داشتن در پرونده شنود مکالمات تلفنی اردوغان هستند.این پرونده به پرونده رسوایی فساد مالی در آذرماه سال گذشته ارتباط دارد که با فاش شدن فایل های صوتی 4 وزیر ترکیه، دهها تاجر نزدیک به دولت و فرزندان برخی از وزیران به دست داشتن در فسادهای مالی دولت متهم شدند و چهار وزیر استعفا کردند.

ترکیه از دسامبر 2013 در پی دستگیری ده‌ها تن از مقامات دولتی و بازرگانان نزدیک به اردوغان به اتهام فساد مالی دچار بحران سیاسی شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    0 0
    خر را هم بازداشت مي کنند؟خخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس