کد خبر 382943
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰

یک روزنامه انگلیسی در گزارشی درباره مواضع دولت انگلیس در قبال مرگ ملک عبدالله پادشاه سابق عربستان سعودی نوشت: «بریتانیا برای یک حاکم جبار و ظالم سوگواری می‌کند».

به گزارش مشرق، یک روزنامه انگلیسی با انتقاد شدید درباره بی‌توجهی دولت این کشور به  موارد نقض حقوق بشر در عربستان سعودی، ‌ملک عبدالله را حاکمی ظالم توصیف کرد.
روزنامه «ایندیپندنت» در گزارشی تحت عنوان «عبدالله، ‌پادشاه سعودی: بریتانیا برای یک حاکم جبار سوگواری می‌کند»،‌ به شدت از مواضع دولت انگلیس درباره مرگ پادشاه سابق سعودی انتقاد کرد.
در این گزارش با اشاره به ادای احترام مقامات انگلیسی به ملک عبدالله آمده است: «پرچمها در انگلیس و ولز در احترام به پادشاه سابق عربستان به پایین کشیده شدند و شاهراده چارلز و دیوید کامرون هم برای ادای احترام به عربستان سعودی خواهند رفت».
این روزنامه می‌نویسد: «فعالان حقوق بشر و تعدادی از نمایندگان پارلمان انگلیس تاکید دارند که نشان دادن این حمایت از حاکمان کشور ثروتمند نفتی،‌ سبب نادیده گرفتن و مسخره کردن سابقه نقض حقوق بشری در عربستان سعودی است».

در ادامه گزارش آمده است:‌«برای دهه‌ها،‌ انگلیس روابط اقتصادی، سیاسی و اطلاعاتی نزدیکی با عربستان سعودی داشته و لندن این کشور را به عنوان بازار مهمی برای صادرات تجهیزات دفاعی و نیز متحد مهم خود در این منطقه ناآرام می‌بیند».

ادای احترام مقامات آمریکایی، ‌انگلیسی و دیگر مقامات غربی به پادشاه درگذشته عربستان سعودی با انتقاد شدید فعالان حقوق بشر روبرو شده است و آنها این مقامات را به نادیده گرفتن و بی توجهی به نقض گسترده حقوق بشر در عربستان سعودی متهم کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محسن از اصفهان ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    0 0
    این سازمانهای به اصطلاح حقوق بشری هنوز نفهمیدن که در دنیای زر و زور، چیزی جز ملعبه دست سیاستمداران نیستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس