کد خبر 382540
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱

مدیرکل آمزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: شهریه دانش‌آموزان افغانی 50 درصد کاهش یافته است.

به گزارش مشرق، سیدجواد حسینی در نشست دوستانه‌ای با مدیرکل وزارت معارف هرات که در اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی برگزار شد، خاطرنشان کرد: با توجه به سابقه دیرینه و کهن مشترکات فرهنگی ایران و افغانستان، آموزش و پرورش خراسان‌رضوی همکاری گسترده‌ای برای تعمیق مشترکات فرهنگی با کشور افغانستان دارد.

وی ادامه‌داد: معلمانی که در افغانستان تدریس می‌کنند، معلمانی جوان، جدی و با انگیزه هستند که در مدارس ایران تحصیل کرده‌اند و می‌توانند بین کشور ایران و افغانستان وحدت‌آفرین باشند همچنین در امر تعلیم و تربیت با ایران مشارکت‌های مردمی را گسترش دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی با تاکید برا اینکه محتوای آموزشی تعلیم و تربیت در افغانستان باید به‌روزرسانی شود، تصریح‌کرد: در خراسان‌رضوی 30 درصد مدارس مکانیزه و هوشمند شده است.

90 درصد دانش‌آموزان تبعه خارجی استان، افغانی هستند

وی با بیان اینکه 60 هزار دانش‌آموز تبعه خارجی در خراسان‌رضوی تحصیل می‌کنند، افزود: از این تعداد 90 درصد دانش‌آموزان افغانی هستند که ارتقای کمی و کیفی سطح تحصیل دانش‌آموزان افغانی را همانند دانش‌آموزان ایرانی به کار می‎گیریم.

حسینی با بیان اینکه شهریه‌های دانش‌آموزان افغانی 50 درصد کاهش پیدا کرده است، یادآور شد: نگاه ما این است که هیچ تبعه‌ای در ایران خصوصا خراسان‌رضوی نباید از تحصیل باز بماند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: با همکاری دولت ایران و افغانستان می‌توانیم کلاس‌های دانش‌افزایی کوتاه‌مدت، مسابقات علمی، نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و جشنواره‌های هنری و فرهنگی را توسعه داد.


منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس