مسئولان دولت یازدهم که تاکنون با کم‌توجهی به تامین اعتبار و تکمیل واحدهای در حال ساخت مسکن مهر، مایه نگرانی متقاضیان را فراهم آورده بودند؛ اینک بر سر افزایش سهم متقاضیان بازی جدیدی را آغاز کرده‌اند.

گروه اقتصادی مشرق- مسئولان وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم طی چند ماه اخیر مواضع متناقضی درباره گران کردن واحدهای مسکن مهر اتخاذ کرده‌اند؛ گاهی از اساس چنین افزایش قیمتی را تکذیب می‌کنند و گاهی هم آن را مصوبه دولت دهم جلوه می‌دهند و اینک در تازه‌ترین موضع‌گیری می‌گویند مسکن مهر گران نشده، بلکه قیمت آن تاکنون علی‌الحساب بوده است!

به عنوان مثال، در حالی که مسئولان وزارت راه و شهرسازی بارها  اظهارات متقاضیان مسکن مهر در شهر جدید پرند مبنی بر الزام آنان به پرداخت 12 میلیون تومان اضافه برای تکمیل واحدهایشان را تکذیب می‌کردند، اینک مدیرعامل شهر جدید پرند این خبر را تایید کرده است.

بر اساس مطلبی که در پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی منتشر شده، هاشم‌زهی مدیرعامل شهر جدید پرند با اشاره به تازه‌ترین تصمیمات اتخاذ شده برای پرداخت اقساط پروژه‌های مسکن مهر پرند گفته است: بر اساس تازه‌ترین تصمیماتی که در نشست مشترک با  کمیسیون عمران مجلس اتخاذ شد مردم اقساط واحدهای مسکن مهر پرند از جمله پروژه کیسون را در سه قسط می‌توانند پرداخت کنند. پرداخت یک قسط هم اکنون، یک قسط پایان امسال و قسط آخر نیز زمان تحویل پروژه خواهد بود.


وی همچنین درباره انتشار برخی اخبار مبنی بر افزایش قیمت پروژه کیسون توجیه بامزه‌ای کرده و اظهار داشته است: به هیچ عنوان در پروژه کیسون افزایش قیمت نداریم، بلکه قیمت نهایی شده این پروژه را به اطلاع متقاضیان رسانده‌ایم. در طول چهار سال تنها رقم علی‌الحساب این پروژه به مردم اعلام شده بود و آنها از قیمت نهایی اطلاعی نداشتند. در نتیجه هفته گذشته قیمت تمام شده کیسون بر اساس مفاد تفاهم‌نامه و قرارداد پیش‌فروش اعلام شد.

 به گفته مدیرعامل شهر جدید پرند مردم در هفته گذشته برای دو پروژه کیسون و کوزو مبلغ ۱۳ میلیارد تومان واریز کردند.

اما طنز این ماجرا زمانی بیشتر می‌شود که همین آقای هاشم‌زهی در گفتگو با خبرنگار تلویزیون از اساس منکر گران شدن مسکن مهر پرند و الزام متقاضیان به واریز پول جدید شده است. او در این گفتگوی تلویزیونی اظهار می‌دارد که گرانی 12 میلیون تومانی مسکن مهر مربوط به شهر پردیس بوده و در شهر پرند هیچ افزایش قیمتی رخ نداده است.

این مقام دولتی در ادامه توضیح می‌دهد که متقاضیان مسکن مهر در شهر پرند فقط باید هزینه انشعابات خود را پرداخت کنند. او اشاره‌ای به رقم هزینه انشعابات نمی‌کند؛ اما پیگیری خبرنگار ما از متقاضیان مسکن مهر در پرند نشان می‌دهد دقیقا این هزینه انشعابات همان 12 میلیون تومانی است که تاکنون بارها تکذیب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • عباس ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    با این بلاهایی که .... بر سر مسکن مهر آورد اسم این طرح دیگه مهر نیست بی مهریه
  • ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    ....... ....در واگذاری مسکن مهر کار شکنی میکند . طرح مسکن مهر یکی از بهترین طرح ها برای خانه دار شدن طبقات محروم جامعه بود. از مزایای این طرح این بود که حدود 5 میلیون نفر که سرمایه های خود را ( هر متقاضی حدود 20 میلیون تومان ) در حساب بانکی مسکن مهر پس انداز کردند علاوه بر خانه دار شدن ....باعث کاهش حجم نقدینگی در جامعه میشد و اثر ضد تورمی نیز داشت. گرچه برخی ناظران بازار مسکن ، اولویت منافع برج سازان بر منافع مردم در دولت یازدهم را علت توقف پروژه های مسکن مهر میدانند ، .....اما علت اصلی کارشکنی دولت در مورد مسکن مهر ، سیاسی کاری وزارت مسکن برای عدم موفقیت این پروژه بزرگ ملی است.
  • ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    در زمان دولت اصلاحات که هیچ اقدامی برای کمک به مسکندار شدن مردم محروم صورت نگرفت آقای عبدالعی زاده در مصاحبه با واحدمرکزی خبر صدا و سیما صریحا گفت که هر کس خانه می خواهد باید بتواند بهایشرا هم بپردازد! تکنوکراسی یعنی این!
  • حمید ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    مسکن / اشتغال ! کار هر......
  • ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    علی الحساب یعنی چی؟
  • شفق ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    بغض از دولت سابق انقدر در دل حضرات عمیق است که حاضرند مردم را قربانی سیاسی بازی خود کنند.
  • علی ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    از شما برای اطلاع رسانی متشکریم.با این خبر من طرفدار پر وپا قرصتون شدم. بازم خسته نباشید مشرقی ها.
  • مجید ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    حیا هم خوب پیزی آخه مردمه گناهی کردن که باید قربانی سیاست بازی دولت یازدهم بشن
  • افشار ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    با سپاس فراوان از مشرق این گوشه کوچکی از بی مهری به متقاضیان مسکن مهر هست متاسفانه از وقتی دولت قبل مسکن مهر را به دولت جدید واگذار کرد هیچ پیشرفتی این طرح نداشته و مدام این طرح مورد تمسخر قرار داده شده و حال از ما متقاضیان پولی را طلب میکنند که در قرارداد ما وجود ندارد چه کسی باید جوابگو این افزایش غیر قانونی باشد دولت یا مردم
  • ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    چوب اختلافات آقايون ،،،تيشه به ريشه خونه دار شدن مردم متقاضي مسكن مهر پرندزده،،،،پرند هم عينا مثل پرديس شامل همين دوازده ميليون اضافه برقراردادشده،،،،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس