کد خبر 380015
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴

انوشه منادی که به علت سکته قلبی از تهران مهاجرت کرده و ساکن بابل شده، همچنان دست به قلم است.

به گزارش مشرق، این نویسنده و کارگردان گفت:‌ در حال حاضر مشغول نگارش رمانی با عنوان «محل‌مون دود شد و هوا رفت» هستم. این رمان ویژه نوجوانان نوشته شده و تاکنون 90 درصد کار نگارش آن به اتمام رسیده است. رمان در زمینه مسائل اجتماعی است و شخصیت اصلی آن نوجوانی 14 ساله به نام فرشاد است. این رمان نگاه جامعه‌شناختی علمی را با اتکا به بخشی از دانسته‌های کتاب «تجربه مدرنیته» مارشال برمن ترجمه مراد فرهادپور شامل می‌شود و به روابط انسانی انسان‌ها در زندگی مدرن می‌پردازد.

این نویسنده در زمره نویسندگانی است که در طرح رمان نوجوان امروز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشارکت داشته و رمان «بازگردان» او قرار است در این مجموعه منتشر شود.

او درباره این رمان گفت: رمان «بازگردان» رمانی است که در حیطه ادبیات پایداری شکل گرفته و بخشی از زندگی کردنشینان عراقی را تصویر می‌کند. من در این رمان قصه نوجوانی را مطرح می‌کنم که در زمان جنگ مجبور می‌شود از کردستان عراق که محل زندگی او بود به ایران بیاید و در این مسیر تحول شخصیتی وی به خوبی دیده می‌شود؛ به طوری که این نوجوان در جریان حوادث به مرد آزموده‌ای تبدیل می‌شود.

منادی با تاکید بر این‌که این کتاب تنها کتاب او برای شرکت در این طرح نبوده گفت: من در طرح «رمان نوجوان امروز» کانون کتاب دیگری را هم داشتم که اگرچه فصل فصل آن را در جمع نویسندگان خواندم اما شورای بررسی با بیان کردن این‌که رمان شما برای نوجوانان بدآموزی دارد، آن را رد کرد. این رمان «چند چندی با خودت» نام دارد و در حال حاضر در نشر ققنوس در دست بررسی است.

او با بیان این‌که بین رمان نوجوان و بزرگسال تفاوت معنی‌داری قائل نیست، گفت: من فکر نمی‌کنم زبان و نثر رمان نوجوان ساده‌تر از نثر و زبان رمان بزرگسال باشد. اگرچه بر این باورم با توجه به ویژگی مخاطب، نگارش برای این گروه سنی سخت است.

او همچنین به ارزیابی طرح رمان نوجوان امروز پرداخت و گفت: فکر می‌کنم این طرح یکی از طرح‌های خوب کاری در 30 سال بعد از انقلاب بود. اگرچه آثار خوب، بد و ضعیف در آن دیده می‌شد و در واقع همه جور کاری در آن وجود داشت اما با توجه به این‌که این طرح توسط نویسنده‌ای توانمند مدیریت می‌شد، قابل اعتنا و اتکا بود.

منادی که بخشی از عروق قلبی‌اش گرفته و دچار سکته قلبی شده بود هم‌اینک در بابل مازندران در آموزشگاه کارگاه تجربی هنر کلاس داستان‌نویسی برگزار می‌کند. این نویسنده امیدوار است با توجه به اطلاعاتی که در اختیار دارد از این طریق بتواند برای نسل نوجوان و جوان امروز بیش از پیش مفید باشد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس