کد خبر 379806
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰

یک مرد فرانسوی که در حال انتقال فرزند خردسالش به سوریه برای آموزش وی توسط گروه‌های تکفیری بود، روز گذشته در بلغارستان بازداشت شد.

به گزارش مشرق، یک مرد فرانسوی که در حال انتقال فرزند خردسالش به سوریه برای آموزش وی توسط گروه‌های تکفیری بود، روز گذشته در بلغارستان بازداشت شد.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، بنابر اعلام دادگستری فرانسه، یک مرد فرانسوی که از مدت‌ها پیش به اتهام ربودن فرزند خود و تلاش برای انتقال وی به سوریه برای آموزش اصول افراط‌گری توسط تکفیری‌ها تحت تعقیب پلیس بود، روز دوشنبه در بلغارستان بازداشت شد.

بر اساس این گزارش، این مرد 29 ساله هائیتی‌الاصل روز یکم ژانویه جاری در حالی که قصد داشت با یک اتوبوس از مرز ترکیه خارج شود، بازداشت شده بود.

وی از 30 دسامبر گذشته بواسطه شکایت همسرش مبنی بر اینکه فرزند 3 ساله‌شان را ربوده تا او را برای عضویت در گروه‌های تکفیری به سوریه ببرد، تحت تعقیب پلیس و مراجع قضایی قرار داشت و پس از بازداشت بچه تحویل مادرش شد.

رسانه‌های بلغارستان روز دوشنبه پس از دستگیری این مرد 29 ساله از احتمال ارتباط وی با برادران کواشی که عاملان حمله مرگبار اخیر علیه نشریه «شارلی ابدو» فرانسه بودند، سخن گفتند؛ اما سخنگوی دستگاه قضای این کشور اعلام کرد که در این مرحله قادر به اظهارنظر نیست و فعلا ادعاهای رسانه‌های کشورش را تأیید نمی‌کند.

بنابر اعلام دولت فرانسه، پدیده گسترش تمایل فرانسویان برای پیوستن به گروه‌های تکفیری طی هشت ماه گذشته 74 درصد افزایش داشته است و کشورهای غربی که خود تا پیش از این اقدام به تسلیح عناصر این گروه‌های تروریستی می‌کردند، هم‌اکنون از بیم بازگشت آنها به کشورهای متبوع خود و انجام اقدامات تروریستی، تدابیر ویژه‌ای را برای ممانعت آنها از ورود به کشورهایشان اتخاذ کرده‌اند.

نخست‌وزیر فرانسه روز گذشته از درگیر بودن 1400 نفر از اتباع این کشور با جنگ جاری در سوریه و عراق خبر داد و اعلام کرد که در حال حاضر حدود یکهزار و 400 فرانسوی درگیر جنگ سوریه و عراق هستند که عده‌ای از آنها برای جنگیدن به این کشورها عزیمت کرده‌اند یا در حال برنامه‌ریزی برای عزیمت به آنجا هستند.

دولت فرانسه ابتدای ماه ژوئیه گذشته طرح ویژه ضدتروریستی را بمنظور ممانعت از پیوستن شهروندان فرانسوی به گروه‌های مسلح سوریه ارائه کرد. فرانسه همچنین در تلاش است تا از بازگشت اتباع خود که به گروه‌های تروریستی پیوسته‌اند، جلوگیری کند. با این وجود شهر پاریس هفته گذشته شاهد حملات تروریستی‌ای بود که به مرگ 17 تن منجر شد و این کشور را در شوک فرو برد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس