کد خبر 379744
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳

کمیته لایحه احزاب از دیروز به منظور بررسی این لایحه که از هفته گذشته نشست تخصصی آن با حضور کارشناسان حزبی آغاز شده است، تشکیل شد.

به گزارش مشرق، تصویب کلیات طرح نحوه فعالیت احزاب در 18 تیرماه سال جاری سرآغاز شروع جدیدی برای ضابطه‌مند کردن احزاب بود اما به پیشنهاد وزارت کشور قرار شد طی یک فرصت 3 ماهه موضوع قانون احزاب با حضور مجلس، دولت و احزاب مورد بررسی قرار گیرد که بر همین اساس کمیته سه جانبه «احزاب، دولت و مجلس» به ریاست اصغر افتخاری (از مسئولان وزارت کشور) شکل گرفت.

هرچند امیر خجسته (رئیس کمیسیون شوراهای مجلس) 35 روز پیش به دلیل عدم ارسال لایحه احزاب توسط دولت به مجلس انتقاد کرده و گفته بود که در صورتی که لایحه به مجلس نرسد، طرح مسکوت مانده به صحن بر می گردد و بقیه مواد نیز بررسی و تصویب می شود، وزیر کشور 24 آبان ماه سال جاری از تقدیم لایحه احزاب به هیئت دولت خبر داده بود.

اصغر افتخاری (مسئول کمیته احزاب، مجلس و دولت برای بررسی قانون احزاب) نیز سیزدهم همین ماه (دی‌ماه 93) از ارسال نامه وزیر کشور (عبدالرضا رحمانی فضلی) به مجلس شورای اسلامی برای در دستور کار قرار دادن لایجه قانون انتخابات خبر داده بود اما امروز حسینعلی امیری که سخنگوی وزارت کشور را بر عهده دارد امروز طی یک نشست خبری اظهار امیدواری کرده که هرچه سریع‌تر لایحه پیش‌نویس قانون احزاب در دستور کار هیئت دولت قرار گیرد.

مسئول کمیته احزاب، مجلس و دولت برای بررسی قانون احزاب سه‌شنبه هفته گذشته (16 دی‌ماه) از آغاز بررسی لایحه احزاب در مجلس شورای اسلامی خبر داده بود، امیر خجسته (رئیس کمیسیون شوراهای مجلس) نیز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس خبر از تشکیل کمیته بررسی لایحه قانون احزاب در مجلس شورای اسلامی داد.

وی تصریح کرد: کمیته بررسی قانون احزاب در مجلس از دیروز (دوشنبه- 22 دی‌ماه) تشکیل شده است.

خجسته همچنین درباره لایحه قانون احزاب ارسالی دولت به مجلس نیز گفت: تغییرات زیادی در لایحه ارسالی از سوی دولت در مورد قانون احزاب مشاهده نمی‌شود.

وزارت کشور 18 دی‌ماه پیش‌نویس لایحه قانون احزاب  را برای نظرخواهی از احزاب منتشر کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس