کد خبر 379671
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷

رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا هشدار داد که اختلافات میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌های کنگره در خصوص موضوع مهاجرت، احتمالاً دولت فدرال این کشور را به تعطیلی می‌کشاند.

به گزارش مشرق، «نانسی پلوسی» رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به اقدامات اجرایی «باراک اوباما» در خصوص مسئله مهاجرت تصریح کرد که اختلاف دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان کنگره در این زمینه احتمالاً به تعطیلی جزئی دولت آمریکا منجر می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «اسپوتنیک»، بخش‌هایی از دولت آمریکا ممکن است به واسطه اختلافات دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان کنگره در خصوص مسئله اصلاح مهاجرت که اوباما آن را پیشنهاد داده است، به تعطیلی کشانده شوند.

وی روز دوشنبه (دیروز) در بیانیه‌ای اعلام کرد که جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا، دولت را تهدید به تعطیلی جزئی می‌کنند زیرا از زمان افزایش تروریسم استفاده کرده‌اند تا امنیت تمامی کشور را به خطر بیاندازند و افراطی‌ترین برنامه‌های ضدمهاجرتی حزب خود را پیش ببرند.   

در دسامبر سال گذشته میلادی، کنگره آمریکا لایحه بودجه 2015 را به تصویب درآورد که در آن تنها تا فوریه 2015، بودجه وزارت امنیت داخلی آمریکا را تأمین می‌کند و این به مفهوم آن است که جمهوری‌خواهان و دموکرات‌های کنگره می‌بایست مجدداً بحث درباره اقدامات اجرایی اوباما در زمینه مهاجرت را از سربگیرند.

رئیس اقلیت‌ دموکرات‌هیای مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه روز دوشنبه خود اینگونه نوشت: جمهوری‌خواهان به جای اینکه به اقدامات اوباما برای احیای پاسخگویی نظام آشفته مهاجرتی ما اعتماد کنند، با امنیت تمامی خانواده‌های آمریکایی بازی می‌کنند. جمهوری‌خواهان می‌بایست این تاکتیک بسیار خطرناک را رها کنند.

اقدامات اجرایی اوباما در زمینه مهاجرات روز 20 نوامبر سال گذشته میلادی با هدف جلوگیری از اخراج بیش از پنج میلیون مهاجر غیرقانونی از آمریکا مطرح شد. جمهوری‌خواهان به شدت با راهبرد مهاجرتی اوباما مخالف هستند که همین مسئله نیز در پایان سال 2013 وقتی کنگره حاضر به تصویب لایحه تأمین بودجه دولت نشد به تعطیلی دولت فدرال منجر شد.

بامداد سه شنبه، 1 اکتبر 2013 (9 مهر 1392)، باراک اوباما در سخنانی که از شبکه‌های رادیو و تلویزیون ایالات متحده آمریکا پخش شد، اعلام کرد که به دلیل تصویب نشدن لایحه بودجه دولت فدرال در کنگره این کشور، نهادهای دولتی امکان ادامه فعالیت و ارائه خدمات را ندارند و کنگره را متهم کرد که به وظیفه خود در تصویب لایحه بودجه عمل نکرده است. بدین ترتیب دولت آمریکا تعطیل شد. این نخستین بار پس از هفده سال گذشته بود که عدم توافق دولت و کنگره بر سر لایحه بودجه باعث تعطیل خدمات دولتی شد.

شامگاه چهارشنبه 17 اکتبر 2013 (25 مهر 1392) کنگره آمریکا به طرح رهبران دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه برای تصویب افزایش سقف استقراض دولت و همچنین تمدید بودجه دولت رای داد؛ و بدین ترتیب به تعطیلی 16 روزه دولت آمریکا پایان داد. در صورتیکه بودجه توسط کنگره تصویب نمی‌شد، بخش‌های دیگری از دولت نیز تعطیل می‌شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس