کد خبر 378180
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۲:۲۳

مسابقات فوتبال جام ملت های آسیا 2015در حالی از روز جمعه و 9سال پس ازالحاق استرالیا به کنفدراسیون فوتبال قاره کهن آغاز خواهد شد که چالش دو گانه ای برای میزبان این دوره محسوب می شود.

به گزارش مشرق، دراین دوره از مسابقات 16 تیم شامل استرالیا، کره جنوبی، عمان و کویت در گروه آ، ازبکستان ، چین، عربستان و کره شمالی در گروه ب، ایران، قطر، بحرین، امارات در گروه سی و ژاپن، اردن، عراق و فلسطین در گروه دی قرار دارند.

کشورهای عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا در این مدت هرگز از عضویت استرالیا استقبال نکرده اند اما برگزاری جام ملت های آسیا می تواند فرصت خوبی برای ترمیم روابط بین طرفین باشد.

از یک سو استرالیا همواره به خودخواهی در قاره آسیا متهم شده است و از سوی دیگر به نظر می رسد اعضای کنفدراسیون آسیایی نیز از ورود یک تیم قدرتمند به جمع شان ناراضی هستند.

استرالیا به غیر ازقهرمانی جام ملت های اقیانوسیه، هرگز در هیچ مسابقه بزرگی قهرمان نشده و از این رو بسیاری از طرفداران این تیم بی صبرانه منتظر موفقیت آن در جام ملت های 2015 آسیا هستند.

کشورهای عضو قاره کهن نیز این را یک تحقیر تلقی می کنند که کشوری از قاره دیگر آمده و جام را با خود ببرد و یابا استفاده از سهمیه این قاره راهی جام جهانی شود و جا را برای این کشورها تنگ کند.

با وجود این بسیاری از کارشناسان از جمله کرگ فوستر بازیکن سابق تیم ملی استرالیا، منافع طولانی مدت این میزبانی را در بیش از این می داند.

وی در این باره درروزنامه سیدنی مورنینگ هرالد استرالیا نوشت: حداقل موفقیت در این مسابقات، ارایه درک بهتری از استرالیا و فرهنگ این کشور است تا به همسایگان آسیایی خود نشان دهیم که ما هم مانند آنها بخشی از این قاره هستیم. نه چیزی بالاتر و نه پائین تر.

استرالیا درحالی مسابقات جام ملت های آسیا را آغاز می کند که در 11 دیدار گذشته خود از زمان سرمربیگری آنگه پوستکوگلو، فقط دوبار به پیروزی رسیده اما تاریخ نشان داده است که میزبانی جام ملت های آسیا می تواند نویدبخش رقابت های امیدوار کننده ای باشد.

در 15 دوره گذشته جام ملت های آسیا، میزبان ها فقط پنج بار در مرحله نیمه نهایی حذف شده اند و شش میزبان نیز توانسته اند عنوان قهرمانی را در خاک خود بالای سر ببرد.

استرالیا چهار سال قبل در جام ملت های آسیا به میزبانی قطر به فینال صعود کرد اما در وقت های اضافه این مسابقه با نتیجه یک بر صفر به ژاپن باخت.

از سوی دیگر در این دوره تیمی مثل فلسطین نیز برای اولین بار حضور یافته است و این اتفاق با توجه به تحت اشغال بودن سرزمین های این کشور این دوره را متفاوت از دوره های قبل کرده است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا با توجه به این ویژگی ها از جمله عضویت کشوری مثل فلسطین تحت اشغال تا ازبکستان و از شوروی سابق و کشور منزوی کره شمالی تا ژاپن مدرن، یکی از جذاب ترین کنفدراسیون ها در فوتبال جهان به شمار می رود، بنابراین استرالیا با ارایه یک عملکرد شایسته می تواند ثابت کند که بخش نابغه فوتبال آسیا است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس