کد خبر 378017
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به آموزش 1000 نفر از محیط بانان تا پایان سال جاری، اظهار داشت: حکم قصاص دو تن از محیط بانان تایید شده است و محیط زیست در تلاش است رضایت اولیاء دم را اخذ کند.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق،‌ سرهنگ حمیدرضا خیلدار فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور، با بیان اینکه هم‌اکنون درجه تمام محیط بانان تعیین و به تمام استان‌ها ابلاغ شده است، اظهار داشت: تاکنون حدود 600 نفر از محیط‌ بانان آموزش‌های لازم را کسب کرد‌ه‌اند و تا پایان سال جاری به 1000 نفر از محیط بانان آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور در ادامه افزود: در این میان تعدادی از محیط بانانی که 20 سال از خدمت آنها می‌گذرد و طی این سال‌ها هیچگونه دوره آموزشی ندیده بودند در اولویت قرار گرفتند و آموزش‌های لازم به آنها ارائه شد.

وی در ادامه بیان داشت: هم‌اکنون چنانچه محیط بانان در حین عملیات و درگیری با شکارچیان متخلف کشته یا مجروح شوند در حکم شهید و جانباز محسوب می‌شوند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور خاطرنشان کرد: هم‌اکنون دو تن از محیط بانان کشور در زندان به سر می‌برند که برای آنها حکم قصاص در نظر گرفته شده است و این احکام در مسیر تایید دیوان عالی کشور است.

سرهنگ خیلدار، خاطرنشان کرد: سازمان محیط زیست در تلاش است که رضایت محیط بانان محبوس را از اولیاء دم اخذ کند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • مجید ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    قصاص چیه کاره خوبی کردن شکارچی بدون جواز که به طرفشون هم شکلیک کرده رو زدن.
  • پسر ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    عجب ! طرف مجوز نداره محیط زیست از بین میبره به مامور قانون شلیک میکنه بعدش میمیره بعد از اون مجری قانون قصاص میکنن
  • حامد ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    شکارچی های غیرقانونی با کشتن طبیعت قاتلین مردم حساب میشن، اگه پلیس با قاتل شلیک کنه باید قصاص بشه؟؟؟
  • حسن ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    نه ولشون میکردند هر کاری دلشان مخواد انجام بدن قانون !!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    بنده های خدا محیط بانان اگه با شکار چی ها درگیر بشن حق دفاع از خودشون رو ندارند باید صبر کنند که شکارچی ها بیان سر این ها رو هم مثل کل و میش ببرن و برن و دست آخر دستگاه قضایی بگه به ایم مورد رسیدگی ویژه می شه و بره تا 10 سال بعد که طرف یک محیط بان دیگه رو شهید کرد
  • محمد رضا ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    دلم واسشون میسوزه !!با دس خالی باید ب جنگ شکارچیایی ک مسلح و تجهیزن برن!!مردای واقعین..
  • ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    خیلی جالبه اگه کشته بشه شهیده ولی اگه بکشه قاتل جانی !!! اگه شلیک کردن جرمه پس چرا بهشون اسلحه میدید؟!!! ار خدا بترسید
  • حسینی ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    پس نتیجه میگیریم که .....شما نظز بدید
  • علی ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    شما که اینطور نظراتتون رو صریح اعلام میکنید . بجای اینگونه نظرات تند از خانواده مقتول در پیامهایی که میگذارید درخواست بخشش کنید . خانواده مقتولین اگه این نظراتتون رو بخونند اگر بخوان ببخشند هم منصرف میشند . لذا من از خانواده مقتولین خواهش میکنم به حق پیامبر اکرم ص که این روزها مصادف با ولایتشون بندگان خدا رو ببخشند .
  • ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    پس اگه اینطوره شکارچیا هم باید محیط بانا را غافلگیر کنن و انتقام بگیرن برا حیون باید ادم بکشن؟
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    0 0
    مسولین قوه قضائیه بهتر است در مورد این قتل هایی که در مورد حیات وحش صورت می گیرد و متخلف کشته می شود. حکم قصاص را لغو کنید. این چه وضعی است. این قتل های صورت گرفته که عمدی نیست. چرا هنوز از ضعف قانونی رنج می بریم. واقعا باید فکری کرد. محیط بان نباید اعدام شود. مسولین کشور اقدام کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس