کد خبر 377565
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۹

معاون وزیر خارجه ایران در واکنش به تمدید بازداشت شیخ علی سلمان گفت: حکومت بحرین شرایط حساس و پیچیده منطقه را درک کند و هشدارهای مقامات سیاسی ، مراجع دینی و خیرخواهان منطقه را در آزادی فوری دبیرکل جمعیت الوفاق جدی بگیرد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در گفتگو با خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در واکنش به تمدید بازداشت شیخ علی سلمان اظهار داشت: حکومت بحرین شرایط حساس و پیچیده منطقه را درک کند و هشدارهای مقامات سیاسی ، مراجع دینی و خیرخواهان منطقه را در آزادی فوری شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت دموکراتیک الوفاق جدی بگیرد.

وی تصریح کرد:  بی تردید حکومت بحرین با نقض سیستماتیک حقوق بشر و تداوم چنین اقداماتی به افراط گرایان آدرس غلط  داده و امنیت بحرین و منطقه را با مشکل مواجه می سازد.

معاون وزیر خارجه عنوان کرد: استمرار سیاست سرکوب و خشونت در بحرین نگران کننده بوده و معتقدین به روش دموکراتیک و گفتگوی ملی را ناامید و این کشور را به سمت بحران بیشتر سوق خواهد داد که به نفع هیچ طرفی نخواهد بود.

وی دستگیری و بازداشت شیخ علی سلمان را نشانگر وجود بحران جدی در بحران برشمرد و افزود: تهران خواستار توجه به راه حل سیاسی و گفتگوی واقعی ملی برای برون رفت از بحران موجود در بحرین است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    0 0
    وزارت امير عبدالهيان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس