کد خبر 376740
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹

فدراسیون فوتبال عربستان بعد از شکست تیم ملی این کشور در فینال مسابقات جام خلیج فارس، سرمربی آن را اخراج کرد تا در فاصله کمتر از یک ماه مانده به آغاز جام ملت های آسیا، فرد جدیدی سکان هدایت شاهین های سبز را بر عهده بگیرد.

به گزارش مشرق، اکنون کازمین اولاریو از رومانی جانشین خوآن رامون لوپز کارو سرمربی سابق رئال مادرید شد است تا عربستان را به چهارمین قهرمانی خود در استرالیا برساند.

عربستان در پنج دوره نخست حضور خود در جام ملت های آسیا و همچنین در مسابقات ۲۰۰۷ به فینال رسید. این تیم در سال های ۱۹۸۴ و ۱۹۸۸ قهرمان شد و سومین قهرمانی خود را پس از شکست امارات در ضربات پنالتی در فینال ۱۹۹۶ به دست آورد.

عربستان با وجود این در دوره گذشته که به میزبانی قطر برگزار شد، بدون کسب حتی یک امتیاز در دور نخست حذف شد.

فرانک ریکارد در سال ۲۰۱۱ بعد از ناکامی عربستان در دور چهارم مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴، هدایت این تیم را بر عهده گرفت اما این مربی هلندی هم بعد از حذف عربستان در دور نخست مسابقات جام خلیج فارس ۲۰۱۳ اخراج شد.

عربستان در آخرین رده بندی سال ۲۰۱۲ به رتبه ۱۲۶ فیفا سقوط کرد اما سپس نشانه های پیشرفت را بروز داد.

این تیم بدون شکست به جام ملت های آسیا صعود کرد و در یک دیدار دوستانه با اروگوئه به تساوی دست یافت در حالیکه تیم زیر ۲۳ آن نیز پس از شکست از عراق، نایب قهرمان مسابقات جوانان آسیا شد.

اکنون اولاریو با وجود درخشش تیم جوانان عربستان، از بازیکنان با تجربه تر برای دعوت کرده است مثل سعود کریری که ۱۲۵ بازی ملی در کارنامه دارد.

این هافبک ۳۴ ساله به همراه اسامه هوساوی و تیسیر الجاسم از بازیکنان عربستان در فینال جام ملت های ۲۰۰۷ بودند که یک بر صفر به عراق باخت.

این تیم در گروه دوم با تیم های چین، ازبکستان و کره شمالی همگروه است و با وجود بحرانی که به دلیل تغییر سرمربی برایش روی داد، می تواند یکی از دو تیم صعود کننده از ین گروه باشد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس