روزنامه دولتی ایران در ستون «دیگه چه خبر؟» صفحه سیاسی خود نوشت «در مستندی که از شبکه یک سیما پخش شد، برای نخستین بار از نقش این رسانه در بروز حوادث پس از انتخابات انتقاد شد.

گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

****

روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب روز سه‌شنبه را با تمرکز بر سخنان اوباما آغاز کردند؛ از سوی دیگر موضوع برداشت دولت از صندوق توسعه ملی همچنان در سایه از ابهام قرار دارد، روزنامه اعتماد در همین راستا نوشت «ضلع سوم هم به میدان آمد. حالا جریان برداشت از صندوق توسعه ملی سه روایت متفاوت دارد؛ روایت مجلس، روایت دولت و روایت دیوان محاسبات؛ سه روایتی که تطبیق آن‌ها باهم کار ساده‌ای نیست. مجلسی‌های منتقد می‌گویند دولت قطعاً تخلف کرده و برداشت چهار میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی غیرقانونی بوده است. دولتی‌ها همه این اتهامات را رد می‌کنند و حتی مدعی هستند که ستاد تدابیر ویژه اقتصادی هیچ مصوبه‌ای در این خصوص نداشته است. این اختلاف‌نظر دوهفته‌ای ادامه یافت تا بالاخره دیروز دیوان محاسبات هم رسماً به موضوع ورود کرد. حالا این نهاد نظارتی هم معتقد است که هرچند این برداشت انجام‌شده اما منابع آن به مصرف پروژه‌های عمرانی رسیده‌اند «که ازلحاظ اقتصادی می‌تواند توجیه داشته باشد.»

انتشار محرمانه‌های علی مطهری از پایداری/ خبرگان بدون هاشمی هم متصور است/ خود انتقادی صداوسیما در فتنه 88روزنامه مردم‌سالاری

ارگان رسمی حزب مردم‌سالاری سه‌شنبه را با تیترهای «دغدغه‌های دفاعی ایران قانونی است» و «اعتراض سراسری بحرین به آل خلیفه» روانه پیشخوان مطبوعات کشور شده است.

· تعامل غیررسمی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل

روزنامه مردم‌سالاری در صفحه سیاسی خود به بازتاب سخنان عرب‌سرخی از فعالان فتنه 88 پرداخته است؛ این فعال اصلاح‌طلب ابتدا به بررسی وضعیت اصلاح‌طلبان پرداخت و سپس پیرامون ائتلاف اصلاح‌طلبان با برخی از اصولگرایان اظهار داشت «عملاً در فضای سیاسی کشور یک تعامل و گفت‌وگوی غیررسمی میان نیروهای معتدل اعم از نیروهای جریان اصلاح‌طلب و نیروهای اصولگرا وجود دارد و هم‌اینک نیز در جریان است. عرب‌سرخی دراین‌باره که احتمال اجماع میان نیروهای اصلاح‌طلب و اصولگرا چه میزان وجود دارد، گفت: بعید می‌دانم ائتلاف رسمی میان این نیروها در جریان انتخابات شکل بگیرد، چراکه نه ممکن است، نه مفید. معتقدم حضور نیروهای معتدل در هر دو جریان، نفس حضورشان بیشتر کارساز است تا برقراری یک پیوند در قالب ائتلاف. به عبارتی، فکر می‌کنم نیروهای معتدل باید در جریان سیاسی خودشان نقش‌آفرین باشند.»

انتشار محرمانه‌های علی مطهری از پایداری/ خبرگان بدون هاشمی هم متصور است/ خود انتقادی صداوسیما در فتنه 88روزنامه ابتکار

روزنامه ابتکار سه‌شنبه را به تیترهای «دلاری از صندوق توسعه برداشت‌نشده» و «امید کاخ سفید به گسترش رابطه با ایران» اختصاص داد.

· مصادره 9 دی از سوی جریان خاص

محمدعلی وکیلی در سرمقاله روزنامه ابتکار با سطح تحلیلی گفتمان به ارزیابی رخداد 9 دی پرداخته است؛ این فعال سیاسی در یادداشت «نشانه‌شناسی 9 دی» معتقد است که حماسه نه دی از سوی برخی از جناح‌های سیاسی رقیب اصلاحات مصادره شده است و در همین راستا نوشت «در سال 88 تا آن زمان که دعوا در درون خرده گفتمان‌های وفادار به فرا گفتمان جمهوری اسلامی جریان داشت، مردم صبورانه هر دو خرده گفتمان را همراهی می‌کردند و با شور و شوق زیر تابلوی نظام به ابراز احساسات می‌پرداختند ولی آنگاه‌که فضا غبارآلود شد و دشمن خارجی مترصد سوءاستفاده گردید و به‌قول‌معروف بوی کباب به مشامش رسید مردم هوشمندانه رنگ سیاسی خرده گفتمان‌ها را کنار گذاشتند و به رنگ فرا گفتمان درآمدند و در نمایش عظیمی "نه" بزرگی به دشمنان در کمین نشسته گفتند و اعلام کردند که بازی سیاست در میدان فرا گفتمان جمهوری اسلامی را می‌پذیرند ولی هرگاه که بازی، عناصر فرا گفتمان را مخدوش نماید ازنظر آنان فاقد وجاهت می‌باشد. پس حماسه 9 دی نه متعلق به جریان خاص یا خرده گفتمان اصولگرا بلکه متعلق به ملت ایران است؛ اما از آن روز به بعد متأسفانه گروه‌های کوچکی تلاش می‌کنند این حماسه را در حد نشانه خود مصادره نمایند و از آن آرم حزبی بسازند و با آن رقیب را رجم نمایند؛ این اقدام خلاف پیام حضور میلیونی مردمی بود که دربرگیرنده تمام سلایق سیاسی می‌شد. اصولاً ارزش 9 دی به فراگیری و نشانه بودنش در قامت فرا گفتمان جمهوری اسلامی و ملت ایران است. اگر ماهیت آن حرکت در منظومه دفاع از فرا گفتمان انقلاب اسلامی تعریف و تفسیر شود آنگاه پاسداشت آن در قلب تمام ملت ایران خواهد بود و حفظ دستاوردهایش جزو تعهدات اکثریت ملت ایران می‌باشد»

روزنامه مردم امروز

روزنامه اصلاح‌طلب مردم امروز با تیترهای «بازگشت کارگردان ممنوعه» و «ارتباط نمایندگان جبهه پایداری با برخی کادرهای سابق امنیتی» میزبان نگاه خوانندگانش بود.

· خبر «محرمانه» مطهری از اقدامات «محرمانه» پایداری

نه دی روز «علی مطهری» در روزنامه مردم امروز بود؛ از یک‌سو علی مطهری در گفت‌وگو با این روزنامه، خبر از «محرمانه‌ها» داد و از سوی دیگر مواضعش در فتنه 88 در این روزنامه بازخوانی شد؛ حالا علی مطهری برای اصلاح‌طلبان تندرو «خودی» است و نه آن فرزند شهید آیت‌الله مطهری (ره) که در دوران استیلای اصلاحات، آنان را «برانداز» می‌خواند؛ اصلاح‌طلبان «کنایه» های علی مطهری و علی مطهری نیز «اصولش» را به فراموش سپرده‌اند. نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با روزنامه مردم امروز بار دیگر به تکرار سخنان خود نسبت به فتنه و مسئله حصر سران فتنه پرداخت؛ وی در پاسخ به نفوذ و اشراف اطلاعاتی اعضای جبهه پایداری اظهار داشت «این‌ها بعضاً با برخی از کادرهای وزارت اطلاعات در دولت سابق و با برخی افراد در نهادهای اطلاعاتی ارتباط دارند و آن‌ها در مواقعی مانند استیضاح یا رأی اعتماد به وزرا اسناد و مدارک لازم ازجمله صدای افراد را که گاهی از شنود به‌دست‌آمده است به این‌ها می‌رسانند و این‌ها با محافل بیرون از مجلس در ارتباط هستند و تصمیم‌ها در آنجا گرفته می‌شود. در برخی موارد اکثر نمایندگان ازنظر افکار و مواضع با آن‌ها همراه هستند، گاهی هم تحت تأثیر تبلیغات آن‌ها قرار می‌گیرند، البته اگر فراکسیون رهروان ولایت فعال‌تر شود و بهتر عمل کند خیلی از تلاش‌های آن‌ها خنثی می‌شود. به‌طورکلی جبهه پایداری در مجلس در اقلیت مطلق است ولی چون مخالفت صریح با دولت دارد صدای آن بلند است»

انتشار محرمانه‌های علی مطهری از پایداری/ خبرگان بدون هاشمی هم متصور است/ خود انتقادی صداوسیما در فتنه 88روزنامه اعتماد

روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد نیم‌تای بالای صفحه اول خود را به تیترهای «هشدارها و اطمینان‌های شورای نگهبان» و «خانه پدری قربانی شد» اختصاص داده است.

· انکار دولت، تأیید دیوان، اصرار مجلس

«پیگیری حقوقی» جواب پاستور به «سؤال» بهارستان نسبت به برداشت پول از صندوق توسعه ملی بود؛ گروه سیاسی روزنامه اعتماد پیرامون اظهارنظرهای متفاوت مسئولان نوشت «ضلع سوم هم به میدان آمد. حالا جریان برداشت از صندوق توسعه ملی سه روایت متفاوت دارد؛ روایت مجلس، روایت دولت و روایت دیوان محاسبات. سه روایتی که تطبیق آن‌ها باهم کار ساده‌ای نیست. مجلسی‌های منتقد می‌گویند دولت قطعاً تخلف کرده و برداشت چهار میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی غیرقانونی بوده است. دولتی‌ها همه این اتهامات را رد می‌کنند و حتی مدعی هستند که ستاد تدابیر ویژه اقتصادی هیچ مصوبه‌ای در این خصوص نداشته است. این اختلاف‌نظر دوهفته‌ای ادامه یافت تا بالاخره دیروز دیوان محاسبات هم رسماً به موضوع ورود کرد. حالا این نهاد نظارتی هم معتقد است که هرچند این برداشت انجام‌شده اما منابع آن به مصرف پروژه‌های عمرانی رسیده‌اند «که ازلحاظ اقتصادی می‌تواند توجیه داشته باشد.» اختلاف اصلی بر سر گزارشی است که دیوان محاسبات در این زمینه داده و قرار است بر همان اساس رأی صادر کند. رأیی که البته هنوز صادر نشده است تا تکلیف نهایی این اختلاف عمیق مشخص شود.» و با ورود دیوان محاسبات به این پرونده و تأیید برداشت دولت از صندوق توسعه ملی باید در چند روز آینده منتظر واکنش دولتی‌ها به این اقدام غیرقانونی باشیم.

انتشار محرمانه‌های علی مطهری از پایداری/ خبرگان بدون هاشمی هم متصور است/ خود انتقادی صداوسیما در فتنه 88روزنامه شرق

روزنامه اصلاح‌طلب شرق صفحه اول خود را به تیترهای «در سامرا خون دادیم تا در تهران خون ندهیم» و «هرگز نمی‌گویم هرگز» اختصاص داد.

· هشدار به اصولگرایان

سید ابوتراب فاضل در صفحه سیاسی روزنامه شرق به ارزیابی فضای فکری - سیاسی جریان اصولگرا پرداخت و به اضلاع ریشه دار این جریان سیاسی نسبت به فعالیت برخی از نیروهای تندرو هشدار داد و در همین راستا نوشت «تندروهای منتسب به اصولگرایی، میدان سیاست را به دست گرفته و با هجمه شدید به دولت، رفتارهایی را نشان می‌دهند که چند خصیصه مهم را یدک می‌کشد. اولاً قائل به قواعد بازی سیاست نیستند، ثانیاً اخلاق را به‌عنوان یک گزاره مبهم و گمشده در رقابت‌های سیاسی فرض می‌کنند و ثالثاً منافع باندی و فردی خود را به منافع ملی ترجیح می‌دهند.

این شرایط به‌واسطه امکان استفاده از تریبون‌های عمومی و فضای رسانه‌ای موجب گردید تا فضای مبهمی بر جامعه سیاسی حکم‌فرما شود و موجبات ظهور افراط‌گرایانی را فراهم سازد که به جز خصایص فوق، عامداً یا سهواً در جهت حذف انگاره‌های دموکراتیک در رقابت‌های سیاسی تلاش کنند. تندروها که توسط بخش وسیعی از جامعه سیاسی؛ نماینده غیررسمی جریان اصولگرا هستند با اتخاذ رویکردهای حذفی و مخالف خوانی با آنچه توسط دولت انجام می‌شود قائل بر این نظرند که با این تاکتیک می‌توانند فضای روانی جامعه را به دست گرفته و بازهم شرایطی را به نفع خود تغییر دهند. اینکه آیا در این طریق موفق می‌شوند یا نه موضوع این مقال نیست اما آنچه مهم است اینکه رفتارشان موجبات حذف یک جریان سیاسی و لاجرم حذف رقابت سیاسی می‌شود و زمینه را برای ظهور دولت‌هایی فراهم می‌کند که نه‌تنها به اصولگرایی و اصلاح‌طلبی اعتقاد ندارند بلکه رویکرد کلی آن‌ها کشور را وارد فاز «ضد توسعه» می‌کند و لطمات سهمگینی را وارد می‌کنند.»

انتشار محرمانه‌های علی مطهری از پایداری/ خبرگان بدون هاشمی هم متصور است/ خود انتقادی صداوسیما در فتنه 88روزنامه آرمان امروز

روزنامه آرمان امروز صفحه اول خود را به تیترهای «94 هزار میلیارد سپرده در اختیار 6 موسسه غیرمجاز» و «تغییر لحن آشکار درباره ایران» اختصاص داد.

· خبرگان بدون هاشمی؛ هرگز

مجید انصاری، معاون پارلمانی دولت در گفت‌وگو با روزنامه آرمان بیان می‌کند که «مگر خبرگان بدون آقای هاشمی قابل تصور است!» همچنین وی پیرامون حضور حجت‌الاسلام هاشمی‌رفسنجانی برای انتخابات ریاست مجلس خبرگان اظهار داشت «آقای هاشمی، آقای هاشمی است با همه مشخصاتی که مردم از او سراغ دارند و حتماً حضور ایشان در مجلس خبرگان موجب تقویت این مجلس است. مجلس خبرگان، مجلس وزین و مهمی است که بسیار نقش تعیین‌کننده‌ای دارد، تعیین رهبری، اشراف کلی بر نهاد رهبری و... وظایف بزرگی است که مجلس خبرگان عهده‌دار آن است و من توصیه‌ام این است که رسانه‌ها و جریانات سیاسی، مجلس خبرگان و انتخابات خبرگان را وارد چالش مشاجرات سیاسی نکنند.

سطح مجلس خبرگان سطحی نیست که پایین بیاید و حتی با انتخابات مجلس که آن هم انتخابات مهمی است، تفاوت دارد. جایگاه حقیقی و حقوقی تک‌تک اعضای مجلس خبرگان و جایگاه خود این مجلس اقتضا می‌کند که حریم آن بیشتر و بهتر رعایت شود و به اعضایش حرمت نهاده شوند. امیدوار هستیم که مجلس خبرگان در دوره آینده هم مجلسی قوی و پویا با رأی بالای مردم باشد. مجلس خبرگان لنگرگاه اعتماد و اطمینان است و صحیح است که هر روز کار جاری و روزمره ندارد ولی در مواقع حساس و سرنوشت‌ساز این مجلس خبرگان است که می‌تواند اطمینان‌بخش، آرامش‌بخش و ثبات‌بخش به انقلاب و نظام باشد.»

انتشار محرمانه‌های علی مطهری از پایداری/ خبرگان بدون هاشمی هم متصور است/ خود انتقادی صداوسیما در فتنه 88روزنامه ایران

روزنامه دولتی ایران، صفحه اول خود را به تیترهای «مهر ابطال بر ادعای 4 میلیارد دلاری» و «9 دی به هیچ گروه سیاسی تعلق ندارد» اختصاص داد.

· انتقاد از صداوسیما در مستند انتخابات 88

روزنامه دولتی ایران در ستون «دیگه چه خبر؟» صفحه سیاسی خود نوشت «در مستندی که یکشنبه‌شب با موضوع حوادث 88 از شبکه یک سیما پخش شد، برای نخستین بار از نقش این رسانه در بروز حوادث پس از انتخابات انتقاد شد. در بخشی از این مستند با اشاره به تجمع هواداران محمود احمدی‌نژاد، نامزد پیروز، تنها دو روز پس از انتخابات، گفته شد؛ برخی معتقدند که پخش مستقیم این تجمع از صداوسیما در آن شرایط کار درستی نبوده است. در ادامه مستند با اشاره به عبارت خس و خاشاک که از سوی احمدی‌نژاد در این تجمع عنوان شد، تأکید شد: گرچه منظور احمدی‌نژاد از این عبارت اخلالگران بوده است، اما مخالفان احمدی‌نژاد آن را دستمایه انتقادهای خود قراردادند. این برای نخستین بار است که در برنامه‌های صداوسیما درباره حوادث پس از 88، علاوه بر انتقاد از نحوه فعالیت این رسانه، به نقش رئیس‌جمهوری سابق در گسترش اعتراضات نیز اشاره می‌شود.»


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    آقای مطهری خار چشم اصول گرایان و سایت مشرق - دقیقا همان طور که پدر ایشان خار چشم رژیم پهلوی بود
  • مسافر ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    علی مطهری شاید شجاع باشه شایدم خودشو شجاع نشون میده ولی بسیار ساده است و هیچ عمقی نداره الحمدلله یه روز علیه اصلاحاته، یه روز علیه خاتمی، یه روز با احمدی نژاده و یه روز ضد احمدی نژاد و یه روز طرفدار هاشم و خاتمی و اصلاحاته
  • رضا ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    جوک هفته را خوب آمدی
  • ایرانی والا ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    اون جشن میلاد حضرت زهرا بود نه جشن انتخابات! تلوزیون جنبه نداشت کوتاهی خودشو تو فتنه یا هرچیز دیگه مثل اسید پاشی و ... اعتراف کنه انداخت گردن احمدی نژاد کلا همه چی گردن احمدی نژاده اصلا عهدنامه ترکمانچای، شکست ایران از روم، جدایی ارمنستان افغانستان بحرین عراق یا اصلا شکست مادها و حمله مغولا همه گردن احمدی نژاده آقاجون تا امروز همه چی گردن احمدی نژاد شما از این به بعد مملکتو بچرخونید!
  • مسافر ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    چرت نگید لطفا، این جور استدلال ها به درد دم مغازه پرویز خان می خوره یا برید تو مرغداری برای مرغا اینجوری استدلال کنید، مشرق جای استدلال های منطقیه نه آب دوغ خیاری
  • ناشناس ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    پسر نوح با بدان بنشست ؛ خاندان نبوتش گم شد
  • ناشناس ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    پسر شجاع !!! خخخخخخخخخخخخخخخخخخ.
  • ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    برو بزار برف یا بارون بیاد بابا !!!
  • ناشناس ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    علی مطهری در انتخابات آینده مجلس سیلی محکمی از مردم ایران خواهد خورد انشاءالله.
  • ناشناس ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    میگن علی مطهری پیشنهاد یک استاد دانشگاه رو برای مناظره در رابطه با فتنه رد کرده است ! خخخخخخ .
  • ناشناس ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    یک خانم شیرزن دانشجو به علی مطهری گفته آیا فکر میکنید کسانی که از شهادت پدر شما شاد شدند امروز از سخنان شما شاد میشوند و یا ناراحت !
  • امین ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    هرکس باولایت ماندمرداست
  • ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    مسافر استدلال های منطقی شما رو دیده بودیم اینم از ادبیات فاخرت!!!
  • بوشناس ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    ایشان خوب حرف میزنه حیف که حرف خوب ؟
  • یوسفوند ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    علی مطهری خیلی ساده لوحه وگول خورده و راهش از پدرش فرسنگها فاصله داره
  • ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    اون وقت ه به اصلاح طلبها فحاشی می کرد خار چشم کی بود؟
  • ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    مطهری را فقط بخاطر پدرشان میشناسند وتحویل می گیرندو ...
  • ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    من علی مطهری رو زیاد نمی شناختم تا این که تو همون روزهای اول فتنه ی 88 اومد تو تلویزیون و صریحاً می گفت من نرسیدم به این که تقلب شده و حرفش رو هم می گفت. نمیدونم، هیچ کی بی خطا نیست. اما اگه بعضی امتحان ها مهم ترند پس کسی که از اون امتحان ها نمره قبولی بیاره، باید قدرش رو دونست. علی مطهری یکی از کسانی بود که توی فتنه نمره ی قبولی گرفت و خطا نکرد و مطابق نظر رهبری، طبق دستور رهبر برای به میدان آمدنِ خواص، به میدان اومد و نقشش رو ایفا کرد. نباید به راحتی به این افراد بی احترامی کرد. اگه زیاده روی کنیم و هر کی رو به خاطر یه اشتباه، اونم اشتباه از نظر ما، رد کنیم، اونوقت علی می مونه و حوضش.
  • فدایی ولایت ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    از صدا و سیما که با شهامت و شجاعت فتنه 88 و علل به وجود آمدن آن را به تصویر می کشد تشکر می کنیم ولی صدا و سیما بداند که این کار به مذاق خیلی ها از جمله روزنامه های اصلاح طلب خوش نخواهد آمد و آنها تمام هجمه خود را متوجه این سازمان خواهند کرد.
  • جواد ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    اون موقه ضرغامی بود الان آقا سرافراز هست اقای سرافزار منصف تر هست به نظرم
  • ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    علی مطهری هر چند وقت یکبار افاضاتی می فرمایند اما اگر کمی تقوا داشته خیلی خوب است
  • ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    پوپولیست
  • محمد ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    آقای ناشناس امتحان های الهی مستمروادامه دارهست وقرارنیست کسی که دریه امتحان قبول میشه تاآخرعمرازشرشیطان درامان باشه.برای مثال برخی ازافرادکه توی تسخیرلانه جاسوسی نقش داشتن بعداز35سال ازکرده خودشان پشیمان شدن وبه آمریکا فرارکردن یاهمین کروبی که اینجورنبود. اگه مطهری درزمان فتنه کاری کرده که به نفع نظام اسلامی بوده نباید الآن باموضع گیری های دشمن شادکن خرابش کنه .
  • محمد ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    ازصداوسیما جهت افشاگریهاش تشکرمیکنم.همین پارسال خبری ازاین برنامه هاومستندات نبود نمیدانم جریان چیه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس