امام جمعه رودبار قصران در خطبه نماز جمعه اظهار داشت: بیداری شما مردم هوشیار،‌باعث شد که تودهنی محکمی به یاوه‌گویی‌های کشورهای مستکبر بزنید تا دیگرآنها فکر حمله به ایران را نتوانند در سر خود بپرورانند

به گزارش خبرنگار مشرق، حجت الاسلام سید محمد شیرازی امام جمعه رودبار قصران  که در حسینیه فشم برگزار می شد در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به حماسه تاریخی 9 دی اظهار داشت: ابن ابی حدید نقل می کند که حضرت علی (ع) موقع حرکت به سوی خاموش کردن فتنه جمل خطبه ای ایراد فرمودند که بخشی از آن چنین است: بصیر کسی است که بشنود و بیاندیشد، با چشم باز ببیند و عبرت بگیرد، سپس در جاده روشن گام نهد و اجتناب کند در آن جاده از سقوط در پرتگاه.

وی با بیان اینکه ملت متعهد ایران در حماسه 9 دی با بصیرتشان چند پیام به جهانیان دادند، تصریح کرد: ملت ایران با حضور حماسه ساز خود وفاداری خود به آرمان ها انقلاب اسلامی و ولایت فقیه اعلام کردند.

امام جمعه رودبار قصران ادامه داد: مردم فرهیخته و با بصیرت کشورمان با اعلان انزجار علیه فتنه گران و توهین کنندگان به ساحت مقدس امام حسین(ع) در روز عاشورا پاسخ کوبنده ای به استکبار جهانی که طراح و صحنه گردان اصلی فتنه 88 بودند، دادند.

وی با بیان اینکه 9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است، افزود: این روز روز پیروزی ملت ایران در برابر فتنه گران داخل یو خارجی و مصداق بارز  آیه شریفه "ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم" بود. شما مردم در 9 دی نشان دادید که با گذشت سی سال از عمر مبارک انقلاب اسلامی کماکان پایبند به ارزش ها و لبیک گوی ولی فقیه زمان هستید و به خوبی از اسلام و انقلاب اسلامی پاسداری می کنید.

حجت الاسلام شیرازی تاکید کرد: بیداری شما مردم هوشیار،‌باعث شد که جرات سران استکبار از آنها گرفته شود و تودهنی محکمی به یاوه گویی های کشورهای مستکبر زدید که دیگر هیچ موقع فکر حمله به ایران را نمی توانند در سر  بپرورانند.

وی در ادامه به 7 دیماه مصادف با سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی از سوی بنیان گذار کبیر انقلاب در سال 1358 اشاره کرد و افزود: در روایتی از امیر مومنان داریم که فرمودند "مبادا کسی که نمی داند از فراگرفتن شرم بدارد چرا که ارزش هر انسان چیزی است که می داند"،‌لذا بر همین اساس ضرورت دینی بنیانگذار جمهوری اسلامی دستور به تشکیل نهضت سوادآموزی را دادند که همگان در هر سنی از نعمت دانش برخوردار شوند.

امام جمعه رودبار قصران ادامه داد: به برکت راه اندازی این نهضت امروز بیش از 95 درصد از افراد جامعه باسواد شدند در صورتیکه این آمار در قبل از انقلاب کمتر از 45 درصد بوده است.

وی در پایان به برگزاری رزمایش مشترک محمد رسول الله (ص) ارتش اشاره و خاطرنشان کرد: با برگزاری این رزمایش بار دیگر توان نظام جمهوری اسلامی و اقتدار آن به جهانیان ثابت شد و امروز همه ابرقدرتان در مقابل قدرت نظامی ما به زانو در آمده‌اند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس