کد خبر 374529
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱

مدیر عامل اتحادیه سازمانهای حمل و نقل همگانی کشور گفت: 130 هزار ثبت نام وانت بارها را در شهرهای پایین تر از یکصد هزار نفر داشتیم که توانستیم ۸۰ هزار دستگاه را وارد سامانه کنیم.

 به گزارش مشرق، سعید قیصر در حاشیه همایش تجلیل از خانواده های حمل و نقل همگانی در سالن امیرالمومنین(ع) با اشاره به وضعیت ناوگان حمل و نقل همگانی در شهرها بیان داشت: با وجود اینکه عمر مفید تاکسی های شهری به 10سال رسید متاسفانه با روند افزایش فرسودگی خودروهای ناوگان حمل و نقل همگانی شهری در وضعیت مناسبی قرار ندارد.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد از خودروهای فرسوده نیازمند نوسازی هستند افزود: در حال حاضر ۸۰ هزار تاکسی فرسوده در کشور وجود دارد در واقع  بخش  اعظمی از گلایه مندی ها ما بر این امر اساس استوار بوده که ناهماهنگی های فرا دستی سبب شد تا تعداد خودروهای فرسوده  ما مغایر با منافع ملی قرار گیرد.

مدیر عامل اتحادیه سازمانهای حمل و نقل همگانی کشور ادامه داد: در واحد ناوگان های شهری توسعه ناوگان های حمل و نقل همگانی به شهرها بسته به جذب تاکسی های شهری ابلاغ شدکه مدیران و مسئولان به عنوان متولیان حمل و نقل می توانند با پیگیری این مسئله توسعه ناوگان شهری را در دستور کار خود قرار دهند.

وی بیان داشت: با بازدید میدانی و سفرهایی که در استان ها و شهرستان های سراسرکشور انجام دادیم براساس پارامترهایی همچون جمعیت دانشجویی، شهری، دانش آموزی توسعه ناوگان را مدنظر گرفته لذا در این راستا در صورت افزایش جمعیت و متقاضیان هیچ گونه محدودیتی نداریم.

به گفته قیصر یک میلیون و۸۰۰ مالک خودرو همگانی در سطح کشور وجود دارد.

این مسئول با اشاره به ساماندهی وانت بارها افزود:۱۳۰ هزار ثبت نام وانت بارها را در شهرهای پایین تر از یکصد هزار نفر داشتیم که تاکنون توانستیم ۸۰ هزار دستگاه را وارد سامانه کنیم.

وی به ساماندهی و ابطال نسبت به کارت سوخت های خودرو های همگانی اعمم از تاکسی ها و وانت بارها اشاره کرد و متذکر شد: افرادی که در سازمان حمل و نقل همگانی و شهرداری ها ثبت نام کردند از سهمیه سوخت به طور ماهیانه برخوردار هستند در واقع تاکسی ها و وسایل نقلیه عمومی باید از آرم خط کشی بغل خودرو برخوردار باشند درغیر اینصورت سهمیه ای به آنان تعلق نمی گیرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس