کد خبر 373695
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳

مدیر سابق بخش جهانی بنگاه سخن پراکنی انگلیس (بی‌بی‌سی) از اقتدار رسانه‌ای چین و روسیه بر آمریکا و انگلیس خبر داد.

به گزارش مشرق، «پیتر هاروکس» رییس سابق بخش جهانی بی‌‌بی‌سی روز دوشنبه در اظهار نظری عنوان کرد که انگلیس و آمریکا در حال بازنده شدن در «نبرد اطلاعاتی» هستند.

به گزارش روزنامه انگلیسی «دیلی میل»، پیتر هاروکس در این باره گفت که شبکه‌های خارجی زبان چین و روسیه با هزینه کردن مناسب در حال غلبه بر بخش‌های بین‌المللی رسانه‌ای انگلیس هستند.

هاروکس در ادامه پیشنهاد کرد که  وزرای انگلیس باید با هزینه کردن مالی بیشتر به نبرد تبلیغاتی با «راشا تودی» شبکه  ماهواره‌ای انگلیسی زبان کرملین بروند.

رییس سابق بخش جهانی بی‌بی‌سی که اوائل ماه جاری بعد از 33 سال خدمت این سمت را ترک کرد عنوان کرد که پیشتر از وزارت خارجه انگلیس درخواست کرده بود تا برای پخش برنامه در اوکراین و  در مقابله با انضمام کریمه به روسیه و ستیز در نواحی شرقی این کشور هزینه کند که تا این لحظه نیز پاسخی به این درخواست داده نشده است.

وی  در این زمینه افزود: «باید برای نفوذ بین‌المللی همچون هزینه‌های نظامی توجه شود.»

در همین زمینه «سارا فرت» از گزارشگران بین المللی در اظهار نظر در باره برتری شبکه خبری راشا تودی گفت: «روسیه به خوبی  برای پخش برنامه‌های راشا تودی در سرتاسر جهان هزینه می‌کند و اخیرا نیز از افتتاح دفتر خود در لندن خبر داده و اعلام کرده است که در صدد بکارگیری گزارشگران انگلیسی با پرداخت ماهیانه برابر با 6720  هزار دلار است.»

«جان ویتینگ دیل» رییس کمیته فرهنگی حزب توری (حزب محافظه کار انگلیس) و از نمایندگان مجلس این کشور نیز با انتقاد از کاهش بودجه بی‌بی‌سی گفت: «روسیه و چین در حال برتری در جنگ تبلیغاتی هستند در نتیجه انگلیس  مجبور به مواجه با اطلاعاتی مغرضانه‌ای است که این 2 ابرقدرت یعنی روسیه و چین مخابره می‌کنند.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس