در شرایطی که استفاده از چمن مصنوعی در جام جهانی فوتبال ممنوع است، این موضوع جنجال بزرگی را کانادا موجب شده که با حواشی قابل توجهی همراه است.

گروه ورزشی مشرق- کانادا به عنوان میزبان جام جهانی 2015 زنان معرفی شد. چندی پیش نیز قرعه کشی مرحله گروهی این مسابقات برگزار شد و تیم های راه یافته حریفان خود را شناختند.

حاشیه در این جام، کم نیست. ماجرای اعتراضات مبهم و عجیب و غریب فمینیستی تمام نشده بود که قصه کسری بودجه کانادا در بخش ورزش پیش آمد. این اخبار شاید طبیعت چنین رخدادی، آن هم در آمریکای شمالی باشد؛ اما موضوع چمن مصنوعی با سایر خبرها فرق می کرد و زمینه ساز سر و صدای زیادی شد.

وقتی تعارض منافع آمریکا و اروپا به کانادا کشیده می‌شود

پشت پرده اعتراض یانکی ها

قضیه از زمانی جدی شد که روزنامه لوپرس مونترال، وضعیت کانادا را با قطر مقایسه کرد و نوشت: "اگر کانادا به خاطر بدی آب و هوا به چمن مصنوعی روی آورده و دلیلش هم به نظر منطقی است، پس چرا همین دلیل از سوی قطر از دید خود کانادا کاملا غیرمنطقی است؟"

جالب اینجا است که بزرگترین معترض به چمن های مصنوعی کانادا در میزبانی جام جهانی 2015 آمریکا است. این در حالیست که بسیاری گمان می کردند آمریکا از حامیان بی چون و چرای کانادا در این میزبانی باشد. ماجرای اعتراض به چمن های مصنوعی البته تنها چند روز دوام داشت و بعدها مشخص شد خرید آن به جای آمریکا از چند کشور اروپایی باعث شده تا یانکی‌ها به شدت عصبانی باشند.

تناقض از کانادا تا قطر!

سوال مهمی که اکنون در ذهن خبرنگاران نقش بسته اینکه چرا فیفا کوچکترین مشکلی در پذیرش چمن های مصنوعی کانادا ندارد. اگر با چمن مصنوعی در جام جهانی موافق است، چرا چنین اجازه ای را به برزیل نداد؟

وقتی تعارض منافع آمریکا و اروپا به کانادا کشیده می‌شود +++

جام جهانی 2015 زنان به میزبانی کانادا در فصل بهار کلید خواهد خورد. مشکل بزرگ پیش از همه این حواشی این است که مردم این کشور علاقه ای به فوتبال ندارند. هر چند تیم ملی زنان کانادا در این سطح یک مدعی جدی است؛ اما هرگز نتوانسته با همه درخششی که داشته، جایی در قلب مردم کشورش داشته باشد. فوتبال در این کشور هرگز محبوب نیست و اگر ورزشگاهی هم پر می شود، توسط مهاجرانی است که پیش از سفر و اقامت، در کشور خود عاشق فوتبال بوده اند.

زبان سوم کانادا، اسپانیایی است. تیم ملی زنان اسپانیا نیز بازی های خود را در مرحله گروهی در شهر مونترال تجربه خواهد کرد؛ جایی که جمعیت قابل توجهی از مهاجران اسپانیایی زبان از آمریکای جنوبی را در خود جای داده است. اسپانیایی های زیادی نیز در این شهر زندگی می کنند. بنابراین، یکی از امیدهای برگزار کنندگان جام جهانی 2015 برای نمایش استقبال مردم شهر مونترال خواهد بود.

چمن طبیعی در کانادا حتی در فصل بهار در بهترین شرایط هم موجود نیست. زمستان 7 ماهه در این کشور آسیب جدی به این وضعیت وارد می کند. بنابراین استفاده کانادا از چمن مصنوعی بدیهی است؛ هر چند از دید آمریکا کاملا غیر منطقی خواهد بود. باید دید میزبان با این چالش ها چه خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس