کد خبر 371915
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸

پرسپولیس در بازی‌های بزرگ این فصل به جز دربی ناکام بوده و شاید همان بازی با استقلال تضمین‌کننده حضور درخشان روی نیمکت این تیم بوده است.

به گزارش مشرق، حمید درخشان از هفته هشتم لیگ برتر امسال و در جابه‌جایی پر سروصدا جانشین علی دایی شد. دایی در هفت هفته ابتدایی لیگ برتر موفق شد با پرسپولیس 8 امتیاز کسب کند. 2 برد، 2 مساوی و 3 باخت کارنامه دایی در پرسپولیس بود و وی پس از آن جایش را به درخشان داد.

عملکرد متوسط در لیگ

حمید درخشان تا امروز در 14 بازی به عنوان سرمربی روی نیمکت پرسپولیس نشسته که 10 دیدار در لیگ و 4 دیدار در جام حذفی بوده است. در این بین 7 برد، 6 شکست و یک تساوی در کارنامه درخشان ثبت شده است. پرسپولیس در این مدت 14 امتیاز در لیگ کسب کرده و از گردونه جام حذفی هم کنار رفته است.

پرسپولیسِ درخشان در 10 بازی لیگ 13 گل زده و 12 گل خورده در کارنامه خود ثبت کرده است. پرسپولیس در 10 بازی لیگ که با هدایت درخشان به زمین رفته 6 بازی در ورزشگاه آزادی، 3 بازی در ورزشگاه تختی و یک بازی هم خارج از تهران برگزار کرده است.

در 6 بازی که پرسپولیس در ورزشگاه آزادی برگزار کرده، 2 پیروزی، 2 مساوی و 2 باخت برای سرخپوشان به ثبت رسیده است. همچنین در سه بازی که شاگردان درخشان در ورزشگاه تختی به میدان رفته‌اند 2 پیروزی و یک شکست حاصل کارشان بوده است. تنها بازی خارج از خانه پرسپولیس هم با سپاهان بود که سرخپوشان در این بازی و در لحظات پایانی شکست را پذیرفتند.

حذف از جام حذفی

شاگردان درخشان در جام حذفی هم توانستند تا مرحله نیمه نهایی صعود کنند اما در این مرحله و در یک بازی خانگی با نتیجه 2 بر یک مغلوب ذوب‌آهن شدند تا رویای کسب جام حذفی هم برای سرخپوشان به واقعیت تبدیل نشود. حمید درخشان در هر 4 بازی پرسپولیس در جام حذفی سرمربی این تیم بود.

پرسپولیس جام حذفی را با پیروزی 3 بر صفر و خانگی مقابل کارگر‌ بنه‌گز بوشهر آغاز کرد، در مرحله بعدی راه‌آهن را در ضربات پنالتی شکست داد تا در مرحله یک‌چهارم نهایی در سیرجان به مصاف گل‌گهر برود که این بازی هم در نهایت و در ضربات پنالتی به سود شاگردان درخشان تمام شد. کار پرسپولیس در جام حذفی و در مرحله نیمه‌نهایی با شکست مقابل ذوب‌آهن در جام حذفی به پایان رسید.

در 3 بازی پرسپولیس در جام حذفی که با پیروزی سرخپوشان همراه بود، 2 پیروزی مقابل تیم‌های لیگ‌های پایین‌تر (کارگر بنه‌گز و گل‌گهر سیرجان) کسب شده است. نکته جالب اینجاست که از این 3 برد، 2 برد در ضربات پنالتی ( راه‌آهن و گل‌گهر ) ثبت شده است. پرسپولیس در جریان 90 دقیقه جام حذفی یک برد مقابل کارگر بنه‌گز بوشهر و یک شکست مقابل ذوب‌آهن به دست آورده است.

پرسپولیسِ درخشان بازنده بازی‌های بزرگ

* سرخپوشان در این مدت و در بازی‌های بزرگ مقابل سپاهان، استقلال، نفت تهران، فولاد و ذوب‌آهن به میدان رفتند که فقط در دربی به پیروزی رسیدند و بازنده دیگر مسابقات بزرگ فصل بوده‌اند. شاید برد در دربی تضمین‌کننده ادامه حضور درخشان در پرسپولیس بوده و اگر سرخپوشان در آن دیدار هم نتیجه نمی‌گرفتند شاید تغییراتی در نیمکت این تیم رخ می‌داد.

پرسپولیس از اوایل اسفند باید وارد لیگ قهرمانان آسیا شود جایی که با النصر عربستان، لخویا قطر و برنده بازی پلی‌آف بین الجزیره امارات و بنیادکار ازبکستان برود. حالا باید دید با این آمار و ارقامی که حمید درخشان در لیگ ایران کسب کرده آیا می‌تواند پرسپولیس را در آسیا موفق کند یا ناکامی در لیگ قهرمانان آسیا هم به کارنامه درخشان اضافه خواهد شد؟

در زیر می‌توانید نتایج پرسپولیس از زمان حضور حمید درخشان را ببینید:

لیگ برتر

هفته هشتم: پرسپولیس یک - نفت مسجد سلیمان یک

هفته نهم: راه‌آهن یک - پرسپولیس 2

هفته دهم: پرسپولیس 2 - استقلال خوزستان یک

هفته یازدهم: سپاهان یک - پرسپولیس صفر

هفته دوازدهم: پرسپولیس صفر - سایپا یک

هفته سیزدهم: پیکان صفر - پرسپولیس یک

هفته چهاردهم: پرسپولیس 2 - گسترش فولاد 2

هفته پانزدهم: استقلال یک - پرسپولیس 2

هفته شانزدهم: نفت تهران 2 - پرسپولیس یک

هفته هفدهم: پرسپولیس یک - فولاد خوزستان 2

جام حذفی:

مرحله یک‌شانزدهم نهایی: پرسپولیس 3 - کارگر بنه‌گز بوشهر صفر

مرحله یک‌هشتم نهایی: پرسپولیس یک (4) - راه‌آهن یک (یک)

مرحله یک‌چهارم‌ نهایی: گل‌گهر سیرجان یک (2) - پرسپولیس یک (3)

مرحله نیمه‌نهایی: پرسپولیس یک - ذوب‌آهن 2
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس