در روز نخست هفته هفدهم لیگ برتر مربیان تیم‌ها اظهار نظرهای مختلفی درمورد بازی‌ها داشتند.

گروه ورزشی مشرق، هفته هفدهم لیگ برتر در روز نخست با انجام 3 دیدار به پایان رسید که در مهمترین بازی تیم فوتبال سپاهان موفق شد در خانه با 4 گل از سد گسترش فولاد تبریز بگذرد و به صدر جدول برسد.

برنامه، نتایج کامل و جدول رده بندی لیگ برتر

در پایان این دیدارها سرمربیان تیم ها درخصوص بازی به خبرنگاران و رسانه ها پاسخ دادند:

سپاهان 4 - 1 گسترش فولاد

فرکی:  امیدوارم «سه میمون» الگوی بازیکنانم باشند

از تاکتیک‌های زورکی فیروز کریمی تا الگو شدن حسین فرکی پس از برتری تیمش مقابل گسترش فولاد در نشست خبری پس از بازی گفت: بازی خوبی بود و آنچه می‌خواستیم بازیکنان انجام دادند. قبل از بازی گفته بودم که جایگاه گسترش اینجا نیست و تیم خوبی دارند اما این تیم خوب را کاملاً دراختیار داشتیم. امروز شاید سریع‌ترین گل لیگ را زدیم و پس از این گل، شرایط روحی‌مان مثبت شد. این روند را ادامه دادیم و حتی در بین دو نیمه گفتم که فرصت مناسبی است تا تفاضل گل خود را افزایش دهیم و در مجموع ا ین پیروزی را به مردم و هواداران اصفهانی تبریک می‌گویم، البته لیگ در حال تعطیلی است، 50 روز فرصت داریم تا نواقص خود را برطرف کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال در مورد جوان شدن ترکیب سپاهان در دیدار مقابل گسترش گفت: قبل از بازی گفته بودم چنین ترکیبی داریم،‌ امیدوارم در آینده هم جوان‌ها مثل امروز اعتماد ما را پاسخ گویند، البته وجود تجربه در کنار جوانی می‌تواند موجب نتیجه شود و این نتیجه است که روحیه جوانان را حفظ می‌کند.

فرکی در مورد اینکه با توجه به درگیری لفظی بازیکنان سپاهان به نظر می‌رسد در این تیم بزرگتری وجود ندارد گفت:‌ بزرگتر داریم ولی گاهی اوقات بزرگی کردن نداریم، این حرکت را نمی‌پسندم و در رختکن هم در این مورد صحبت کردم، البته در هر تیم بازیکنان باظرفیت متفاوت وجود دارند، در روزی که چهار بر یک می‌بریم و خوشحال هستیم این اتقاقات خوشایند نیست و می‌تواند تمرکز ما را برهم بزند. شاید بازیکنان پس از این اتفاقات صورت هم را ببوسند اما نباید این اتفاقات بیفتد تا پیروزی کامل بر دلمان بنشیند.

سرمربی سپاهان گفت: برای بازیکنانم مثال سه میمون را زدم که جلوی دهان، گوش و چشم خود را گرفته‌اند و این یعنی باید گاهی لال بود، گاهی کر و گاهی کور. وقتی این اتفاق در زمین نمی‌افتد مشخص است که اتفاقات بدتری رخ می‌دهد. انشاءالله که این مثال سرلوحه بازیکنانمان باشد البته باید احترام‌ها متقابل باشد که این در تیم ما هست و کمتر شاهد مسائل حاشیه‌ای هستیم.

وی در مورد بهترین بازیکن نیم فصل سپاهان گفت: چون از اول فصل نبودم نمی‌توانم در این مورد نظر بدهم.

فرکی در خصوص عملکرد خلعت‌بری و اینکه کی‌روش می‌تواند او را به تیم ملی دعوت کند یا خیر، تأکید کرد: این نظر کی‌روش است و امروز به بازیکنانم گفتم امروز یکی از آن روزهایی است که به جز پیروزی و پاداش و صعود به سطح جدول، روزی است که می‌توانند دیده شوند و به انتخاب برای تیم ملی هم فکر کنند. ما خوشحال می‌شویم که سهمیه سپاهان در تیم ملی بیشتر شود.

سرمربی سپاهان افزود: 53 روز تعطیلی لیگ توافقی است که کی‌روش و فدراسیون انجام دادند، اما محکوم به پذیرش آن هستیم. کی‌روش هم براساس توافق عمل می‌کند و اولویت ما هم تیم ملی است، اما هیچ جای دنیا اینطور نیست که لیگ‌شان 53 روز تعطیل شود چون مشخص نیست پس از این همه تعطیلی وضعیت تیم‌ها به چه نحوی شود.

وی در مورد اینکه آیا رسول نویدکیا قصد جدایی از سپاهان را دارد یا خیر، و اینکه گفته می‌شود او در فهرست امیر قلعه‌نویی برای نیم‌فصل دوم قرار دارد، گفت: نویدکیا قبلاً فکر می‌کرد من به او اعتقاد ندارم در صورتی که اعتقاد داشته و دارم و به او گفته بودم اشتباه می‌کند. شب گذشته هم برای دومین بار با او صحبت کردم و گفتم به کارش اعتقاد دارم تا اعتماد به نفسش بیشتر شود و حتی به او اعلام کردم که امروز به او بازی خواهم داد. و امیدوار بودم که هواداران هم به او کمک کنند و اینکه این اتفاق افتاد و رسول ثابت کرد که می‌تواند تا حدودی خودش را پیدا کند و من به ادامه کارش در سپاهان اعتقاد دارم.

فرکی در پایان در پاسخ به این سؤال که برای نقل و انتقالات در لیگ برتر در نیم فصل دوم چه برنامه‌ای دارد گفت: قطعاً به دنبال از دست دادن بازیکن نیستیم، اما برای اینکه بازیکن جدید اضافه کنیم، اجازه دهید کمی زمان بگذرد و بعد ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد.

کمالوند: جای خلعتبری در تیم ملی خالی است

از تاکتیک‌های زورکی فیروز کریمی تا الگو شدن فراز کمالوند در نشست خبری پس از دیدار تیمش مقابل سپاهان اصفهان، اظهار داشت: این عجیب‌ترین بازی عمر فوتبالی من بود. در ثانیه 15 و دقیقه 1 نیمه دوم بر اساس اشتباه دروازه‌بان و خط دفاع، تیم ما گل دریافت کرد، خوشحالم که بازی 4 بر یک به پایان رسید؛ امکان داشت که هر اتفاق دیگری در این دیدار رخ دهد.

وی افزود: سعی می‌کنیم در نیم‌فصل دوم با جذب دروازه‌بان و بازیکنان مناسب، شرایط خوبی را برای تیم ایجاد کرده و مشکلات خود را برطرف کنیم.

سرمربی تیم گسترش‌فولاد تبریز تصریح کرد: بازیکن، مهم‌ترین ابزار یک مربی به شمار می‌رود. جای خلعتبری در تیم ملی خالی بود چراکه او بازیکنی است که با هوشیاری می‌تواند در ثانیه 10 بازی برای تیمش گل بزند.

وی خاطرنشان کرد: تمام مسئولیت نتایج را بر عهده می‌گیرم و از ابتدا قول داده بودم که بعد از تعطیلات نیم‌فصل، تیم ما تغییر کند؛ ظرفیت تیم ما به گونه‌ای نیست که با نبود 4 بازیکن آن، بازی خوبی انجام دهد و شرایط مناسبی داشته باشد.

کمالوند خاطرنشان کرد: امیدوارم که با جذب دروازه‌بان و خط دفاعی خوب، گسترش در لیگ بماند و این سهمیه برای فوتبال آذربایجان حفظ شود.


صبای قم 1 - 1 ملوان

تارتار: گل ملوان درست نبود

از تاکتیک‌های زورکی فیروز کریمی تا الگو شدن مهدی تارتار پس از تساوی یک بر یک مقابل ملوان در نشست خبری گفت: با توجه به اینکه تمرین کمی با تیم داشتم اما بازی خوبی انجام دادیم و حتی می‌توانستیم برنده مسابقه شویم. از نتیجه مساوی راضی نیستم. ملوان تیم باتجربه‌ای بود.

وی ادامه داد: تیم صبا باید چند بازیکن بگیرد و تقویت شود تا با انجام تعویض‌ها شرایط خوبی داشته باشیم. من فقط 3-4 روز است که با تیم تمرین می‌کنم و کار تاکتیکی زیادی نتوانستم با این تیم انجام دهم.

سرمربی صبا در مورد خوشحالی فیروز کریمی از این مساوی گفت: خوشحالی فیروز کریمی از این مساوی طبیعی است زیرا آنها بازی را باخته بودند و بعد بازی مساوی شد.

وی در مورد داوری مسابقه گفت: خطایی که منجر به گل ملوان می‌شد به عقیده من خطا نبود.

فیروز کریمی: تاکتیک را به زور به بازیکنان القا م یکنم

از تاکتیک‌های زورکی فیروز کریمی تا الگو شدن فیروز کریمی پس از تساوی یک بر یک مقابل صبای قم در جمع خبرنگاران گفت: بازی زیبایی را از هر دو تیم شاهد بودیم تفکرات مربیان به هم نزدیک بود و طبیعی بود که دست همدیگر را بخوانند فوتبال خوبی ارائه شد. به خصوص در نیمه دوم که ما استحقاق تساوی را داشتیم. با توجه به اینکه تازه کارم را در ملوان شروع کرده‌ام تمرین کمی با این تیم داشتم.

وی افزود: در تعطیلات لیگ فرصت خوبی است تا تفکرات تاکتیکی‌ام را به تیم القا کنیم من تفکرات فوتبالی‌ام را یا به زور یا با چوب یا با گلوله و تفنگ در مغز بازیکنان خواهم کرد.

سرمربی تیم فوتبال ملوان در مورد شرایط فنی بازی گفت: گلی که صبا به ما زد به خاطر دفع اشتباه مدافع ما بود. صبا تیم بسیار قابل احترامی است.

کریمی در مورد حمایت هواداران از تیمش گفت: جا دارد از هواداران ملوان که در ورزشگاه حضور داشتند تشکر کنم آنها در کل مسابقه ساکت نبودند و تیم را حمایت می‌کردند. ما حتی بعد از اینکه گل خوردیم مورد حمایت تماشاگران ملوان بودیم کمتر تماشاگرانی را در ایران چنین روحیه‌ای دارند این مساوی را با تمام وجود به هواداران ملوان و مردم خوب انزلی تقدیم می‌کنم. هوادارانی که فوتبال را خوب می‌فهمند.

سرمربی تیم فوتبال ملوان با تشکر از مسئولان برگزاری مسابقه در قم گفت: زمین چمن ورزشگاه هم بسیار خوب و یکدست بود که جا دارد از هیئت فوتبال استان که چنین زمین خوبی را میها کرده بود تشکر کنم.

وی در مورد اینکه از نتیجه مساوی راضی است یا خیر، گفت: در خارج از خانه بازی کردم و مساوی هم بد نبود.



سایپا 1 - 1 پیکان

جلالی: از دست بازیکنانم عصبانی هستم

از تاکتیک‌های زورکی فیروز کریمی تا الگو شدن مجید جلالی پس از تساوی یک بر یک سایپا مقابل پیکان اظهار داشت: همه دیدید من با چه جوانانی بازی می‌کنم. عصبانی هستم زیرا باوجود اینکه بازی خوبی انجام می‌دهیم نمی‌توانیم به گل برسیم. شاید این غرامت به خاطر بی‌تجربگی بازیکنانم است که می‌دهیم.

وی ادامه داد: همه دیدید که ما در یک بازی یکطرفه برتر بودیم. نمی‌دانم از چه چیزی عصبانی باشم از بختم یا از بی‌تجریگی بازیکنانم؟

سرمربی سایپا در مورد قضاوت داور خاطرنشان کرد: کاملا مشخص بود که یکی از مدافعان دیگر پیکان هم باید اخراج می‌شد. همه می‌دانند که سایپا جوانگرایی کرده و 6-7 بازیکن ما جوان هستندو آینده‌دار که این موضوع هم برای سایپا و هم برای فوتبال ایران مفید است. من باید دلم به این خوش باشد که در آینده روزهای بهتری داشته باشیم.

جلالی در ادامه این کنفرانس خبرنگاری خطاب به سرمربی سایپا گفت: شاید این که شما نیمکت خود را کنترل نمی‌کنید و باعث می‌شود حواشی به وجود بیاید باعث شکست‌های شما بشود که جلالی این موضوع را پذیرفت و گفت: حرف شما را قبول دارم.

مرفاوی: از بازیکنانم بسیار تشکر میکنم

از تاکتیک‌های زورکی فیروز کریمی تا الگو شدن صمد مرفاوی پس از تساوی یک بر یک پیکان مقابل سایپا اظهار داشت: ما از قبل هم می‌دانستیم بازی سختی را پیش رو داریم. با این حال بازی را خوب شروع کردیم و با زدن گل اول خواسته‌هایمان برآورده شد.

وی ادامه داد: پس از اینکه به گل رسیدیم به خاطر استرس و فشار روحی و روانی که روی تیم بود نظم تیمی به هم خورد و مجبور به عقب‌نشینی شدیم. نیمه دوم با صحبت‌هایی که کردیم انتظار داشتیم بازی بهتری انجام دهیم اما برنامه ما با اخراج مدافع‌مان به هم خورد و مشکلاتی پیدا کردیم با این وجود سعی داشتیم تا بازی را کنترل کنیم و خدا را شکر که 10 نفره توانستیم یک امتیاز از میزبان خود بگیریم.

سرمربی پیکان یادآور شد: در 50 روز تعطیلی که داریم سعی داریم از لحاظ بدنی و تاکتیکی شرایط بهتری را به دست آوریم. از بازیکنانم واقعا تشکر می‌کنم که 10نفره با تمام وجود خود مقابل حریف ایستادگی کردند.

مرفاوی در مورد تعطیلی 50 روزه لیگ و برنامه پیکانی‌ها تاکید کرد: یک هفته به تمام بازیکنان استراحت دادم. پس از آن اردوی دو هفته‌ای در تهران برگزار خواهیم کرد و احتمالا پس از آن اردوی خارجی خواهیم داشت و در این بین نفراتی هم به ما اضافه خواهد شد.

سرمربی پیکان در مورد درگیری که با فرهاد پورغلامی مربی سایپا در جریان بازی به وجود آمده بود،‌گفت: مورد خاصی نبود ما همکار هستیم. وقتی یک خطایی انجام می‌شود مربی اعتراض می‌کند اما نیمکت حریف نباید به من اعتراض کند چون این مسائل طبیعی است. به هر حال به خاطر شرایط و استرسی که در بازی وجود داشت این اتفاق رخ داد. شاید ما کار خوبی انجام ندادیم و به شخصه عذرخواهی می‌کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس