کد خبر 37016
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۱

آيت‌الله العظمي نوري همداني با اشاره به اصل ولايت‌فقيه و نقش محوري امام‌ (ره) در بيداري مردم، سرچشمه انقلاب‌هاي منطقه را انقلاب اسلامي ايران دانست.

به گزارش مشرق، اين مرجع تقليد طي سخناني در جريان سفر به تانزانيا از نقش علما و اسلام در هدايت و آزادي مردم ياد کرد و محور حکومت اسلامي را مبتني بر سه اصل دين، مردم و رهبري دانست.

وي با استناد به آيات و روايات، دين را مايه نجات و سعادت بشر برشمرد و افزود: دين، انسان را از ظلم و ستم دور مي‌کند و هيچگاه انسان ديندار حاضر نيست زير بار ظلم و ستم برود.

نوري همداني با اشاره به انقلاب‌هاي منطقه ادامه داد: انقلاب مردم، نشان از بيداري آنان دارد. حاکمان اين کشورها بايد به جاي اطاعت از غرب و سران مستکبر و ستمگران با مردم باشند.

اين مرجع تقليد با اشاره به رهبري جامعه گفت: رهبري جامعه بايد با پيامبر‌ (ص) يا امام معصوم‌ (ع) باشد و در عصر غيبت، فقيه جامع‌الشرايط عهده‌دار آن است.

وي با اشاره به اصل ولايت‌فقيه و نقش محوري امام‌ (ره) در بيداري مردم اظهار کرد: امروز اين قيام‌ها به برکت بيداري مردم و توسط امام‌ (ره) است و سرچشمه انقلاب‌هاي منطقه، انقلاب ايران است.

نوري همداني ادامه داد: از ويژگي‌هاي ولي‌فقيه شجاعت، فقاهت و عدالت است که امروز در وجود رهبر و ولي‌فقيه زمان يعني حضرت آيت‌الله خامنه‌اي جمع مي‌باشد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آيت‌الله نوري‌همداني همچنين در ديدار علماي اهل سنت تانزانيا اظهار کرد: اسلام دين عزت و وحدت است و در اين دو اصل مهم تجلي پيدا مي‌کند و بيشتر خسارت‌هاي مسلمانان به علت نبودن وحدت بوده است.

اين مرجع تقليد نماز مغرب و عشا را در مسجد بزرگ شيعيان خوجه اقامه کرد و در حاشيه برگزاري اين نماز به حضار گفت: بزرگترين نعمت براي شما محبت اهل‌بيت ‌(ع) است که بايد قدر اين نعمت را بدانيد.

وي با استناد به منابع ديني گفت: اسلام داراي پنج رکن اساسي نماز،‌ روزه، زکات، حج و محبت اهل‌بيت‌ (ع) است که محبت اهل‌بيت‌ (ع) هيچگاه از انسان جدا نمي‌شود و انسان سعادتمند انساني است که با اهل‌بيت‌ (ع) مرتبط باشد.

نوري همداني در بدو ورود به دارالسلام ـ پايتخت تانزانيا ـ مورد استقبال سفير ايران در اين کشور و رايزن فرهنگي، نماينده جامعه‌المصطفي العالميه، رييس مبلغان و رهبر خوجه‌هاي آفريقا و عده کثيري از علماي شيعه و سني قرار گرفت.

در مراسم استقبال از اين مرجع تقليد، رهبر شيعيان تانزانيا طي سخناني ضمن ابراز خوشحالي از سفر وي به تجليل از مقام مرجعيت و جمهوري اسلامي و نقش محوري امام ‌(ره) در بيداري مردم جهان پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس