کد خبر 369888
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۷

آمریکا و انگلیس برای نخستین بار امروز دوشنبه در کنفرانس بین‌المللی تاثیرات انسانی تسلیحات هسته‌ای در وین شرکت کردند و همان طور که انتظار می‌رفت با فشارهای بین‌المللی برای از بین بردن بخش بیشتری از زرادخانه‌های اتمی خود روبرو شدند.

به گزارش مشرق و به نقل از رویترز، حضور آمریکا و انگلیس در کنفرانس بین المللی وین برای بررسی تاثیرات انسانی تسلیحات هسته ای در شرایطی است که روسیه، فرانسه و چین به عنوان سه کشور دیگری که تسلیحات اتمی در اختیار دارند در این کنفرانس شرکت نکرده اند. این کنفرانس امروز و فردا 8 و 9 دسامبر برگزار می شود. بسیاری از 157 کشوری که در این کنفرانس شرکت کرده اند از روند کند خلع سلاح هسته ای در جهان انتقاد کرده اند.

بر اساس این گزارش کنفرانس وین سومین نشست بین المللی است که از سال 2013 میلادی تاکنون برگزار شده است. برگزاری این نشست در شرایطی است که بحران اوکراین موجب به وجود آمدن صحبت هایی در خصوص جنگ سرد جدید بین غرب و روسیه شده است.

آمریکا ماه گذشته در بیان تصمیم خود برای شرکت در کنفرانس وین تاکید کرد که " ابعاد و چشم اندازهای واقعی برای تعامل سازنده با شرکت کنندگان در این کنفرانس وجود دارد." البته آمریکا بر این مساله تاکید کرده است که در مذاکرات خلع سلاح هسته ای در این نشست شرکت نخواهد کرد.

سباستین کورتز وزیر خارجه اتریش در این باره تاکید کرد که حضور دو عضو از پنج عضو دائمی شورای امنیت در این کنفرانس نخستین موفقیت این کنفرانس است. بر اساس پیمان ان پی تی ،پنج کشوری که بمب اتمی در اختیار دارند موافقت کرده اند تا برای از بین بردن بمب های اتمی خود همکاری کنند و کشورهایی که بمب اتمی نیز در اختیار ندارند قول داده اند تا در این مسیر حرکت نکنند.

یک مقام رسمی آمریکایی هفته گذشته گفت: زرادخانه اتمی آمریکا نسبت به زمان اوج آن در جنگ سرد بیش از 85 درصد کاهش یافته است. آمریکا در دوران جنگ سرد بیش از 4800 سلاح اتمی در اختیار داشته است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس