کد خبر 368294
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی از برنامه این سازمان برای تغییر در موتور هواپیمای ایران140 خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم که هم قدرت موتور بالا برود و هم اطیمنان آن بیشتر شود.

به گزارش مشرق، منوچهر منطقی مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح با اشاره به تولید انواع مختلف هواپیمای ایران 140 گفت: نمونه‌های گشت دریایی و ترابری هواپیمای ایران 140 به نتیجه رسیده است.

* تست موفق هواپیمای گشت دریایی ایران140 توسط نیروهای مسلح

وی افزود: هواپیمای گشت دریایی ایران 140 در 2 مدل تعریف شده است که مدل اول آن تمام شده و نیروها هم تست کرده‌ و از عملکرد آن راضی بوده‌اند و درحال برنامه‌ریزی برای استفاده از آن هستند.

* مونتاژ نهایی مدل ترابری ایران140 در سال آینده

منطقی تاکید کرد: ساخت قطعات مدل ترابری ایران140 نیز تا پایان امسال تمام می‌شود و در بهار سال آینده مونتاژ نهایی آن به پایان می‌رسد.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح همچنین مطرح کرد: در مدل ترابری، چون باید بار سنگین‌تری جابجا شود، باید موتوری با توان بالاتر روی آن گذاشته شود که الان موتورهای مناسب پیدا شده است و دنبال این هستیم تا ببینیم به کدام یکی از این موتورها برای پشتیبانی دسترسی داریم.

* تغییر موتور هواپیماهای ایران140 در دستور کار

منطقی در خصوص تغییر موتورهای هواپیماهای ایران 140 نیز اظهار داشت: یکی از بحث‌هایی که ما دنبال می‌کنیم این است که هم قدرت موتور ایران140 باید بالا برود و هم قابلیت اعتماد آن بیشتر شود که در همین راستا پروژه‌های مختلفی تعریف شده است و این موضوع را قبل از وقوع سانحه در تهران هم دنبال می‌کردیم. لذا این موضوع را حتما دنبال می‌کنیم و طرف مناسب را که پیدا کنیم این کار را انجام می‌دهیم.

* افزایش کاربری ابابیل3 برای استفاده وسیع

وی همچنین با اشاره به رونمایی از پهپاد جدید ابابیل3 که روزهای اخیر در نمایشگاه هوایی کیش صورت گرفت، اظهار داشت: «ابابیل» پهپادی رزمی بوده و در این مدل جدید کاربردهای دیگری نیز به آن اضافه شده است تا بتوان از آن به میزان وسیع استفاده کرد.

* جنگنده‌های آذرخش و صاعقه در حال تولید

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح در مورد روند تولید جنگنده‌های آذرخش و صاعقه نیز گفت: وقتی ما به فناوری هواپیمایی می‌رسیم، این مشتری‌ها هستند که مشخص می‌کنند چه تعدادی از این هواپیما ساخته شود و در این مورد هم یک سری سفارش‌های داخلی داریم که بر مبنای همان، تولید در حال انجام است.

* انجام تست‌های جت کوثر88 در سال آینده

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح همچنین درخصوص روند پروژه ساخت جت کوثر 88، گفت: ساخت این هواپیما برعهده سازمان صنایع هوایی است و طراحی‌های آن تمام و ساخت قطعات زیر مجموعه‌ای آن شروع شده است.

منطقی در پایان اعلام کرد: اگر مشکلی پیش نیاید جت کوثر 88 در سال 94 تست‌های آزمایشی خود را شروع می‌کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • نصیر ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 0
    قطعا اگر از اوکراین140 در بخش نظامی استفاده بشه امریکایها و غرب با فشار بر کمپانیهای خارجی طرف قرار داد با ما سروریس ها رو رها می کنن نمی دونم چه اصراری هست اشتباه گذشته باز هم تکرار میشه به جای این همه طرح هوایی و جنگنده و ترابری و آواکس و...روی ساخت موتور متمرکز بشید که بعد دست شما برای تولید انبوه جنگنده و ..هم باز بشه
  • ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 0
    اگر iran140 در بخش نظامی استفاده بشه قطعا امریکایها و غربی ها با فشار به کمپانیهای خارجی طرف قرار داد ما کاری می کنن که سروریس ها رو رها کنن نمی دونم چه اصراری هس که اشتباه گذشته دوباره تکرار بشه جناب منطقی ساخت زیر سیستم بسیار مهمتر از مونتاژ به هر قیمتی هست والله قسم ساخت یه توربوفن در حد RD33 که کار ما رو در خیلی بخش ها راه می اندازه و دست ایران رو برای تولید انبوه انواع جنگنده هایی که رونمایی کرده باز م کنه خیلی خیلی مهمتره بعدا میشه نسخه های بدون پسوز یا بدون پسوز J-85 رو برای هواپیماهای تجاری و ترابری هم ساخت
  • محمد ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 0
    باسلام خدمت مشرق: بنده بسیار بعید میدونم که تا5سال اینده کشور ما با وجود بحرانهایی که گریبان گیر محور مقاومت شده بتوانیم جنگندهای درسطح F16یا حتی جایگزین مناسبی برای فانتومها پیدا کند ودلیل ان هم اینکه اکثر بودجه دفاعی صرف مبارزه با تروریست وهمچنین اینکه ساخت جنگنده یک اولویت نیست بلکه پدافند فعلا در اولویت است وهمچنین اوضاع اقتصادی کشور و وجود موازی کاریها روند ساخت یک جنگنده کارآمد را به تعویق می اندازد البته اگر تحریمهای شورای امنیت وغرب برچیده شود احتمال وجود دارد که ایران دست به واردات جنگنده های از نوع میگ29 یا سوخود 27یا30 ان هم نوع کار کرده آنهم به دلیل تعهدات روسیه مبنی برعدم اخلال در توازن قدرت در منطقه...
  • مجتبی ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    0 0
    تا به حال که دولتها (حد اقل 25 سال اخیر) نشان داده اند اگر تحریم ها برداشته شوند و صادرات نفت رونق بگیرد دولت سر سفره دلارهای نفتی می نشیند و فقط به واردات کالا مشغول می شوند. دولت در صورتی به کالای ایرانی توجه نشان داده که آن کالا در حلقه تحریم قرار داشته باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس