سخنگوی دولت گفت: روند کاهنده تورم ادامه دارد و تورم ماهانه این بار به ۸ دهم درصد رسیده است.

به گزارش مشرق، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز هیئت وزیران در جمع خبرنگاران، گفت: نشست امروز هیئت دولت با ارائه گزارش وزیر امور خارجه در خصوص مذاکرات وین آغاز شد و با توجه به فعالیت‌هایی که توسط تیم مذاکره‌کننده اتفاق افتاد رئیس‌جمهور و هیئت وزیران صمیمانه از فعالیت‌ تیم هسته‌ای تشکر کردند.

نوبخت با اشاره به سومین سال تحریم‌های ظالمانه کشورهای تحریم‌کننده، اظهار داشت: از این تحریم‌ها با عنوان تحریم‌های فلج کننده یاد می‌شود، در حالی که روند کاهنده تورم ادامه دارد و تورم سالانه به 17.8 درصد، تورم نقطه به نقطه به 13.2 درصد و تورم ماهانه به 8 دهم درصد کاهش یافته که این آمار را مرکز آمار ایران منتشر کرده است.

سخنگوی دولت در خصوص بررسی بودجه 94 در هیئت وزیران، گفت: حسب وعده دولت مبنی بر قانون‌مداری و ارائه بودجه به مجلس در وقت قانونی در مردادماه امسال، نسبت به ارسال لایحه تبصره دائمی بودجه اقدام کردیم و بودجه را به صورت عملیاتی و مبتنی بر عملکرد با رویکرد اصلاح‌گرایانه ادامه دادیم.

نوبخت خاطرنشان کرد: در مورد بودجه 94 این بودجه در هزینه جاری نهایت صرفه‌جویی کرده و در مورد اعتبارات عمرانی تمرکز بر روی طرح‌های نیمه‌تمام و بازپرداخت بدهی پیمانکاران بوده، به طوری که در این لایحه اعتبارات عمرانی 20 درصد نسبت به سال جاری  افزایش می‌یابد و در هزینه جاری صرفه‌جویی می‌شود و سیاست مهار تورم و رشد اقتصادی مثبت در سال 94 را دنبال می‌کنیم.

نوبخت با اشاره به افزایش حقوق کارکنان دولت در سال 1394 تاکید کرد: در سال 94 حقوق کارکنان دولت به اندازه نرخ تورم افزایش می‌یابد. با وجود اینکه ما سیاست صرفه‌جویی اعتبارات هزینه‌ای را دنبال می‌کنیم، اما نسبت به افزایش حقوق کارکنان دولت اهتمام لازم را داریم. در حال حاضر ما یک سوم تبصره‌ها را در هیئت وزیران به تصویب رساندیم و تا دو هفته آینده لایحه بودجه در دولت به تصویب خواهد رسید تا در وقت قانونی بودجه را به مجلس تقدیم کنیم.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای در وین، اظهار داشت: قطعا مذاکرات منفی نیست و اگر منفی بود ما تاکید می‌کردیم که سناریوی بدبینانه‌ای را که تدارک دیده بودیم را مدنظر قرار دهیم، اما اگر وضعیت خوشبینانه به معنای توافق کامل باشد آن هم اتفاق نیفتاده و ما مذاکرات را در جهت استمرار وضع موجود و گامی به جلو می‌دانیم و خیلی از مسائلی که شاید قبل از مذاکرات به عنوان موانع در نظر گرفته شده بود رفع شده است. ضمن اینکه ما همچنان بر منافع ملی پافشاری می‌کنیم و می‌توانیم بگوییم وضعیت فعلی وضعیت استمرار وضع موجود با امید دستیابی به توافقی که منافع ملی ما را تامین می‌کند بوده است.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: ما کمک به بخش ورزش را در دریف‌های دائمی وزارت ورزش می‌بینیم و این روش‌هایی که یک درصد از جایی برداریم را با شیوه بودجه‌ریزی مناسب نمی‌دانیم و نهایت تلاش را برای بودجه انجام می‌دهیم.

نوبخت در خصوص آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران، یادآور شد: آنچه می‌دانید ماهانه 700 میلیون دلار آزاد می‌شود و فرق نحوه استفاده از این مبالغ با فروش نفت این است که در فروش نفت ما محدودیت ورود کالا داریم. این رقم را می‌توانیم به صورت نقدی و اسکناس به داخل کشور بیاوریم. علت تاخیر این بود که می‌خواستیم این مبالغ را به صورت وجه نقد به داخل کشور بیاوریم و موفق شدیم و البته این برای ما در مواقع مختلف قابل استفاده‌تر است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    0 0
    برابر کدوم نرخی تورم نرخی که فقط تو آمارهای شما وجود داره یا نرخ تورم واقعی؟
  • مجید از ارومیه ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    0 0
    حقوق بازنشسته های نیروی زمینی ارتش در دهه 70 چی؟ اونا تو میدانهای حق علیه باطل تیروخاک و خون خوردند اونوقت بعضی ها جای گرم و نرم پشت میز کارشون میشینن و حقوقشون اضافه میشه آیا عدالتی که امام خمینی ره و امام خامنه ای مدظله العالی تا پای جونشون برای بدست آوردنش جنگیدن اینه؟! مشرق جان خواهشا چاپ کن تا کامنت من به گوش مسئولین برسه خواهش میکنم بچاپ.
  • محمد جواد ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    0 0
    از آقای نوبخت قانونمدار بپرسید چرا پارسال حقوق کارمندان تضییع وبه اندازه نرخ تورم افزایش نیافت .؟سخت است باور کنیم که تورم 18 درصد است .جیبها وسفره هایمان این رقم راهرگز تایید نمی کند.
  • حقوق بگیر ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    0 0
    افزایش حقوق کارکنان دولت باید بر اساس قدرت خریدآنها و توان مقابله با گرانی صورت گیرد نه بر اساس تورم . اگر تورم به عدد تک رقمی هم برسد .اما توان خرید مردم پایین باشد .و گرانی آنها را به فقر نزدیکتر کند که دستاورد نیست .
  • ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    امسال افزایش نداشتیم بنابر این هنوز 10 درصد از تورم عقبید
  • ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    آقایونی که فکر میکنید خیلی باهوش و زرنگ هستید و مردم...! اگر افزایشی باشه باید بر مبنای "خط فقر" باشه آقایون بالای "خط ثروت" !!!
  • ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    با سلام نرخ تورم با محاسبه سود سپرده یک ساله 22% بعلاوه سودی که بانک بایستی ببرد تا سود به سپرده ها بدهد
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    و اونایی که جیره خور دولت نیستن با تورم چه کنند؟
  • ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    بر اساس نرخ تورم چه زمانی؟! نکند میخوان ماه آخر سال اعلام کنند تورم 15% شده بعدش هم حقوق کارمندان رو 15% افزایش بدن!!!!!
  • بوسجین ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    از مشرق خواهشمند است که این نظر را منعکس کنند تا بدانند اقایان روسا و معاونین ما که امروز همه مسائل را از غرب تقلید می کنند از سیستم اقتصادی تا نوع زندگی امیدوارم که حداقل در بخش حق مردم هم باشد الان در غرب چند درصد که از حقوق ها کم می کنند ان اعتراض ها و تظاهرات هست در صورتی که در کشور ما حقوق بگیران که در میان انان تحصیل کردگان هم قرار دارند به نسبت هزینه زندگی خانوار چهار نفره دومیلیون و هفتصد به بالا که به طور رسمی اعلام شده به صورت متوسط بازنشستگان و شاغلین در حدود یک میلیون می گیرند و دولت در حدود بیشتر از یک میلیون نیم از حق انان را نمی دهد و روز به روز انان را در دامن فقر مطلق می اندازد به هر حال وظیفه دولت رفع نیاز های حداقلی افراد جامعه است نه فشار اوردن و در فقر قرار دادن الان بازار ازاد و حقوق بگیران انها که اکثر ا" تحصیل کرده هم نیستند به مراتب وضع بهتر از حقوق بگیران دولت دارند نشان می دهد انان موفق تر از دولت با اینهمه کارشناس و برنامه نویس بوده اند اینقدر دیگر به این قشر فشار نیاورید و حقوق انان را ضایع نکنید الا ن بیشتر نصف حقوق بازنشستگان و شاغلین به انان داده نمی شود و انان مانند برخی از روسا و معاونین حقوق های چند ده میلیونی نمی گیرند اینقدر از جیب انان برای کسان دیگر خرج نکنید بلاخره انان شاغل و یا باز نشسته بودند و وقت و عمر انان در این راه تلف شده و میشود و وظیفه دولت هم مانند دولت های دیگر در رابطه با انان مشخص است
  • محمد جواد ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    مگر نظرم چه ایرادی داشت که توی سایت نگذاشتین .داره نظرم به شما عوض میشه
  • احمد ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    ایکاش فقط بازنشستکان حقوق شان کم بود طلبی انها را می دادند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس