دامنه اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا که با تبرئه پلیسی که نوجوان سیاهپوستی را به قتل رسانده بود در سراسر ایالات متحده رنگ بوی تازه‌ای به خود گرفت.

به گزارش مشرق، شبکه تلویزیونی الجزیره، در گزارشی اعلام کرد: اعتراضات در آمریکا به شهرهای مختلف گسترش یافته است و همچنین شماری از معترضان برابر کاخ سفید در واشنگتن تجمع کردند.

البته این امر حاکی از انباشت شدن اعتراضات به رفتارهای نژاد پرستانه در سراسر آمریکا است و کانون بحران همچنان شهر فرگوسن به علت تاریخچه رفتارهای نژاد پرستانه در این شهر است . با وجود اکثریت داشتن جمعیت آفریقائی تبار در این شهر که دوسوم آنرا تشکیل می دهند از 53 پلیس در فرگوسن سه تن آفریقائی تبار هستند.

به گفته شبکه الجزیره، به نظر می‌رسد آمریکا با وجود انتخاب رئیس جمهوری سیاهپوست هنوز نتوانسته است مشکل گذشته نژادپرستی خود را حل کند. این نژاد پرستی هم در موضوع روابط انسانی میان حکومت و مردم و هم در توزیع ثروت مشاهده می شود؛ از نظر ظاهری شاید جامعه آمریکا پر زرق و برق و زیبا به نظر برسد اما واقعیت آن است که در عمق جامعه آمریکا روابط سیاهان و سفیدپوستان بهبود نیافته است. این موضوع به ویژه در حاشیه شهرهای بزرگ که جمعیت سیاهپوست بیشتری دارند، حادتر است و میزان فقر و جرم و جنایت در میان آنها بیشتر است.

معترضان در شهر فرگوسن آمریکا، یک دستگاه خودروی پلیس را واژگون کردند

تظاهرکنندگان خشمگین در «فرگوسن» واقع در ایالت میسوری آمریکا ، ساعاتی پیش یک دستگاه خودروی خالی پلیس را مقابل تالار شهر واژگون کردند. در همین حال، صدها نیروی گارد ملی برای اطمینان از اینکه آشوب ها و غارت‌گری های روز سه شنبه در فرگوسن تکرار نشود، در این شهر مستقر شده اند.

استقرار ۲۲۰۰ نیروی گارد ملی در فرگوسن

به گفته شبکه تلویزیونی سی ان ان، بنابر اعلام منابع آگاه ، ۲۲۰۰ نیروی گارد ملی آمریکا قرار است از بامداد امروز در شهر فرگوسن در ایالت میسوری مستقر شوند.

معترضان آمریکایی در پی ناداوری دادگاه رسیدگی کننده به پرونده قتل یک نوجوان سیاه پوست، خشم و نفرت خود را از نظام قضایی در بسیاری از شهرهای کشورشان به نمایش گذاشتند.معترضان رای هیئت منصفه را که علیه پلیس قاتل مایکل براون اعلام جرم نکرد، غیرعادلانه می دانند.

فرانس بیست و چهار گزارش داد ؛ مردم شهر فرگوسن از حضور نیروهای گارد ملی در این شهر احساس امنیت نمی کنند!!
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس