روزنامه هاآرتص در گزارشی با اشاره به نام «میدان تئودور هرتزل» که هتل کوبورگ، محل مذاکرات هسته‌ای میان ایران و «1+5» در آن واقع است، مدعی شد که این دور از مذاکرات بدون نتیجه تاریخی پایان می‌یابد اما چهار ماه تمدید می‌شود.

به گزارش مشرق، در آستانه ضرب‌الاجل 24 نوامبر (سوم آذر) برای توافق هسته‌ای میان ایران و گروه موسوم به «1+5»، روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» در مطلبی درباره مذاکرات ایران و 1+5 نوشت، بعد از ماه‌ها مذاکره، به نظر می‌رسد تنها معجزه می‌تواند به توافق میان ایران و 6 کشور منجر شود، اما معجزه بزرگ‌تر اکنون رخ داده است.

این روزنامه در ادامه نوشت: یک منظره کنایه‌دار در انتظار کسانی است که به میدان نزدیک هتل کوبورگ در وین می‌روند؛ جایی که مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای ایران میان تهران و 6 کشور در حال برگزاری است. بر روی یک تابلوی آهنی یک نشانه فلزی قابل توجهی وجود دارد که بر روی آن نوشته «میدان تئودور هرتزل».

این روزنامه نوشت: نمایندگان ایران در سایه مردی (تئودور هرتزل) با غرب مذاکره می‌کنند که ایده تشکیل دولت یهود را مطرح کرد. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل می‌تواند در سخنرانی بعدی خود از این موضوع برای کنایه زدن به ایران استفاده کند.

در این گزارش آمده، بعد از ماه‌ها مذاکره، به نظر می‌رسد تنها معجزه می‌تواند به توافق میان ایران و 1+5 منجر شود. به‌رغم بدبینی که در دو طرف وجود دارد، تاکنون معجزه‌های بزرگتری رخ داده است. همانند همه مذاکرات، توافقات بزرگ در روز آخر و بعضی اوقات حتی در ساعات آخر رخ داده‌اند. بنابراین با وجود اینکه بعید به نظر می‌رسد، احتمال توافق هنوز وجود دارد.

هاآرتص در بخش دیگری نوشت: انتظار می‌رود این دور حساس از مذاکرات بدون توافق تاریخی پایان یابد. نتیجه منطقی برای دو طرف این خواهد بود که هر دو طرف تصمیم بگیرند زمان بیشتری بخرند و مذاکرات را برای چهار ماه دیگر تمدید کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هموطن ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
    0 0
    به نام خدا با احترام به پیروان واقعی حضرت موسی (ع) . خودت داری می گی یهود خوب تا نوک دماغ بیشتر نمی بینه دیگه !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس