کد خبر 363995
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴

جدیدترین تحقیق انجام شده توسط موسسه اقتصاد و صلح استرالیا نشان می‌دهد که تعداد افرادی که بر اثر حملات تروریستی در جهان طی سال ۲۰۱۳ میلادی کشته شده‌اند با رشد ۶۱ درصدی روبرو شده است.

به گزارش مشرق، رویترز نوشت: موسسه اقتصاد و صلح مستقر در استرالیا ضمن اشاره به ظهور و پیدایش گروه های تروریستی مثل بوکو حرام و داعش اعلام کرد که تعداد تلفات حملات تروریستی در جهان در سال 2013 میلادی با رشد 61 درصدی روبرو شده است.

موسسه اقتصاد و صلح در ادامه افزود: در سال 2013 میلادی حدود 10 هزار حمله تروریستی در جهان به وقوع پیوسته که این رقم نسبت به سال 2012 میلادی بیش از 44 درصد رشد داشته است.

این حملات منجر به مرگ بیش از 17958 نفر شده است، این رقم در سال 2012 میلادی به 11133 نفر رسیده بود. بیش از 80 درصد این تلفات در 5 کشور عراق، افغانستان، پاکستان،نیجریه و سوریه گزارش شده است.

عراق بیشترین آسیب را از تروریسم متحمل شده و طی سال گذشته با رشد 164 درصدی آمار تلفات ناشی از حملات تروریستی روبرو شده است. در سال گذشته بیش از 6362 نفر در عراق کشته شده اند که گروه تروریستی داعش مسئول اصلی اکثر این حملات تروریستی بوده است.

4 گروه تروریستی بوکو حرام، القاعده، داعش و القاعده مسئول اصلی 66 درصد این تلفات بوده اند. این گزارش حاکی است که حملات تروریستی در سایر کشورهای جهان نیز در سال گذشته با افزایش روبرو شده است. تعداد تلفات حملات تروریستی در سایر کشورهای جهان نیز با رشد حدود 50 درصدی به بیش از 3236 نفر رسیده است.

سال گذشته در 60 کشور جهان تلفات ناشی از حملات تروریستی گزارش شده است. در این گزارش به این مساله اشاره شده است که کشورهایی مثل آنگولا، بنگلادش، بروندی، جمهوری آفریقای مرکزی، ساحل عاج، اتیوپی، مالی، مکزیک، میانمار، سریلانکا و اوگاندا از جمله کشورهایی هستند که با افزایش خطر حملات تروریستی روبرو هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس