کد خبر 362787
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶

اسطوره فوتبال فرانسه و منچستریونایتد هم به جرگه کسانی پیوست که معتقدند اعطای میزبانی جام جهانی بیست‌ودوم به قطری‌ها و پافشاری فیفا بر میزبانی این کشور کار اشتباهی است.

به گزارش مشرق، اریک کانتونا می‌گوید ثروت قطری‌ها دلیل موفقیت آنها برای کسب امتیاز میزبانی جام جهانی 20122 بوده است. در شرایطی که بیانیه‌ جنجالی فیفا در تبرئه کردن قطر از اتهام رشوه دادن به مسئولان کمیته اجرایی فیفا و  زیر سؤال رفتن آن توسط مسئول رسیدگی به این پرونده جنجال گسترده‌ای را در رسانه‌های جهان به راه انداخته است، کانتونا هم حمایت فیفا به قطری‌ها را نادرست دانست.

کانتونا گفت: قطر تنها یک کشور ثروتمند است که میزبانی جام جهانی را برای خودش خرید. یکی از اهداف اعطای میزبانی جام جهانی به یک کشور پیشرفت فوتبال در آن کشور است. وقتی میزبانی (جام جهانی 1994) به آمریکا داده شد، این کشور پتانسیل فراوانی داشت چرا که جمعیت زیادی از مهاجران مکزیکی و لاتین در این کشور بودند که می‌توانستند فوتبال آن را ارتقا دهند. برگزاری جام جهانی در قطر اما چه نتیجه‌ای خواهد داشت؟ اصلاً این کشور چقدر جمعیت دارد؟

وی افزود: در چنین کشور کوچکی شما باید به مردم پول بدهید تا استادیوم‌ها را پر کنند اما تا جایی که من می‌دانم این هدف اصلی یک بازی فوتبال نیست. قطر کشور بسیار ثروتمندی است که امتیاز میزبانی را برای خودش خرید.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس