کد خبر 361923
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۲

احمد قصیر ۱۱ نوامبر را به روز سیاه در طول تاریخ رژیم صهیونیستی تبدیل کرد و اولین و مهم‌ترین عملیات شهادت طلبانه را علیه رژیم صهیونیستی انجام داد. این عملیات سرآغاز عملیات‌های شهادت‌طلبانه علیه رژیم صهیونیستی بود که به عنوان روز شهید نام گذاری شد.

به گزارش مشرق، حزب الله و مقاومت لبنان همزمان با سالگرد اولین عملیات استشهادی این گروه توسط «احمد قصیر» علیه مزدوران رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف لبنان مراسم یادبود برگزار کرد.

برهمین اساس، مراسم گرامیداشت شهید قصیر در محل انجام عملیات شهادت طلبانه‌اش در منطقه «جل البحر» شهر صور با حضور تعدادی از مقامات حزب الله لبنان از جمله «حاج حسن حب الله» و خانواده شهید قصیر برگزار شد.

همچنین در «طیردبا» نیز مراسمی در یادبود شهید عماد مغنیه برگزار شد و یادبودی برای وی در این منطقه نصب شد.

همچنین حزب الله و مردم در بعلبک هم مراسمی برای سید عباس موسوی دبیرکل سابق حزب الله که توسط صهیونیست‌ها به شهادت رسید، برگزار شد.

مقامات و مردم در شهرهای بقاع و نهران نیز در یادبود شهدای حزب الله لبنان مراسم برگزار کردند.

۱۱ نوامبر در طول تاریخ برای رژیم صهیونیستی که اولین عملیات شهادت طلبانه علیه آن در لبنان انجام شد روزی فراموش نشدنی است چراکه این روز سرآغاز عملیاتهای شهادت طلبانه دیگری شد که شروع شکست رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۰میلادی و پیروزی الهی در جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ میلادی را رقم زد.

«احمد قصیر» اولین شهید استشهادی حزب الله با ماشین بمب گذاری شده خود مقر فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی در شهر صور را بعد از گذشت ۵ ماه از هجوم این رژیم به لبنان منفجر کرد.

ساعت ۷ صبح روز پنجشنبه ۱۱ نوامبر سال ۱۹۸۲میلادی صدای انفجار مهیبی در مقر فرماندهان نظامی ارتش رژیم صهیونیستی واقع در جنوب لبنان به گوش رسید که آتش و دود غلیظی منطقه را فرا گرفت و سخنگوی رسمی ارتش این رژیم به کشته شدن ۷۴ افسر و سرباز و یک فرمانده نظامی و ۲۷ مفقود اعتراف کرد. چند روز بعد روزنامه‌های رژیم صهیونیستی از ۱۴۱ کشته و ۱۰ مفقود خبر دادند.

مقامات این رژیم در میان حیرت به تحلیل‌های مختلف نظامی در این خصوص پرداختند و در ‌‌نهایت این روز را به عنوان بزرگ‌ترین روز اندوه در فلسطین اشغالی نامگذاری کردند.

چگونگی انجام این حادثه و شخصی که این عملیات شهادت طلبانه را انجام داده بود همچنان به عنوان معما باقی ماند تا اینکه سید «حسن نصر الله» دبیرکل حزب الله لبنان که در آن زمان از سران حزب الله بود بعد از گذشت ۳ سال از آن حادثه یعنی در سال ۱۹۸۵ میلادی در مراسم گرامیداشت یاد شهدای مقاومت بر بالای منبر در منطقه «دیر قانون النهر» بدون مقدمه پرده از این معما برداشت و همگان فهمیدند که چگونه این شهید ۱۸ ساله سوار بر ماشین پژوی بمب گذاری شده خود شده و مقر ساختمانی که دفا‌تر مربوط به اطلاعات رژیم صهیونیستی و مقر یگان وابسته به سران این رژیم در جنوب و همچنین استراحتگاه افسران و درجه داران نظامی این رژیم بود را منفجر کرد.

چند دقیقه قبل از اجرای این عملیات احمد قصیر از دو دوستش که مأموریت مراقبت و فیلم برداری از عملیات را بر عهده داشتند برای همیشه خداحافظی کرد و مردی شد جاودانه در تاریخ مبارزات مقاومت علیه رژیم صهیونیستی.

{$sepehr_album_19655}

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس