کد خبر 361450
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱

اعضاي کميسيون ورزش مجلس شوراي اسلامي مي گويند مجلس نمي تواند علاوه بر بودجه سازمان صدا و سيما بودجه خاص براي حق پخش در نظر بگيرد.

به گزارش مشرق، در جلسات اخیری که با حضور نماینده رئیس جمهور و هم چنین مدیران فدراسیون فوتبال و سازمان صدا و سیما برگزار شد مباحث مختلفی مطرح گردید از جمله اینکه قرارداد حق پخش برای فصل آتی در بوجه 94 پیش بینی شود. یعنی اینکه سازمان صدا و سیما حق پخش را از دولت بگیرد و بعد به فدراسیون فوتبال انتقال دهد! هم چنین مقرر گردید پولی که دولت برای فوتبال هزینه می کند در بوجه 94 پیش بینی شود و از طریق فدراسیون فوتبال به باشگاه ها تزریق گردد.

با وجود توافقاتی که در این زمینه صورت گرفته اعضای کمیسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با اجرای این طرح موافق نیستند و می گویند مجلس نمی تواند علاوه بر بودجه سازمان صدا و سیما بودجه خاصی برای حق پخش در نظر بگیرد و آن را به بودجه صدا و سیما اضافه کند چون قانون اجازه چنین کاری را به آنها نمی دهد و از سویی حق پخش حقی است که به گردن سازمان صدا و سیما است و سازمان صدا و سیما باید از راه تبلیغاتی که برای پخش فوتبال به دست می آورد حق پخش را به فدراسیون فوتبال بدهد.

حال این سوال پیش می آید چگونه دولت می تواند ردیف بودجه ای را به مجلس شورای اسلامی تحت عنوان بودجه باشگاه ها پیشنهاد دهد در حالی که طبق قوانین مصوب هزینه برای ورزش قهرمانی از سوی نهادهای دولتی ممنوع است، اکنون اگر چه بیشتر باشگاه های ما دولتی اداره می شوند اما بودجه ای که به آنها اختصاص می یابد از سوی شرکت های خصوصی زیر مجموعه نهادهای دولتی است، حتی وزارت ورزش و جوانان هم به عنوان حامی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس کمک مالی مستقیم به این دو تیم نمی کند.

به نظر می رسد توافق های حاصله قابلیت اجرایی نخواهد داشت و این شاید موجب ایجاد تنش جدید در آینده گردد.
منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس