پیشکسوت استقلال می‌گوید: مربی باید از نظر روحی هم که شده تیم خود را مدعی نشان دهد؛ هر چند بعید می‌دانم امسال استقلال قهرمان شود.

گروه ورزشی مشرق- حسن روشن پیشکسوت فوتبال با حضور در غرفه مشرق در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها درخصوص اوضاع و احوال این روزهای استقلال، پرسپولیس و تیم ملی صحبت کرد.

حسن روشنروشن در ابتدا با اشاره به روند ناامیدکننده نتیجه گیری استقلال در 7 بازی اخیر به خبرنگار مشرق گفت: نباید فقط این 7 بازی را در نظر بگیریم چون قابل پیش بینی بود که استقلال به مشکل بخورد، البته خدا کمک کرد دقیقه 96 یک گل به تراکتور زدیم وگر نه الان یک امتیاز هم کمتر داشتیم. همان زمانی که استقلال از 7 بازی ابتدایی خود 18 امتیاز گرفته بود هم گفتم که امسال این تیم و حتی پرسپولیس در این فصل نتیجه نخواهند گرفت. قلعه نویی که از نظر آماری یکی از موفق‌ترین مربیان ایران است، امسال کار سختی در پیش دارد. اگر می‌بینید استقلال سال‌های گذشته قهرمان می شد، با ترفندهای خاصی خودش را قوی می‌کرد، اما امسال باید با رقبای جوان و قدرتمندی بجنگند و قهرمانی کار سختی است و بعید می دانم استقلال قهرمان شود.

وی درباره قول قهرمانی قلعه نویی هم گفت: اگر این را نگوید عجیب است. مربی باید از نظر روحی هم که شده تیم خود را مدعی نشان دهد، هر چند بعید می دانم استقلال قهرمان شود.

پیشکسوت استقلال به تغییرات تیم در این فصل نیز اشاره ای داشت و افزود: استقلال هم جوان شده اما نه با جوانان پرورش یافته در آکادمی خود؛ بلکه با محصولات خوب سایر تیم های لیگ برتری و طبیعی است تا اینها به هماهنگی برسند زمان می برد. در پرسپولیس هم این وضعیت وجود دارد و می بینیم از 8-7 سال پیش به این طرف این دو تیم هر ساله جوانان و بازیکنان مطرح لیگ را با قراردادهای میلیونی و میلیاردی و کوتاه مدت و یک ساله جذب کرده اند و صرفا به دنبال نتیجه گیری بوده اند کما اینکه گاهی اوقات نیز موفق نبوده اند

روشن به ماجرای جاسم کرار و شائبه عمدی کارت گرفتن وی هم گریزی زد و گفت: اگر این اتهام را به یک ایرانی می زدند، باور نمی کردم اما با توجه به سابقه بازیکنان خارجی و خصوصا عراقی، احتمال این کار را از سوی کرار می دهم. البته در نقش موثر کرار در نتایج این فصل شکی نیست و بهترین بازیکن استقلال بوده؛ اما بازیکن حرفه ای باید شرایط تیم را درک کند و بداند گرفتن کارت چه لطمه ای به تیم خواهد زد.

مهاجم اسبق تیم ملی به ناکامی های این فصل رقیب سنتی هم اشاره ای داشت و به مشرق گفت: اوضاع پرسپولیس به قدری آشفته شده که بازیکنان از کسی حرف شنوی ندارند. مشکل پرسپولیس دایی نبود که وی را برکنار کردند. درخشان نباید در این مقطع می آمد چون بیشتر به ضررش شد. این پرسپولیس با درخشان بهتر نتیجه نخواهد گرفت و چه بسا بدتر هم نتیجه بگیرد. متاسفانه در دو تیم استقلال و پرسپولیس کمیته فنی نقش همان "کشک" معروف علی پروین را دارد و هیچ نقشی در انتخاب بازیکن و مربی ندارند. در ناکامی این دو باشگاه مدیران عامل غیر فوتبالی نقشی مخرب داشته اند و اگر می بینیم که قراردادها میلیاردی شده مقصر بازیکنان نیستند و اتهام متوجه مدیران است که از بیت المال این پول ها را به بازیکنانی که لایق آن نیستند می دهند، وگرنه اگر مدیر بگوید مثلا 200 میلیون بیشتر نمی دهم و بازیکن بداند همه جا این رقم است مجبور است که بازی بکند. وقتی بازیکن پیراهن با ارزش پرسپولیس و استقلال را مفت به چنگ می آورد باید هم مفت از دست بدهد چرا که برای رسیدن به آن تلاش نکرده و ارزشی برایش ندارد. همین می شود که هر بازیکنی که از این دو تیم جدا می شود با ناراحتی و جنجال بر سر مسائل مالی می رود.

روشن به دربی پیش رو هم اشاره کوتاهی داشت و گفت: به نظر من استقلال حتی اگر دربی را هم ببازد قلعه نویی می ماند و باید بماند!

وی درباره آینده درخشان هم پس از دربی افزود: وضعیت درخشان خوب نیست. شک نکنید در صورت باختن پرسپولیس، درخشان پس از دربی برکنار می شود. اگر دربی را هم نتیجه بگیرند در آینده ای نزدیک از تیم کنار خواهد رفت چرا که ثباتی روی نیمکت ندارد.

پیشکسوت استقلال در پایان درخصوص تیم ملی هم گفت: من نتایج تیم ملی را دنبال نمی کنم. وقتی نوجوانان و جوانان و امید ما به آن شکل حذف شدند شک نکنید تیم ملی هم در جام ملت‌های آسیا به جایی نمی رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • نادر عایپور لیلی از لاهیجان ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    آقای روشن تو که همیشه با استقلال مشکل داری و حاشیه درست میکنی
  • علی17 ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    اسطوره تورو خدا حمایت کن اس اسو
  • مازندرانی ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    شما لازم نکرده برای پرسپولیس نسخه بپیچی
  • احمد ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    من همیشه گفته ام و سایتها هم چون طرفدار سرخابی هستند سانسور کرده اند با توجه به رانت سرخابی موحود در حامعه حایگاه واقعی ایندو تیم در حدول لیگ همواره 3 پله پایین تر است.
  • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    روشن که اسطوره نیست
  • پسر پدر پرس پولیسی ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    همان نقشی که قلیچ وپنجعلی در عملکرد درخشان دارند.این روشن خان هم در عملکرد قلعه نوعی دارد. دوست دارند ایراد بگیرند .حالا هرجوریش باشد
  • ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    آقای روشن درست می گویند استفاده ار ترفند خرید باخت آقای پور حیدری در پاس همدان ماموریت داشت برای استقلال برد بدهد
  • کارشناس فوتبال ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    این که مثل روز برای همه روشنه!..تا همین دو سه سال پیش استقلال و پیروزی عملا با هر تیمی از استان تهرانی که بازی می کردن میزبان بودن ..یعنی عملا هر سال استقلال و پیروزی تعداد بازیهایی که با میزبانی قهرمان میشدن چهار پنج بازی از تیم های شهرستانی بیشتر بود در حالی که تیم های شهرستانی باید هزار کیلومتر میامدن تهران برای هر بازی با تیم های تهرانی حالا بگذریم که چقدر دولت ها به خاطر فشارهای مردمی حامی این دو تیم بودن و وقتی یکیشون دچار مشکل میشد کشور بسیج میشد برای تزریق پول یا تعویض مربی و..به اینها و همان موقع تیم های شهرستانی مثل پگاه داماش نساجی یا در جنوب شاهین فجر و..به خاطر نداشتن رانت رسانه ای و لابی در دولت نابود می شدن
  • رضا ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    0 0
    خرید بازیکنان ، داوران ، ناظران ، کارشناسان و ... = قهرمانی میثم بائو و رامین محرم نژاد و جلیلی و ...
  • مهدی ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    0 0
    آقای روشن شما یک پیشکسوت استقلال هستید . حتی اگر حق را به شما بدهیم. جای این حرفها در رسانه ها نیست. اگر شما پیشکسوت هستید جباری ها و مظلومی ها نیز پیشکسوت هستند چرا آنها حمایت می نمایند و شما انتقاد. اگر استقلال برای شما مهم است نباید آیه یاس بخوانید حتی اگر حق با شما باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس