کد خبر 361157
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷

درگیری‌ها برای چندمین روز متوالی در قدس ادامه دارد و رژیم صهیونیستی در جدید ترین اقدام خود چندین فلسطینی دیگر را بازداشت نمود و در سرتا سر اراضی اشغالی حالت آماده‌باش اعلام کرد.

به گزارش مشرق، وضعیت این روزهای قدس پس از انجام چندین عملیات شهادت‌طلبانه جوانان فلسطینی در اعتراض به اقدامات رژیم صهیونیستی شبیه به یک انتفاضه دیگر شده است.

بر اساس گزارش وبگاه خبری «فلسطین الیوم»، رسانه‌های اسرائیلی گزارشی از پرتاب وسایل آتش‌بازی توسط جوانان قدس و کرانه باختری به سمت نظامیان صهیونیست منتشر کردند و آنها را «موشک‌های رنگین» نامیدند.

در این گزارش استفاده از این وسایل آتش‌بازی در کنار سنگ و موتولف اظهار نگرانی شده و تاکید شده است باید این وسایل به عنوان یک سلاح جدید جوانان فلسطینی مورد بررسی قرار گیرد.

پلیس اسرائیل و وزارت امنیت داخلی آن اعلام کرده است که آنچه در قدس در حال اتفاق است انتفاضه «موشک‌های رنگین» است و پرتاب حجم بسیار زیاد آنها به سمت نظامیان صهیونیست باعث دستپاچگی و وحشت آنها می‌شود و این وسایل به معنای دقیق کلمه یک سلاح است.

یورش به بیمارستان «المقاصد» در قدس و مسجدالاقصی

نیروهای رژیم صهیونیستی در اقدامی به بیمارستان «المُقاصد» قدس یورش بردند و یک جوان فلسطینی را که در درگیری‌ها زخمی شده بود، بازداشت کرد.

از سوی دیگر تعدادی از صهیونیست‌ها تحت حمایت شدید امنیتی نظامیان صهیونیست مسجدالاقصی را مورد یورش قرار دادند. نیروهای صهیونیست باب المغاربه را به صورت کامل برای ورود این افراد باز کردند. این در حالی است که زنان فلسطینی امروز اجازه ورود به مسجدالاقصی را نداشتند و مردان نیز فقط با تحویل دادن کارت شناسایی خود می‌توانستند برای ادای نماز وارد این مسجد شوند.

ادامه درگیری‌های سنگین در اراضی اشغالی و اعلام حالت آماده‌باش

پس از اینکه «خیرالدین حمدان» جوان فلسطینی در «کفرکنا» در شهر «الجلیل» واقع در اراضی اشغالی 48 به دست پلیس اسرائیل شنبه (دیروز) به شهادت رسید، این منطقه شاهد اعتراضات و درگیری‌های گسترده به این موضوع و نیز تجاوزهای اسرائیلی به مسجدالاقصی و قدس بود. در این درگیری‌ها دهها فلسطینی زخمی شدند. پیکر جوان فلسطینی «خیرالدین حمدان» دیشب با شرکت هزاران فلسطینی تشییع شد.

بنا به گزارش وبگاه خبری «الرساله»، رژیم صهیونیستی در سرتاسر سرزمین‌های اشغالی حالت آماده‌باش فوق‌العاده اعلام کرده است. این حالت فقط برای موارد جنگی اعلام می‌شود و اولین بار پس از جنگ 50 روزه اخیر غزه است که رژیم صهیونیستی دست به اینچنین اقدامی می‌زند.

همچنین فرماندهی پلیس اسرائیل برای مواجهه با افزایش تنش‌ها در این مناطق جلسه ویژه تشکیل داده است.

اعتصاب عمومی در اراضی اشغالی 48

همزمان وبگاه خبری «معا» گزارش داد که طرف فلسطینی در سرتا سر اراضی اشغالی 48 اعتصاب عمومی اعلام کرده است و در محکومیت به شهادت رساندن حمدان پرچم‌های سیاه در مناطق مختلف برافراشته است. امروز تمام موسسات در این منطقه و حتی مدارس تعطیل بود.

همزمان «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیسیتی تهدید کرد تابعیت اسرائیلی تمام فلسطینی‌هایی که شعار «نابودی اسرائیل» در سرزمین‌های اشغالی را بدهند، لغو خواهد کرد.

تظاهرات عرب‌های مقیم برلین در حمایت از قدس

تعدادی از عرب‌های مقیم برلین در حمایت از مسجدالاقصی و محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی در مقابل مقر وزارت خارجه آلمان دست به تظاهرات و تجمع زدند.

این افراد از «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان خواستند با اعمال فشار مانع از اقدامات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان قدس و نیز تجاوز به مسجدالاقصی شود. این افراد بر شبکه‌های اجتماعی نیز با راه‌اندازی کمپینی حمایت خود را از قدس اعلام کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس