کد خبر 360855
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷

وزیر بهداشت گفت: در جهت صیانت از جامعه پزشکی و حقوق مردم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، دکتر سید حسن هاشمی در مراسم معرفی مرکز ملی پاسخگویی و رسیدگی به شکایات تعرفه ای "سامانه تلفنی 1690" که امروز با شعار تکریم جامعه پزشکی؛ تضمین حقوق بیمار به طور رسمی رونمایی شد، گفت: اعتقاد و باور راسخ دارم که طرح تحول نظام سلامت را خدا کمک کرد که حوزه سلامت به عنوان اولویت اول برنامه های دولت قرار گیرد.

وی با بیان این که هدفی جز کمک و خدمت به مردم نداریم، خاطرنشان کرد: در ادامه مسیر اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت همچون گذشته از لطف و رحمت خداوند بهره مند خواهیم شد.

وزیر بهداشت با اشاره به مراحل اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور گفت: در مرحله اول این طرح بسته های مختلف درمانی معرفی شدند و شاهد کاهش هزینه های درمانی در مراکز دولتی بودیم که البته در خصوص بیماران صعب العلاج نیاز به برنامه ریزی های بیشتری داریم.

وی با اشاره به این که بسته های خدمتی مرحله اول طرح تحول نظام سلامت با قوت و رضایتمندی مردم پیش می رود، گفت: ممکن است اشکالاتی در این حوزه وجود داشته باشد که این اشکالات با نظارت های مسئولین ذیربط  به تدریج مرتفع خواهد شد.

هاشمی با اشاره به مرحله دوم طرح تحول نظام سلامت گفت: در حوزه بهداشت با کمک بیمه ها اقدامات خوبی صورت گرفته که طی دو هفته آینده نتیجه این اقدامات اعلام خواهد شد.

وزیر بهداشت مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت را مربوط به نظام پرداخت و تعرفه پزشکان عنوان کرد و گفت: بخشی از تعرفه پزشکان مربوط به حق العلاج بود که سالها مغفول مانده بود و آسیب های زیادی به جامعه پزشکی وارد کرده بود و متاسفانه فضا به گونه ای فراهم شده بود که به نوعی شاهد بد اخلاقی و تخلف از سوی معدودی از پزشکان بودیم.

وزیر بهداشت با بیان این که در مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت عمدتاً دنبال واقعی شدن تعرفه ها هستیم،  یادآور شد: ادعا نمی کنیم که در این خصوص کارمان بدون نقص است اما آنچه مسلم است این است که در اجرایی شدن  کتاب تعرفه سلامت ساعت ها کار کارشناسی توسط کارشناسان انجمن های علمی و تخصصی، بیمه ها، نظام پزشکی و وزارت بهداشت صورت گرفته است.

هاشمی با تاکید بر این که باید در حوزه سلامت نقد پذیر باشیم، گفت: باید از لطف خداوند که توفیق حکیم و طبیب بودن را به ما عطا کرده است، سپاسگذار باشیم و انتقادات و راهنمایی های همکاران و صاحب نظران را بپذیریم.

وزیر بهداشت با اشاره به محدود بودن منابع در حوزه سلامت یادآور شد: دولت و هیات وزیران در تخصیص اعتبار به حوزه سلامت بیشترین فداکاری را داشته اند و در سخت ترین شرایط، بخشی از منابع را به اجرایی شدن مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت اختصاص داده اند.

هاشمی با اشاره به آغاز فصل رسیدگی به بودجه در مجلس اظهار امیدواری کرد که نمایندگان مجلس با نشان دادن عزم جدی خود و اختصاص بودجه مناسب به حوزه سلامت، پایدار بودن طرح تحول نظام سلامت را به جامعه پزشکی و نیز مردم نشان دهند و رضایتمندی آنان را فراهم نمایند.

وی تاکید کرد: تصمیم مجلس در تصویب بودجه مناسب به حوزه سلامت، ضامن اخلاق مداری در حوزه سلامت است و تصمیم سرنوشت سازی است که می تواند یک نقش پیشگیرانه داشته باشد.

وزیر بهداشت در ادامه به موضوع "قانون گریزی" به عنوان یک مشکل اجتماعی اشاره کرد و گفت: اخلاق و قانون مداری باید در همه بخش ها جاری و ساری باشد و هیچ شخصی در جامعه از خود سلب مسئولیت نکند.

هاشمی در ادامه با تاکید بر این که نباید نظارت بر اجرای کتاب تعرفه سلامت به صورت نمایشی اجرا شود، بر ضرورت جدیت در نظارت ها تاکید و خاطرنشان کرد: با تمام وجود سازمان نظام پزشکی را باور داریم و در حال حاضر مجموعه سازمان نظام پزشکی، روسای بیمارستان ها، بخش خصوصی و مسئولین فنی در معرض امتحانی مهم و بزرگ قرار دارند.

وی با تاکید بر این که سازمان نظام پزشکی با قوت و در عین حال با متانت نظارت بر اجرایی شدن تعرفه ها را انجام دهد، گفت: نباید شاهد این باشیم که معدودی راه پیشرفت و ترقی پزشکی کشور و اعتلای حرفه شریف و مقدس پزشکی و اعتماد مردم را سلب کنند.

وزیر بهداشت از روسای دانشگاه های علوم پزشکی و معاونت درمان این وزارتخانه خواست ضمن جدیت در اجرایی شدن کتاب تعرفه سلامت، اخلاق را رعایت کنند.

هاشمی خاطرنشان کرد: هیچ کس حق ندارد به بهانه های مختلف مطب ها و بیمارستان های مختلف را بازرسی کند، گفت: کار نظارت از طریق سازمان نظام پزشکی صورت می گیرد و مسئولین فنی در این زمینه پاسخگو هستند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: باید به مردم نشان دهیم که در جهت صیانت از جامعه پزشکی و حقوق مردم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

وی یادآور شد: مردم از مسئولین حوزه سلامت انتظار عمل دارند نه حرف و نمایش.

هاشمی با بیان این که آرزوی قلبی من این است که حتی یک پرونده تخلف هم نداشته باشیم، خاطرنشان کرد: اگر موردی از تخلف گزارش شد، طبق قانون برخورد شود، به گونه ای که مردم احساس نکنند که ادعا و عمل دولت و سازمان نظام پزشکی یکی نیست.

وی با یادآوری این که ممکن است در چندین هزار خدمت پزشکی ایرادات و اشکالاتی وجود داشته باشد، از انجمن های علمی، روسای بیمارستان ها و سازمان نظام پزشکی خواست تا این گونه اشکالات را مطرح نمایند تا اقدامات لازم برای اصلاح آنها صورت گیرد.

هاشمی با تاکید بر محدود بودن منابع، تصریح کرد: جلوی زیاده خواهی ها را بگیرید.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: مطمئن هستم اکثریت قریب به اتفاق جامعه پزشکی در اجرایی شدن کتاب تعرفه سلامت همراه خواهند بود و امیدواریم معرفی مرکز ملی پاسخگویی و رسیدگی به شکایات تعرفه ای "سامانه تلفنی 1690" به نفع جامعه پزشکی و در جهت صیانت از حقوق مردم و رعایت اخلاق مداری باشد.

مرکز ملی پاسخگویی و رسیدگی به شکایات تعرفه خدمات سلامت "1690" صبح امروز با حضور وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس کل سازمان نظام پزشکی، معاونین و مدیران این وزارتخانه، روسای دانشگاه های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، ایران مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، رئیس سازمان بیمه سلامت، رئیس شورای عالی نظام پزشکی و جمعی از چهره های فرهیخته جامعه پزشکی کشور، رونمایی شد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس