کد خبر 360518
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۶

سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان از پیگیری ثبت واقعه تاریخی 5 آذر گرگان خبر داد و گفت: این شورا پیگیر ثبت واقعه تاریخی و خونین پنجم آذرسال 57 شهرستان گرگان در تقویم ملی و رسمی کشور است.

به گزارش مشرق، ناصر گرزین با اشاره به دیدار اعضای شورای شهر با آیت‌الله نورمفیدی نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان و پیگیری ثبت این واقعه تاریخی،افزود: واقعه 5 آذرگرگان یکی از رویدادهای بزرگ تاریخ انقلاب اسلامی بوده و در آستانه ورود به سی و ششمین سال این واقعه، اعضای شورای شهر ضمن دیدار با امام جمعه گرگان بر ضرورت ثبت این رویداد و انتقال فرهنگ حماسی 5 آذر به نسل جوان تاکید کردند.

وی تصریح کرد: این روز تاریخی و مهم به علت گستردگی آن در مسیر حرکت‌های انقلابی باید در ردیف وقایع 19 دی قم و 29 بهمن تبریز قرار گیرد.

گرزین ادامه داد که اعضای شورای شهر در این دیدار ضمن قدردانی از تعامل و رهنمودهای سازنده نماینده ولی‌فقیه در استان در مباحث مدیریت شهری از آیت‌الله نورمفیدی خواستند که ضمن طرح این موضوع در شورای فرهنگ عمومی گلستان پیگیر ثبت این واقعه در تقویم ملی باشند.

سخنگوی شورای شهر گرگان افزود: در اهمیت واقعه 5 آذر گرگان همین بس که براثر تیراندازی ماموران شاه 14تن از شهروندان گرگانی به شهادت رسیدند و حدود 150 نفر مجروح شدند، اما به علت اعتصاب نشریات و جراید در آن زمان این واقعه انعکاس چندانی در سطح کشور پیدا نکرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: از دیگر خواسته‌های اعضای شورای شهر در این نشست پیش‌بینی ملاقات شهروندان گرگانی و خانواده‌های شهدای این حادثه با مقام معظم رهبری بود.

به گزارش ایسنا، پنجم آذر یادآور حماسه‌ای ماندگار از آزادی‌خواهی و ظلم ستیزی مردم گرگان در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس