حاشیه های فدراسیون بین المللی زورخانه ای با فدراسیون ایران تمام ندارد.

وقتی هیچ کس با مهرعلیزاده کنار نمی‌آید
به گزارش مشرق، دامنه اختلاف نظر و مشکلات و شرایط ناهمگون در فدراسیون بین‌المللی ورزش زورخانه‌ای آنقدر بالا است که محمدرضا یزدانی‌خرم (گزینه محسن مهرعلیزاده، رییس این فدراسیون) برای جانشینی امیر حسینی، دبیرکل برکنار شده هم حاضر به همکاری با مهرعلیزاده نشد و عطای کار را به لقای آن بخشید. پس از آنکه اختلاف نظر شدید و ریشه دار و چندین ساله دو فدراسیون ملی و بین‌المللی ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای دو سال پیش با گماردن «محمدرضا طالقانی» به‌عنوان سرپرست موقت فدراسیون ملی ورزش زورخانه‌ای فروکش کرده بود، اواخر سال گذشته دود این اختلافات، در داخل فدراسیون بین‌المللی ورزش زورخانه‌ای بلند شد و محسن مهرعلیزاده و امیر حسینی، رییس و دبیرکل این فدراسیون، پس از سال‌ها همکاری بسیار نزدیک و صمیمانه در کنار یکدیگر حسابی از شرمندگی و خجالت هم درآمدند!

رییس و دبیرکل فدراسیون بین‌المللی ورزش زورخانه‌ای (که چگونگی و نحوه تشکیل و تاسیس این نهاد بین‌المللی هم در جای خود جای شبهه و سوال دارد و بحث و بررسی موضوع آن به آینده و در شماره‌های بعدی روزنامه ایران ورزشی موکول خواهد شد)، وقتی به اتفاق و با اتحاد هم موفق شدند رضایت مسوولان پیشین وزارت ورزش و جوانان را برای برکناری «علیرضا صفارزاده» رییس سابق فدراسیون ملی ورزش زورخانه‌ای جلب کنند، اواخر سال گذشته به نقطه‌ای رسیدند که دیگر نتوانستند همدیگر را تحمل کنند!

اواخر سال گذشته بود که محسن مهرعلیزاده طی نامه‌ای، امیر حسینی را پس از 12 سال همکاری، از سمت دبیرکلی معلق کرد که این مساله در ابتدا چندان رسانه‌ای نشد و سعی شد قضیه خاموش و به اصطلاح «سکرت» باقی بماند اما وقتی که امیر حسینی بیکار ننشست و به قصد اعاده حیثیت خود برآمد و بعضی پشت پرده‌های فدراسیون مهرعلیزاده را روی آب ریخت، آن وقت کار بیخ پیدا کرد و همه چیز برملا شد.

به طوری که امیر حسینی - که همچنان خود را دبیرکل فدراسیون بین‌المللی ورزش زورخانه‌ای می‌داند و به قول معروف به هیچ صراطی مستقیم نیست - یک تنه برای اثبات خود و همچنین بین‌المللی کردن ورزش زورخانه‌ای کار و تلاش می‌کند!

او اصلا حرف محسن مهرعلیزاده را قبول ندارد و برای حرف، نامه و حکم عزل خود هم هیچ ارزشی قایل نیست. مهرعلیزاده در نامه عزل خود اعلام کرده بود که مجمع فدراسیون بین‌المللی ورزش زورخانه‌ای، تکلیف دبیرکل خود را مشخص خواهد کرد.

در آن نامه، مهرعلیزاده علت تصمیم خود را اهمال در انجام وظایف محوله، به کارگیری فرزند و خویشاوندان و خانوادگی کردن فدراسیون بین‌المللی ورزش زورخانه‌ای، اطلاع‌رسانی نادرست و ارائه آمار غلط از اوضاع فدراسیون، پیگیری نکردن بودجه فدراسیون و تلاش برای سست کردن ارکان آن در فضای بین‌المللی از سوی امیر حسینی اعلام کرده است.

ادعاهایی که امیر حسینی در واکنش به آن با تاکید بر این مطلب که مهرعلیزاده به لحاظ حقوقی قدرت تعلیق او را ندارد، ادامه داده که دلیل اصلی توفیق فدراسیون بین‌المللی ورزش زورخانه‌ای تا سال 92 و قبل از برکناری او، وجود نیروی انسانی متعهد و دلسوز و یک مجموعه عملیاتی جوان، چابک و کارآمد بود که با حضور افراد ناآشنا و مغرض وابسته به رییس فدراسیون (محسن مهرعلیزاده) این وحدت از بین رفت!

حسینی در ادامه اشاره کرده بود، محقق نشدن تقویم برنامه‌های مصوب سال 2012 و 2013 به روشنی موید این نکته است...

و اما محسن مهرعلیزاده پس از کنار گذاشتن امیر حسینی، به سراغ محمدرضا یزدانی‌خرم از مدیران باسابقه ورزش کشور در 30 سال گذشته و رییس سابق فدراسیون‌های والیبال و کشتی رفت و او را مجاب ساخت که در ابتدا به‌عنوان مدیر اجرایی با فدراسیون بین‌المللی ورزش زورخانه‌ای همکاری کند. وقتی پای یزدانی خرم به این فدراسیون باز شد، حکم جانشینی وی به جای امیر حسینی و سرپرست دبیرکلی فدراسیون بین‌المللی ورزش زورخانه‌ای در دستور کار مهرعلیزاده قرار گرفت. یزدانی خرم هم که از کم و کیف و اختلافات دامنه‌دار و ریشه‌ای دو فدراسیون ملی و بین‌المللی ورزش زورخانه‌ای در سال‌های گذشته به خوبی آگاهی داشت، با وقوف کامل به اختلاف اخیر بین مهرعلیزاده و حسینی حاضر به همکاری با مهرعلیزاده شد که با وجود سیاستمداری و تجربه بالایش، این تصمیم برای همه جای تعجب داشت!

اما این روزها خبرهای تازه‌ای درباره این همکاری شنیده می‌شود. یزدانی خرم که به اشتباه خود پی برده بود، پس از مدتی دیگر به فدراسیون بین‌المللی زورخانه‌ای نرفته و به صورت غیررسمی همکاری خود را با این فدراسیون قطع کرده بدون آنکه رسانه‌های گروهی از این موضوع اطلاع پیدا کنند.

در هر صورت و در حال حاضر، پست دبیرکلی فدراسیون بین‌المللی ورزش زورخانه‌ای خالی مانده اگرچه امیر حسینی، دبیرکل عزل شده این فدراسیون همچنان خود را دبیرکل می‌داند و می‌گوید که حکم دبیرکلی خود را از محسن مهرعلیزاده نگرفته که بخواهد او را عزل کند.
منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس