دو تیم پرسپولیس و پیکان تاکنون در تاریخ ادوار لیگ برتر 20 مرتبه روبرو شده اند که حاصل این تقابل 13 بار به کام قرمزها بود و 4 بار به سود خودروسازان.

از 6تایی کردن حریف تا خاطره تلخ 6 اسفند +آمار
گروه ورزش مشرق - فردا(پنج شنبه) پرسپولیس و پیکان در ایستگاه سیزدهم لیگ برتر در شرایطی مقابل یکدیگر قرار می گیرند  که با شرایط نسبتا مشابه از 12 بازی قبلی خود 15 امتیاز گرفته اند. پرسپولیس هفته قبل با یک گل به سایپا باخت و پیکان در تبریز شگفتی ساز شد و توانست تراکتورسازی صدرنشین را 2-1 مغلوب کند.

دیدار همسایه‌های 15 امتیازی در جدول رده‌بندی لیگ برتر در شرایطی برگزار می‌شود که تیم پیکان تازه از نوسان دور شده و ثبات نصفه و نیمه‌ای پیدا کرده، هر چند آنها دیدارشان در رقابت‌های جام حذفی را به صنعت ساری باختند و از دور مسابقات کنار رفتند. منصور ابراهیم‌زاده و شاگردانش که با شکست دادن تراکتورسازی در هفته گذشته لیگ برتر جان تازه‌ای گرفته‌اند، این هفته نیز می‌خواهند با شکست دادن پرسپولیس شرایط‌شان را در جدول بهتر کنند. این اتفاق زمانی رخ خواهد داد که پیکانی‌ها بتوانند پرسپولیس را شکست دهند و بالاتر از این تیم قرار بگیرند.

این دیدار برای حمید درخشان و پرسپولیس دیداری حیثیتی محسوب می‌شود از این جهت که سرخپوشان 2 هفته زمان دارند تا خود را برای دربی آماده کنند و به این دلیل که هفته گذشته هم مقابل سایپا شکست خوردند، چاره‌ای ندارند جز اینکه 3 امتیاز دیدار با پیکان را بگیرند. پیروزی مقابل پیکان روحیه سرخ‌پوشان را افزایش خواهد داد. 2 بازیکن پرسپولیس یعنی محمدرضا خانزاده و حمید علی‌عسگر 2 اخطاره هستند و در صورتی که کارت زرد بگیرند بازی بعدی را از دست داده و برای دربی حاشیه امنیت پیدا خواهند کرد.
حضور رحمتی در سنگر تیم پیکان مقابل سرخپوشان هم از نکات جالب این دیدار خواهد بود.

* پرسپولیس - پیکان به روایت آمار و ارقام

با تمام این اوصاف از نگاه آمار و ارقام قرمز پوشان معمولا در مصاف با خودروسازان کمتر به مشکل برخورده اند. این دو تیم تاکنون در تاریخ ادوار لیگ برتر 20 مرتبه روبرو شده اند که حاصل این تقابل 13 بار به کام قرمزها بود و 4 بار به سود خودروسازان. در گزارش زیر آماری از تقابل‌های دو تیم در لیگ برتر را مشاهده می کنید:

برنامه، نتایج کامل و جدول رده بندی و گلزنان لیگ برتر

* 12 سال و 10 ماه و 10 روز از اولین تقابل گذشت

اولین تقابل دو تیم پرسپولیس و پیکان-در لیگ برتر- 12سال و 10 ماه و 10 روز قبل به وقوع پیوست. آن روز(19آذر80) پرسپولیس 2-1 پیکان را از جاده منحرف کرد تا برنده بازی اول این دو تیم در ادوار لیگ برتر لقب بگیرد. قرمزها بازی برگشت لیگ نخست را هم یک بر صفر از پیکان بردند تا شروعی طوفانی برابر این تیم داشته باشند.

* 20 مسابقه و تنها 3 تساوی

در 13 سال گذشته دیدارهای پیکان و پرسپولیس  فقط 3 مرتبه به تساوی انجامیده و این نکته‌ای قابل توجه است. اولین تساوی دو تیم در ایستگاه پانزدهم لیگ دوم به ثبت رسید آن هم در شرایطی که بازی یک –یک به اتمام رسید. جالب اینکه تنها یک مرتبه بازی دو تیم بدون گل به پایان رسیده است. به واقع تنها بازی بدون گل آنها دوشنبه 22 دی ماه 82 برگزار شد. یعنی دقیقا 10 سال و 9 ماه و 17 روز قبل.

* 11.1.11 خاطره انگیز برای پیکان

پیکان در 20 بازی گذشته دو تیم 4 بار موفق شده تا پرسپولیس را شکست دهد. اولین پیروزی خودروسازان مقابل پرسپولیس هفته چهارم لیگ سوم به ثبت رسید. پیکان 27 شهریور سال 1382 توانست با پیروزی 2-1 برابر پرسپولیس 3 شکست قبلی خود تا آن تاریخ را جبران کند. از اولین پیروزی پیکان مقابل پرسپولیس 11 سال و یک ماه و11 روز می گذرد!

* پرسپولیس بازنده بازی 7 گله

به گزارش مشرق، در هفته بیستم دور برگشت لیگ ششم یک اتفاق غیرقابل پیش بینی افتاد. پیکان که نتیجه بازی نیم فصل اول را با دو گل به حریف واگذار کرده بود؛ یکشنبه 6 اسفند سال 1385 دست به یک آتش‌بازی زد. خودروسازان در دقایق 13 و 26 با ضربات میثم خسروی و محسن بیاتی نیا به گل رسیدند. در نیمه دوم تا پرسپولیس خواست برنامه هایش برای جبران گل‌های خورده را عملی کند؛ ایمان حیدری (49)و محمدرضاطهماسبی(55-پنالتی) دو گل دیگر به ثمر رسانند تا ارتش سرخ 4 گل از حریفش عقب افتاده باشد. البته این پایان کار نبود پرسپولیس که باید اعاده حیثیت می کرد گل اولش را روی ضربه پنالتی مهرزاد معدنچی(60) به ثمررساند. بعد فراز فاطمی(84)گل دوم قرمزها را زد. حتی در دقیقه 1+90 کریم باقری گل سوم پرسپولیس را هم وارد دروازه پیکان کرد اما مانع باخت تیمش نشد تا برنده پرگل ترین بازی تاریخ این دو تیم در لیگ برتر خودروسازان لقب بگیرند.

* 6 تایی‌ها

پرسپولیس اگر چه که تاکنون پیکان را 13 مرتبه در بازی‌های لیگ شکست داده است، با این حال دو مرتبه عملکردی از خود نشان داد که حریف راهی تعمیرگاه شد. قرمزها در بازی برگشت لیگ دهم، 5-1 پیکان را شکست دادند. در بازی جمعه سی‌ام اردیبهشت ماه سال 90 بادامکی 2 گل زد و هادی نوروزی، مجتبی شیری و مازیار زارع گل‌های دیگر پرسپولیس را زدند تا تک گل علی قربانی برای پیکان به چشم نیاید.

قرمزها 6 اسفند 85 را فراموش کرده اند؟
دومین بازی 6 گله پرسپولیس و پیکان چهارشنبه 10 آبان سال 91 به ثبت رسید. دیدار دو تیم در ایستگاه چهاردهم لیگ دوازدهم برگزار می شد که پرسپولیس پیکان را به توپ بست. دقیقا 11 ماه و 28 روز قبل کریم انصاری فر با گل‌های دقایق 36،48و57 خود برابر خودروسازان هت تریک کرد. محمد نوری کاپیتان فعلی قرمزها هم با گل دقیقه 63 خود در آتش بازی ارتش سرخ شریک شد. جالب اینکه گل ششم پرسپولیس را محمد قاضی(86)زد که دو فصلی هست استقلالی شده.

دیدار بعد از 1 سال و 6 ماه و 27روز

آخرین بازی پیکان و پرسپولیس در لیگ برتر هفته سی و یکم لیگ دوازدهم برگزار شد که نتیجه آن پیروزی 2-1 پرسپولیس بود. در دیدار یکشنبه 11 فروردین سال 92 اول پیکان با کیوان وحدانی(59)به گل رسید اما پرسپولیس با ضربات کریم انصاری فر(73)و محمد نوری(77)بازی باخته را برد تا فردا بعد از یک سال و 6 ماه و 27 روز به تکرار پیروزی اش برابر خودروسازان فکر کند.

گل 58 را چه کسی می زند؟

طی 20 بازی قبلی دو تیم پیکانی ها موفق شدند  18 بار دروازه پرسپولیس را باز کنند؛ در مقابل قرمزپوشان 39 مرتبه خودروسازان را مغلوب ضربات خود کردند. باید دید فردا گل پنجاه و هشتم تاریخ دیدارهای این دو تیم در لیگ برتر را چه کسی خواهد زد. آیا پرسپولیس در بازی فردا به پیروزی چهاردهم خود برابر پیکان دست خواهد یافت؟یا اینکه خودروسازان با منصورابراهیم زاده بعد از شکست دادن تراکتورسازی موفق به ثبت پیروزی پنجم خود برابر پرسپولیس می شوند؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس