کد خبر 357790
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳

سه کوهنورد در ارتفاعات الیمستان و دماوند دچار سرنوشت مرگباری شده و به آغوش مرگ رفتند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، صبح روز شنبه در دو تماس جداگانه امدادگران هلال‌احمر در جریان گم شدن سه کوهنورد در ارتفاعات الیمستان آمل و قله دماوند قرار گرفتند.

براساس گزارش‌های دریافتی دو کوهنورد که برای تفریح به ارتفاعات الیمستان در منطقه امامزاده عبدالله(ع) رفته بودند در میان انبوه درختان جنگلی مسیر برگشت خود را گم کرده و در کوهستان پر از درخت سرگردان شدند.

این دو کوهنورد همراه چند مرد دیگر برای تفریح وارد منطقه شده بودند که در میانه راه به دلیل بالا بودن سن از گروه جا مانده و گم شده بودند.

3 کوهنورد در آغوش مرگ یخی

یکی از اعضای این گروه با تلفن همراهش با امدادگران هلال‌احمر آمل تماس گرفته و آنان را در جریان ماجرا قرار داد.

وی در این باره گفت: ما جمعه گذشته دوم آبان ماه سال‌جاری همراه دوستانمان برای تفریح و کوهنوردی به ارتفاعات جنگلی الیمستان رفته بودیم اما در مسیر بازگشت دو نفر از همراهانمان از گروه جا مانده و دچار حادثه شدند.

با توجه به وضعیت نامناسب جوی و از آنجایی که احتمال داده می‌شد با شروع بارش‌های پاییزی دو کوهنورد گم شده با خطر از دست دادن جان خود روبه‌رو شوند تلاش‌ها برای نجات آنها آغاز شد.

 امدادگران هلال  احمر در قالب چند اکیپ با همراهی کوهنوردان محلی برای جست‌وجو به منطقه رفته و تلاش برای ردیابی آنها را آغاز کردند تا اینکه ساعتی بعد از شروع عملیات آنها را در عمق منطقه جنگلی پیدا کردند.

در همین راستا «سعدی محمدی» رئیس هلال‌احمر آمل در این باره گفت: تیم‌های امدادی این دو مرد گمشده را که از مسیر اصلی منحرف شده بودند با کمک تیم‌های امدادی اجساد آنها را پیدا کردند.

وی در ادامه گفت: این دو مرد همراه اعضای گروهی به کوهنوردی رفته بودند اما از گروه جا مانده و گم شده بودند. شب قبل از شروع عملیات ما اکیپ‌هایی از تیم‌های کوهنوردان وارد منطقه شده بودند اما با توجه به تاریکی هوا امکان ردیابی آنها میسر نبود تا اینکه ساعت 7 صبح روز شنبه اکیپ پنج نفره ما وارد عمل شدند و پس از 6 ساعت عملیات تجسسی، اجساد آن دو را در عمق جنگل پیدا کردند.

بنا بر اعلام وی در حالی اقدامات برای به دست آوردن ردی از کوهنورد گمشده در ارتفاعات دماوند ادامه دارد که با توجه به محل ناپدید شدن وی کار با سختی در حال انجام است. چرا که او در منطقه آبشار یخی گرفتار شده و احتمالاً بر اثر سقوط به عمق دره جان خود را از دست داده است. این مرد در یکی از سردترین مناطق کوه دماوند دچار حادثه شده و با وجود حضور نیروهای امداد هوایی هلال‌احمر امکان دسترسی به جسد وی نیست.

وی ادامه داد: عملیات هلی‌برد برای بیرون آوردن جسد این کوهنورد انجام شد اما به دلیل شرایط منطقه امکان فرود نبود بنابراین تیم‌هایی از امدادگران و کوهنوردان وارد عمل شدند و توانستند جسد وی را از عمق چهار متری دماوند بیرون بیاورند.

همچنین بنابر اعلام «یحیی‌ عسگری‌پور» بخشدار امامزاده عبدالله(ع) آمل دو کوهنورد کرجی که برای تفریح به ارتفاعات الیمستان آمل آمده بودند داخل چادر خود دچار گاز گرفتگی شده و به کام مرگ فرو رفتند. شرایط آب و هوایی منطقه الیمستان غیرقابل پیش‌بینی است و بسرعت تغییر می‌کند و افراد ناآشنا به منطقه و بدون تجهیزات دچار حوادث سختی می‌شوند.

وی گفت: زیبایی این منطقه سبب جذب افراد علاقه‌مند می‌شود که آگاهی نداشتن درباره منطقه و نداشتن تجهیزات ایمنی عموماً باعث گم‌شدن و گاهی نیز مرگ گردشگران و جنگل‌نوردان می‌شود.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس