دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت موضوع سلامت مردم برای ما از اهمیت برخوردار است که امروز شاهد آن هستیم که برخی از اخبار منتشر شده از این موضوع به جای بیان واقعیت‌ها مردم را ناامید می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، دادستان عمومی و  انقلاب تهران به تشدید نظارتها در دستگاه قضایی آن هم در دور جدید ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی اشاره کرد و گفت: دستگاه قضایی به لحاظ گستردگی جغرافیایی و تعداد شعبات و نوع اختیارات باید طبیعتاً زیر چتر نظارت باشد.

وی افزود: البته این نوع نظارت‌ها اندکی متفاوت است چون قضات از برخی اختیارات قانونی برخوردارند که البته این نظارت‌ها نمی‌تواند مانع از اختیاراتشان شود.

دادستان عمومی و انقلاب تهران افزود: ما در تهران بازدیدهای سرزده‌ دادستان از دادسراهای شهر را انجام دادیم به طوری که در دو ماه گذشته از نیمی از دادسراهای تهران بازدید سرزده انجام دادیم.

وی گفت: همچنین با تصویب ریاست قوه قضاییه معاونت جدیدی تحت عنوان معاونت نظارت به ریاست معاونت اول دادستان تهران تشکیل شده که هفته‌ای ۳ روز از دادسراهای تهران بازدید می‌کند.

جعفری دولت‌آبادی گفت: تهران پر از متخلف و حوادث زیاد است و دادستان نمی‌تواند یک ناظر صرف باشد بلکه باید بر همه جوانب و اتفاقات اشراف داشته باشد.

ورود دادستان به موضوع سلامت مردم/ برخی از اخبار حوزه سلامت جامعه را ناامید می‌کند

وی گفت: ما در بحث سلامت این روزها شاهد آن هستیم که مطالبی مطرح می‌شود که متأسفانه بیشتر از بیان واقعیت بیان ناامیدی است.

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: امروز گزارش‌های مبنی بر ابتلا به سرطان و برخی بیماری‌ها از جمله افسردگی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که موجی از بی‌اعتمادی در میان مردم رواج داده در حالی که میان واقعیت‌ها با ناامید کردن مردم تفاوت زیادی وجود دارد.

وی افزود: دادستان بر اصل توجه به سلامت مردم تأکید دارد و نمونه آن ورود به موضوع روغن‌های پالم بود که پرونده‌ای تشکیل شد و با برخی از متخلفان هم برخورد شد.

جعفری دولت‌آبادی گفت: ما منکر این نیستیم که در همه دنیا افسردگی وجود دارد اما هیچ کشوری اینگونه ملت خود را با انتشار چنین اخباری سرگردان نمی‌کند و به سلامت مردمش آسیب نمی‌زند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع امنیت مسافرت اشاره کرد و گفت: ما متأسفانه در زمینه حمل‌ونقل عمومی و جاده‌ای مشکلات و مسائل زیادی داریم که برخی از آنها از وظایف دستگاه قضا خارج است.

وی افزود: در حادثه اخیری که در کشور رخ داد یک هواپیمای آنتونف سقوط کرد ولی برخلاف پرونده‌های قبلی ما قصد نداریم با فوت خلبان پرونده را مختومه کنیم.

دادستان عمومی و  انقلاب تهران گفت: این بار دادستان ورود عمیق‌تری به موضوع داشته و نه در دادسرای فرودگاه بلکه در دادسرای ویژه جنایی یک بازپرس ویژه مشغول رسیدگی به این پرونده شده است.

وی تصریح کرد: تا اینجای تحقیقات نقص ایمنی هواپیما مشخص‌تر از نقص خلبان بوده است و کسانی که از این هواپیما تولید کرده‌اند باید به مردم پاسخگو باشند و دادستان اجازه نمی‌دهد که این پرونده به سادگی بسته شود.

نقص فنی هواپیمای آنتونف محرز است

وی گفت: ما می‌خواهیم از مسئولان هوایی کشور که اجازه ندهند پروازها با نقص انجام شود و در تولید هواپیماها بازنگری کنند اگر تا به امروز دستگاه‌های هواپیمایی کشوری توضیحاتی داده‌ اند اما آنچه فهمیده‌ایم نقص هواپیما در زمان پرواز بوده است.

انتقاد دادستان از جعل و خلاف در فضای ورزشی

جعفری دولت‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مشکلات و فساد در فضای ورزش کشور اشاره کرد و گفت: در این حوزه متاسفانه شرایط نامناسب و نابسامانی را مشاهده می کنیم در حالی که مسئولان ورزشی باید به افزایش روح پهلوانی اقدام کنند نه به روحیه جعل و فساد و کارهای خلاف.

وی گفت: به طور قطع کسی که کارت پایان خدمت جعل می‌کند حق ندارد لباس تیم ملی را بپوشد و در میادین بین‌المللی اقدام به ورزش کند.

دادستان عمومی و  انقلاب تهران افزود: اتفاقی که در اینچئون افتاد گرچه از طرف یک فرد کوچک رخ داد اما باعث شد یک لکه سیاه بر پارچه سفید انقلاب انداخته شود.

وی گفت: ما دوست نداریم در همه مسائل ورود کنیم اما اگر مسئولان خودشان اقدام به پاکسازی محیط‌ها نکنند ما مجبور می‌شویم ورود کنیم.

عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و  انقلاب تهران افزود: در موضوع زمین‌خواری، هر ماهه احکامی صادر می‌شود که در شرق و غرب تهران به مورد اجرا گذاشته می‌شود.

وی افزود: هر چند دستگاه‌های اجرایی نظیر جهاد کشاورزی، محیط زیست و جاهای دیگر باید نسبت به واگذاری زمین دقت بیشتری کرده تا بعداً ایجاد پرونده نکند.

وی افزود: در موضوع اخیر هم دیدید که یکسری از احکام صادر شده بود به قطعیت هم رسیده بود اما برخی‌ها از اجرای آن سر باز زده بودند که نتیجتاً با حضور به موقع خانم ابتکار این موضوع برطرف شد و این پرونده مجدد به جریان افتاد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه ریاست قوه قضاییه عنوان کرده بودند که به شما تأکید کردم تا با کسانی که سخنان اشتباه درباره فساد می‌زنند برخورد کنید آیا این برخوردها در موضوع رسانه‌هایی که همیشه با جریانات غربی در موضوع اسیدپاشی اقدام به  انتشار مطالبی کردند ادامه خواهد داشت یا خیر گفت: از سخنان رئیس قوه قضاییه یک سوء برداشتی شده بود مبنی بر اینکه رئیس قوه قضاییه دستور دادند با کسانی که با فساد برخورد می‌کنند برخورد شود.

جعفری دولت‌آبادی گفت: در حالی که نظر رئیس قوه قضاییه برخورد با کسانی بود که القای ناامیدی کرده و اینگونه جلوه می‌دهند که کشور را فساد برداشته و کشور تبدیل شده به پناهگاهی برای مجرمان.

وی افزود: همه معتقد به برخورد با فساد هستند و ما هم این اصل را برای خود قائلیم که باید با فساد برخورد شود.

دادستان عمومی و  انقلاب تهران در بخش دیگری از سخنان خود درباره رسانه‌هایی که در جریان اسیدپاشی القای جریانات غربی را کردند نیز گفت: همه برخوردهای ما لزوماً قضایی نیست.

عده‌ای در جریان انتشار اخبار مربوط به اسیدپاشی‌ها تذکر گرفتند

وی افزود: در برخی از موارد عده‌ای احضار شده و به آنها تذکراتی هم داده شده و اگر در موردی هم مشاهده شود که رسانه‌ای لزوماً مرتکب جرم شده با آن برخورد خواهد شد.

جعفری دولت‌آبادی درباره پرونده مربوط به رئیس سابق سازمان تأمین اجتماعی نیز گفت: این پرونده در دادسرای تهران در حال بررسی است و اجازه بدهید به همین میزان بسنده کنیم ولی بدانید کارهای خوبی انجام شده و برخی از ابهاماتی که در گزارش هیأت تحقیق و تفحص وجود داشت نیازمند تحقیق بیشتری است.

دادستان عمومی و  انقلاب تهران درباره پرونده بورسیه‌ها و سخنانی که درباره این پرونده منتشر می‌شود نیز گفت: این موضوع را از دولت پیگیری کنید.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • دکتر ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    بعضی رسانه های اصلاح طلب بهانه اسید پاشی رو تبدیل کردن به رمز شورش آنها به دروغ اسید پاشی رو اقدام مذهبی های دولتی علیه مردم بدحجاب خواندن در حالی که بین قربانیان حتی چادری هم وجود داره تا با ایجاد جرقه در کشور زمینه یک شورش همگانی رو که هدف اصلی تحریم های امریکا بود یعنی شورش های مدنی علیه حکومت کلید بزنن با جرقه ای به نام اسید کاملا مشخصه اینها پیاده نظام رسانه های تندرو ضد ایرانی در داخل هستن اقدام اینها در حد اقدام علیه امنیت ملی هست
  • ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    آتش جهنم برای کسانی است که اتهام زدند و مومنین را به اسیدپاشی متهم کردند تا فساد و خلافکار آزاد باشند
  • ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    واقعا آدم خوبیه این عباس جعفری دولت ابادی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس