کد خبر 355560
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰

یک نویسنده اسرائیلی فاش کرد که جلسات هماهنگی مخالفان مسلح سوریه با طرف اسرائیلی به طور منظم در منطقه «طبریه» در شمال فلسطین اشغالی و نزدیک جولان اشغالی سوریه برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، تاکنون گزارش‌های متعددی درباره ارتباط و همکاری گروه‌های مسلح در سوریه با رژیم صهیونیستی منتشر شده است. اما این بار یک روزنامه‌نگار و تحلیلگر صهیونیست در مطلبی از جلسات هماهنگی منظم این گروه‌های تروریستی با طرف اسرائیلی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

«ایهود یعاری»، نویسنده اسرائیلی در گزارشی جدید از این همکاری محرمانه که به طور منظم میان دو طرف جاری است، پرده برداشت و تأکید کرد که این جلسات در «طبریه» برگزار می‌شود.

طبریه شهری در دامنه کوه‌های شهر الجلیل و بلندی‌های جولان سوریه است. طبریه در ساحل دریاچه طبریه قرار گرفته‌ است؛ دریاچه‌ای که یکی از منابع اصلی تأمین آب برای فلسطین اشغالی است.

«یعاری» در گزارش خود به نام «مشکل اسرائیل در جنوب سوریه»، که آن را «مرکز مطالعات خاور نزدیک واشنگتن» منتشر کرد، راه‌هایی را بررسی  کرد که رژیم صهیونیستی از رهگذر آن می‌تواند خطر گروه‌های تروریستی را در مرزهای خود کنترل کند و با تروریست‌هایی که اسرائیل آنها را «انقلابیون معارض» می‌نامد، همکاری داشته باشد.

این تحلیگر صهیونیست در این زمینه اذعان کرد که بیشترین حمایت اسرائیل از گروه‌هایی که «میانه‌رو» نامیده می‌شود، همچنان در مرزها متمرکز است.

وی با بیان این مطلب مدعی شد که حمایت رژیم صهیونیستی از تروریست‌ها، فقط منحصر به کمک‌های بشردوستانه است که به عنوان مثال می‌توان به درمان 1400 تروریست در بیمارستان‌های اسرائیل، تهیه دارو و غذا اشاره کرد.

یعاری درباره ارتباط تروریست‌های مخالف دولت سوریه اذعان کرد که این تروریست‌ها با ارتش اسرائیل همیشه در ارتباط هستند و نشست‌های محرمانه بسیاری را در «طبریه» برگزار می‌کنند.

این تحلیلگر صهیونیست در باره اسلحه‌های ارسالی به تروریست‌های مخالف سوریه ضمن مدعی شدن درباره اینکه مقادیر کمی از سلاح به دست تروریست‌ها می‌رسد، ارائه کمک‌های نظامی بیشتر را در طی ماه‌های آینده خواستار شد.

وی درباره منطقه جنوب سوریه اعلام کرد که مناطقی برای آموزش مخالفان فراهم و شمار زیادی از تروریست‌های غیر مسلمان افزون بر گروه‌های قبیله‌ای مسلح در منطقه «اللجاه» نیز به شمار تروریست‌های مخالف افزوده شده است.

یعاری درباره منطقه نظامی نیز مدعی شد که ممکن است مخالفان سوریه از طریق به دست‌گیری کنترل راه‌های اصلی جنوبی که به دمشق منتهی می‌شود می‌توانند «تل الحاره» واقع در شهر «عدرا» ( در مرزهای اردن) را با «قنیطره» در مرزهای فلسطین اشغالی پیوند دهند.

وی در ادامه این مقاله مدعی شد: به دست گیری کنترل «تل الحاره» نشان داد که مخالفان بسیار مشتاق رسیدن به این هدف هستند و با تحقق کامل آن می توان از این منطقه به عنوان نقطه‌ای برای آغاز حملات به سوی دمشق بهره برد.

یعاری در پایان مدعی شد که رژیم صهیونیستی باید با همکاری آمریکا، اردن وسایر کشورها در زمینه امکان تبدیل منطقه جنوب سوریه به پایگاه‌های برای تروریست ها تبدیل شود که وی آنها را انقلابیون میانه‌رو می‌خواند.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس