کد خبر 354886
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲

تیم‌های ملی فوتبال جوانان میانمار، کره‌شمالی، قطر و ازبکستان به عنوان 4 نماینده آسیا سهمیه حضور در مسابقات تجام‌جهانی زیر 20 سال 2015 را کسب کردند.

به گزارش مشرق، این 4 تیم با صعود به مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی زیر 19 سال آسیا، حضور خود در جام‌جهانی زیر 20 سال را قطعی کردند. از این میان تیم میانمار به عنوان میزبان قهرمانی زیر 19سال آسیا با برتری یک بر صفر مقابل امارات برای نخستین بار از سال 1970 به نیمه نهایی صعود کرد تا برای اولین بار راهی جام جهانی زیر 20 سال شود.

کره‌شمالی هم که در جام جهانی 2013 ترکیه حضور نداشت، بعد از پیروزی 5 بر 4 در ضربات پنالتی مقابل ژاپن به نیمه نهایی صعود کرده، اما ازبکستان که در دو دوره جام‌های جهانی 2003 و 2009 بازی کرده بود، موفق شد تایلند را 2 بر یک شکست داده و برای دومین دوره متوالی جواز صعود به این رقابت‌ها را کسب کند.

ازبکستان در جام جهانی دوره گذشته که در سال 2013 به میزبانی ترکیه برگزار شد، با عملکرد خوبی که از خود به نمایش گذاشت توانست به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند، اما در این مرحله مغلوب تیم فرانسه شد که در نهایت عنوان قهرمانی را کسب کرد. همچنین قطر با نتیجه 4 بر 2 تیم چین را شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت.

در ادامه مسابقات قهرمانی زیر 19 سال آسیا روز دوشنبه میانمار با قطر بازی می‌کند در حالیکه کره‌شمالی نیز به مصاف تیم ازبکستان خواهد رفت. فینال این رقابت ها روز 23 اکتبر (1 آبان) برگزار می‌شود.

منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس