برنامه سازان گروه تلویزیونی از آسمان، 26 مهرماه سال 1388 را هرگز فراموش نخواهنـد کرد. آن روز برنامه سازان گروه تلویزیونی از آسمان در کنار سردار بودند تا بخش دیگری از اقدامات وی را به تصویر بکشند که ناگهان مردی از سپاه شیطان لبخنـد صمیمی سردار وحدت را به آتش کشیـد.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - سال 88 همۀ رسانه های «اینوری» و «اونوری»! درگیـر فتنه بودند که صدای یک انفجار مهیـب چنـد روزی سمت و سوی اخبار و گزارش های خبری و تحلیل های کارشناسی و احساسی مردم را تغییر داد. بیست و ششم مهرماه بود که سردار نوعلی شوشتری در منطقه ای بنام پیشین در استان سیستان و بلوچستان، مزد 30 سال خدمتش را گرفت و به آرزوهایش رسیـد.

برای «فراهانی» و «گودرزی» که با «شوشتری» آسمانی شدند

   دوربین برنامۀ «از آسمان» شبکۀ دو سیما، چه در زمان حیات سردار و چه بعد از شهادت ایشان بارها به میان مردم و سران طوایف استان رفت تا حال آن مرد عاشق را به تصویر بکشد.

حاجی اهل کار و تلاش بود و لحظه ای آرام نمی نشست. شوشتری در آن روزها کاری کرد که امروز لباس سبز پاسداران انقلاب، ردای وحدت و خدمت و نوید بخش امنیت در سرزمین های جنوب شرقی است. واگذاری حفاظت مرزها به مرزنشینان و طایفه های بومی منطقه، طرح های حمایتی در جهت اشتغال زایی و خودکفایی خانواده ها، رسیـدگی به امور محرومین و نیازمنـدان، شناسایی و مقابله با روزنه های تأثیر و برتری دشمن و از همه مهمتر علمداری شهید شوشتری در تقویت «وحدت بین شیعه و سنی» نمونه هایی از ابتکارات و خلاقیت های ایشان در استان سیستان و بلوچستان بود. شوشتری خود را خادم مردم می دانست و به لباس خدمتش افتخار می کرد.

   اینروزها که آمریکا و انگلستان آستین شرارت خود را بالا زده اند تا با دمیدن در گوسالۀ بزک کردۀ اختلافات مذهبی ایران بزرگ را وارد فتنه ای تازه تر کنند هنوز هم نام و خاطرۀ سردار شوشتری بوی وحدت و امنیت می دهد. هنوز هم بزرگان و ریش سپید کرده های استان، علمیات وحدت را با رمز نورعلی شوشتری آغاز می کنند و هنوز هم نام دوست داشتنی حاجی، فتح الفتوح می کنـد.

   امام خامنه ای دربارۀ لزوم حفظ وحدت فرمودند: ايجاد اختلاف مذهبى بين گروههاى مختلف مسلمان، خطر بزرگى است. اگر دشمنان بتوانند آتش اختلافات فرقه‌اى را در يك جائى برافروزند، فرونشاندن آن جزو دشوارترين كارهاست. بايد جلوى اين كار را گرفت؛ اين هم نميشود، جز با ابتكار عمل و مجاهدت و اخلاص نخبگان در هر كشورى؛ علما، دانشگاهيان، سياستمداران، كسانى كه داراى نفوذ و تأثيرند؛ براى مردم تشريح كنند نقشه‌ى دشمن را، و نگاه اميدوارانه‌ى دشمن را به ايجاد اختلاف بين مردم، بين كشورهاى اسلامى، بين جناحهاى اسلامى، بين سنى و شيعه، بين گرايشهاى مختلف در مذاهب مختلف اسلامى؛ مردم را آگاه كنند.

   برنامه سازان گروه تلویزیونی از آسمان، 26 مهرماه سال 1388 را هرگز فراموش نخواهنـد کرد. آن روز برنامه سازان گروه تلویزیونی از آسمان در کنار سردار بودند تا بخش دیگری از اقدامات وی را به تصویر بکشند که ناگهان مردی از سپاه شیطان لبخنـد صمیمی سردار وحدت را به آتش کشیـد. چند دقیقۀ بعد واژۀ شهادت در کنار نام محمد فراهانی و عباس گودرزی، تصویربردار و کارگردان برنامه از آسمان و شوشتری و محمدزاده فرماندهان نظامی منطقه و چندین نفر از پاسداران و مردم استان جای گرفت و حالا ما مانده ایم بغچه ای از خاطره های لطیف و فراموش نشدنی.

   عباس گودرزی و محمد فراهانی افتخار همیشگی گروه برنامه ساز از آسمان هستند. و ما به لطف شهدا همچنان در مسیـر ثبت یاد و خاطرۀ شهیـدان ایستاده ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس