محمدجواد ظریف و جان کری وزیران امور خارجه ایران و آمریکا و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (چهارشنبه) برای سومین بار با یکدیگر بر سر میز مذاکره نشستند تا درباره موارد اختلافی گفت وگو کنند.

به گزارش مشرق، ظریف با کری بر سر موارد اختلافی شامل 'میزان غنی سازی اورانیوم، 'جدول زمان بندی لغو تحریم ها علیه ایران و طول مدت توافق جامعه هسته ای' در حال مذاکره است.

اختلافات بر سر این موضوع ها موجب شد که طرفین تا بیستم ژوئیه (29 تیر)نتوانند به توافق دست یابند و از این رو مذاکرات ایران و 1+5 تا 24 نوامبر امسال (سوم آذرماه) تمدید شد.

منابع آگاه به خبرنگار ایرنا گفتند: اگر ظریف و کری بتوانند در این دور از مذاکرات بر سر موارد اختلافی به راه حل های مشترکی دست یابند، امکان رسیدن توافق جامعه تا قبل از سوم آذرماه وجود دارد.

سیدعباس عراقچی معاون حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده کشورمان پیش از هشتمین دور از مذاکرات جامع هسته ای که اکنون در وین پایتخت اتریش در حال انجام است، در جمع خبرنگاران از احتمال تمدید زمان مذاکرات در صورت نرسیدن توافق از سوی طرفین خبر داده بود.

محمدجواد ظریف نیز این دور از مذاکرات را مرحله ای بسیار حساس خوانده بود.

هشتیمن دور از مذاکرات جامع هسته ای با محوریت دیدار با هیات های آمریکایی از روز سه شنبه این هفته در وین آغاز شده است. در این دور از مذاکرات ابتدا معاونان ظریف و کری و سپس کارشناسان دو طرف، با یکدیگر گفت گو کردند.

پس از آن کری و اشتون دیدار دوجانبه ای داشتند و سپس مذاکرات خود را با حضور معاونان شان در شام کاری دنبال کردند.

امروز نیز ' فدریکا موگرینی' وزیر خارجه ایتالیا و مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا (جانشین اشتون) در تماس تلفنی با ظریف درباره مسایل هسته ای، منطقه ای و بین المللی گفت و گو کرد.

ظریف پس از آن با 'سباستین کورتس' همتای اتریشی خود دیدار و گفت وگو و او را از آخرین روند مذاکرات هسته ای مطلع ساخت.

پیش از شروع نشست های سه جانبه ظریف، کری و اشتون، وزیر خارجه امریکا و مسئول سیاسیت خارجی اتحادیه اروپا به صورت دوجانبه دیدار و گفت وگو کردند و سپس دیدارهای سه جانبه طرفین آغاز و با وقفه ای دوباره از سر گرفته شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
    0 0
    ( ظریف با کری بر سر موارد اختلافی شامل 'میزان غنی سازی اورانیوم، 'جدول زمان بندی لغو تحریم ها علیه ایران و طول مدت توافق جامعه هسته ای' در حال مذاکره است. ) اگر قرار بود که در نهایت آقایون دو نفری با خوش و بش ، پیچ پیچ و مماشات گرایانه مذاکره کنند ، آن دارام دوروم و هزینه های هنگفت چند ساله ، برای ملت ایران چه بود ؟ .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس