عضو شوراي مرکزي حزب کارگزاران گفت: «اردوگاه اصلاح‌طلبان در کشور هيچ علاقه‌اي به همکاري با محمود احمدي‌نژاد ندارند.

گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

****
روزنامه‌های اصلاح‌طلب روز یک‌شنبه را با تمرکز بر همایش وحدت اصولگرایان با محوریت سخنرانی آیت الله مصباح یزدی آغاز نمودند؛ این روزنامه ها با «دلواپسی» از همگرایی بدنه نخبگانی جریان اصولگرا، تحلیل ها و گزارش های جانب دارانه را پیرامون این همایش ارائه دادند به نحوی که این وحدت گفتمانی را «ائتلاف موقت» نامیدند و حتی روزنامه آرمان یک گام فراتر نهاد و خبر از تشکیل «مثلث انتقاد علیه مثلث اتحاد» داد و درباره این مثلث انتقاد که در همایش حضور نداشتند، نوشت «در این همایش نه از قالیباف، محبوب‌ترین گزینه اصولگرایان در انتخابات خبری بود و نه از محسن رضایی که توانسته بود در چند استان آرای بالاتری از روحانی کسب کند و نه از ولایتی که در جذب رای میانه‌روها موفق عمل کرده بود. «چهره‌های شاخص مجلس از جمله لاریجانی، باهنر و ابوترابی اما نبودند تا برای چندمین بار شایعه مثلث ائتلافی «قالیباف- لاریجانی- رضایی» جدی‌تر شود.» این سخنان در حالی بیان می‌گردد که بارها از سوی این افراد بر استراتژی «وحدت گفتمانی» و اتخاذ آن در انتخابات آتی تاکید شده بود و این نوع تحلیل ها نمایانگر این است که اصلاح طلبان پس از ناکامی از برگزاری همایش وحدت اصولگرایان درصدد هستند که با سیاست «تفرقه افکنی» میان طیف های مختلف جریان‌های اصولگرای فاصله ایجاد کنند.

عدم علاقه اصلاح‌طلبان برای همکاری با احمدی‌نژاد/ القای عدم صداقت دولت با مردم/ حمله به همایش وحدت اصولگراییروزنامه مردم سالاری

ارگان رسمی حزب مردم سالاری یک‌شنبه را با تیتر «توافق محرمانه عربستان، ترکیه و آمریکا برای سقوط کوبانی» روانه پیشخوان مطبوعات کشور شده است.

· با احمدی نژاد ائتلاف نمی‌کنیم

این روزها، فعالیت سیاسی احمدی نژاد مهم ترین سوژه خبری رسانه ها محسوب می شود؛ روزنامه مردم سالاری در صفحه سیاسی خود به بررسی سوال احتمال ائتلاف میان اصلاح طلبان با احمدی نژاد پرداخت، در همین راستا سعيد ليلاز، عضو شوراي مرکزي حزب کارگزاران اظهار داشت « اردوگاه اصلاح‌طلبان در کشور هيچ علاقه‌اي به همکاري با محمود احمدي‌نژاد ندارند..... بايد بدانيم که اصلاح‌طلبي يک ملک شخصي نيست و اصلاحات به هيچ عنوان آقاي احمدي‌نژاد را نخواهد پذيرفت و هيچگونه ائتلافي نيز صورت نخواهد گرفت.»

عدم علاقه اصلاح‌طلبان برای همکاری با احمدی‌نژاد/ القای عدم صداقت دولت با مردم/ حمله به همایش وحدت اصولگراییروزنامه ابتکار

«اصولگرایان پای درس عبرت آموزی» تیتری است که روزنامه ابتکار در انعکاس به همایش وحدت اصولگرایان انتخاب کرده است و در ادامه نوشت « نه تنها اصولگرايان که ساير گروه‌هاي سياسي ايران، در روزهاي گذشته منتظر شنبه‌اي بودند که قرار بود همايش وحدت اصولگرايان با سخنراني آيت‌الله مصباح يزدي برگزار شود. در اين همايش اما آن چه گفته شد صرفا تکيه بر اصولي کلي بود و همچنان از وجود سازوکار مشخصي براي رسيدن به همگرايي خبري نيست. اين در حالي است که چهره‌هاي اصولگراي حاضر در اين نشست، لااقل در يک نکته وحدت نظر دارند: عبرت از گذشته! »

· دیدار هاشمی با رهبر معظم انقلاب

روزنامه ابتکار در صفحه سیاسی خود به گزارش هاشمي از ديدار با رهبر انقلاب پرداخته است؛ گروه سیاسی روزنامه اصلاح طلب ابتکار نوشت« آيت الله هاشمي رفسنجاني در جلسه کميسيون نظارت مجمع تشخيص مصلحت نظام گزارشي از ديدار خود با مقام معظم رهبري را ارائه کرد. در آغاز جلسه اين هفته کميسيون نظارت مجمع تشخيص مصلحت نظام، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، رئيس مجمع شرحي از ديدار اخير خويش با مقام معظم رهبري و محور گفت‌وگوها، به خصوص آيين‌نامه نظارت بر حسن اجراي سياست‌هاي کلي نظام را ارائه کرد و در ادامه گفت: الحمدلله پس از دوران نقاهت، وضعيت سلامتي ايشان به بهبودي کامل نزديک شده است.آيت‌الله هاشمي رفسنجاني پيشتر در همايش تبيين سياست‌هاي کلي نظام نيز درباره نگاه مقام معظم رهبري به اين آيين‌‌نامه گفته بود: ما آئين‌نامه را براي اصلاح خدمت رهبري انقلاب فرستاديم و 4 سال آئين‌نامه ‏خدمت ايشان باقي ماند. اخيرا يک آئين‌نامه بسيار جدي از سوي معظم‌له ابلاغ شده است که مي‌خواستند همه موارد در آن ‏باشد و با ما هم مشورت نشد چون ايشان مي‌دانستند ما مراعات دستگاه اجرايي را مي‌کرديم و رهبري مي‌خواستند قاطع عمل کنند.»

عدم علاقه اصلاح‌طلبان برای همکاری با احمدی‌نژاد/ القای عدم صداقت دولت با مردم/ حمله به همایش وحدت اصولگراییروزنامه اعتماد

روزنامه اعتماد یکشنبه را به تیترهای «مانور سیاسی اصولگرایان؛ 15 ماه پیش از انتخابات» و «وزیر ارتباطات:دکل های موبایل ضرری ندارند» اختصاص داد، این روزنامه در همین راستا نوشت « ديروز، روز اميد اصولگرايان بود. روز روشن شدن وضعيت وحدت يك سال آينده و نتيجه تلاش يك سال گذشته. همايش وحدت اصولگرايان بعد از رايزني‌ها و جلسات و سفرهاي استاني پي‌در‌پي سيد‌رضا تقوي براي نشان دادن محتمل بودن اين وحدت برگزار شد. اما گويا گردهم آوردن اصولگرايان چندان هم آسان نبود. اصولگرايان ديروز در محل سابق سفارت امريكا گرد هم آمدند اما به سختي. يكي در ميان بودند و نبودند. دير آمدند و زود رفتند. حبيبي موتلفه از نخستين‌ها بود كه حتي پيش از سيد‌رضا تقوي باني مجلس به محل همايش رسيد. بعد از آن پايداري‌ها در صف اول بودند. يك به يك زود و به موقع حاضر شدند، گويي كه كلاس درس معلم سابق‌شان قرار است برپا شود. روانبخش، رسايي، نبويان، رحمان‌دوست، سليماني، جوكار و نيكزاد چهره‌هاي منتسب به پايداري زودتر از همه و در رديف اول خودشان را به تقوي رساندند. مرتضي آقا‌تهراني، دبيركل جبهه پايداري اما دست راست ميزبان نشسته بود. اما فقط پايداري‌ها نبودند كه مشتاقانه رديف اول همايش را پر كرده بودند. نزديكان احمدي‌نژاد كه مدتي است راه برائت از رييس سابق‌شان را پيش گرفته‌اند هم زود آمدند،از زريبافان، محصولي و حسيني وزارت ارشاد گرفته تا رامين و دانشجو. حداد عادل اما دير به جمع اصولگرايان پيوست و كنار تقوي نشست. يك سوي پرچمدار وحدت اصولگرايان يك ساعت بعد از شروع همايش مرتضي آقا‌تهراني بود، سوي ديگر غلامعلي حداد‌عادل. آيت‌الله موحدي‌كرماني هم كه از حاميان اصلي حركت به سوي وحدت است، ديرتر آمد. همه به احترامش ايستادند تا او كنار سيد‌رضا تقوي بنشيند. حسين ابراهيمي هم به نمايندگي از جامعه روحانيت مبارز هم‌رديف رسايي و برخي منتسبان به جبهه پايداري نشسته بود. اما سعيد جليلي از كساني بود كه بي‌سر و صدا آمد. تنها با سيد‌رضا تقوي خوش و بش كرد و گوشه سالن نشست. گزينه اصلح آيت‌الله مصباح دير آمد و خيلي زود هم رفت و باز هم تنها كسي كه مخاطب خداحافظي كوتاهش بود سيد رضا تقوي بود.»

· «ائتلاف موقت» براي فرار از شكست دوم

مجتبی حسینی در صفحه سیاسی روزنامه اعتماد به تحلیل آرايش اصولگرايان براي انتخابات مجلس دهم پرداخته است؛ مجتبی حسینی سه گرایش اصلی در اردوگاه اصولگرایی وجود دارد که عبارتند از 1. غير معتدلين: جبهه پايداري، جمعيت ايثارگران، جمعيت رهپويان 2. نو اصولگرا (ميانه‌رو يا تحول‌خواه): گروه‌هاي وابسته به محسن رضايي، محمدباقر قاليباف و طيف وسيعي از فراكسيون رهروان با ليدري علي لاريجاني 3. سنتي: جامعتين (جامعه مدرسين حوزه علميه قم، جامعه روحانيت مبارز و حزب موتلفه) که با این همایش تقسیم کاری برای انتخابات بهارستان دهم انجام داده اند؛ وی نوشت « به نظر مي‌آيد كه برگزاري همايش ديروز اصولگرايان براي هماهنگي و مشخص كردن مسووليت‌ها جهت رسيدن به يك عقد اخوت موقت (براي پيروزي بر اصلاح‌طلبان واعتدال‌گرايان) برگزار شده و اين اقدام آنان، آغاز يك قرارداد درون گروهي جديد است. بر اساس اين قرارداد هر گرايش اين جناح با توجه به ابزار قدرتي كه در اختيار دارد مسووليتي را بر عهده خواهد داشت 1. بسيج پايگاه اجتماعي توسط اصولگرايان غير معتدل 2. تامين هزينه‌هاي انتخاباتي و تعامل با حاكميت توسط سنتي‌ها 3. مديريت مجلس آينده توسط تحول خواهان (نو اصولگرا يا ميانه‌روها)»

عدم علاقه اصلاح‌طلبان برای همکاری با احمدی‌نژاد/ القای عدم صداقت دولت با مردم/ حمله به همایش وحدت اصولگراییروزنامه شرق

روزنامه اصلاح طلب شرق تیتر صفحه اول خود را به «خروج از «اعتدال» دلیل پیدایش«داعش» است» و «ناگفته‌هایی از پرونده بورسیه ها» اختصاص داد.

· مصباح برای وحدت شرط گذاشت

روزنامه شرق بار دیگر تحمل «وحدت» اصولگرایان را نداشت؛ مهسا جزینی خبرنگار روزنامه شرق در یادداشت صفحه سیاسی به ارزیابی همایش اصولگرایان پرداخت؛ وی نوشت« برایش سنگ تمام گذاشتند تا به «وحدت»، آری بگوید. «مصباح‌یزدی» اما ذره‌ای از اصولش کوتاه نیامد و خطاب به حاضران در نشست «وحدت اصولگرایی» گفت: «تصور من این است که افرادی که در اینجا جمع شدند، می‌خواهند خودشان را از انحراف‌ها، سقوط‌ها و نوسانات زشت حفظ کنند و اگر می‌خواهند اینگونه باشد، باید اصول فکری، ارزشی و روشی را رعایت کنند و اگر بنا داریم این اصول را دقیقا رعایت کنیم، 99‌درصد مصونیت ما تضمین است اما اگر از ابتدا زیر حرف‌مان بزنیم و بگوییم امروز دوستان ما اینجوری می‌پسندند و باید اینگونه رفتار کنیم، فردا طور دیگری رفتار کنیم، معنایش این است که طبق ادبیات روز، جامعه ما دو گروه است؛ اصولگرا و غیراصولگرا.»حالا این اصولگرایان‌اند که باید تکلیف خود را با خود روشن کنند. اینکه برای رسیدن به وحدت، به اصول مورد نظر «آیت‌الله» تن دهند یا همانند گذشته هرکدام راه خود را بروند. اگرچه مراسم دیروز در سفارت سابق آمریکا بیشتر پاتوق جبهه پایداری‌ها و احمدی‌نژادی‌ها بود، تا جایی که از فراکسیون رهروان ولایت مجلس، نزدیک به «علی لاریجانی» دیروز کسی در مراسم حضور نداشت. شنیده‌ها حاکی از این است که این طیف اگرچه با کلیت وحدت مشکلی ندارند اما درخصوص شکل وحدت و مصادیقش اما واگرهای زیادی دارند.»

· اسامی فرزندان برخی مسوولان دولت احمدی‌نژاد در فهرست بورسیه‌های غیرقانونی

بررسی بورسیه های «غیرقانونی» بعد از استیضاح وزیر علوم در دستور کار سرپرست این وزارت خانه و کمیته در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قرار گرفت؛ روزنامه شرق در صفحه سیاسی خود به بررسی این پرونده در مجلس می پردازد و خبر از اسامی جدیدی در این پرونده می دهد؛ آمنه شیرافکن نوشت« اسامی دهان‌به‌دهان در راهروهای «بهارستان» می‌چرخد و هیچ نماینده‌ای حاضر نیست نام‌ها را افشا کند. تقریبا حالا خیلی‌ها در مجلس نهم می‌دانند که اسامی تعدادی نماینده در فهرست بورسیه‌های غیرمجاز قرار گرفته و به دلایلی نمی‌خواهند، پرده فرو افتد. «جواد هروی»، عضو کمیسیون آموزش درباره اینکه آیا قرار است مماشاتی در مورد قرائت اسامی نماینده‌های حاضر در فهرست بورسیه‌ها صورت گیرد، می‌گوید: «با هیچ‌کس تعارف نداریم، اسامی خوانده خواهد شد. منتظریم ببینیم کمیته شکل‌گرفته چه خواهد کرد اما اگر بنا بر مماشات باشد، بدون شک شخصا اسامی را اعلام می‌کنم.»نخستین‌بار «حامد قادرمرزی»، نایب‌رییس فراکسیون دانشگاهیان مجلس در گفت‌وگو با «شرق» خبر داد ریشه استیضاح رضا فرجی‌دانا در افشاگری وزارت علوم درباره بورسیه‌های غیرقانونی بوده: «تا جایی که اطلاع داریم، نام ۱۰نماینده مجلس در میان فهرست سه‌هزار بورسیه غیرقانونی است که وزیر علوم به‌تازگی آن را افشا کرده و جالب‌تر اینکه بدانید برخی از همین نمایندگان پای نامه استیضاح وزیر را امضا نکرده‌اند و از وزارت علوم قول گرفته‌اند تا در صورت افشای اسامی، نامی از آنها برده نشود.» اما حالا؛ مواضع هروی نشان از آن دارد که مجلس در برابر افشای نام اسامی نمایندگانی که پرونده‌شان در ماجرای بورسیه‌های غیرقانونی آمده، مصمم است و حتی احتمال افشای اسامی از سوی نمایندگان نیز وجود دارد.»

عدم علاقه اصلاح‌طلبان برای همکاری با احمدی‌نژاد/ القای عدم صداقت دولت با مردم/ حمله به همایش وحدت اصولگراییروزنامه آرمان

این روزنامه اصلاح طلب با تیترهای اصلی «شرح هاشمی از دیدارش با رهبر انقلاب» و «مثلث انتقاد علیه مثلث اتحاد » رهسپار کیوسک مطبوعات کشور شد.

· کارشکنی به نام معتقدان اصیل! دولت روحانی

روزنامه ارمان در صفحه سیاسی خود به انتقاد از ارائه آمارهای اشتباه از سوی برخی از دولتی ها پرداخت؛ این روزنامه نوشت « در این میان شاهد کارشکنی‌های هستیم که برخی به نام معتقدان اصیل! دولت روحانی انجام می‌دهند. این افراد با ارائه آمارهای اشتباه می‌خواهند اینگونه القا کنند که دولت در مواجهه با مردمی که به آن رای دادند، صداقت کافی ندارد. نمونه این موضوع خبری بود که چند روز قبل در برخی رسانه‌ها به نقل از ریاست صندوق بازنشستگی منتشر کردند مبنی بر افزایش 50 درصدی حقوق بازنشستگان. درحالی افزایش 50درصدی سبب خوشحالی بازنشستگان شده بود که آنها غافل بودند عطاریان دو روز قبل از انتشار این خبر دیگر بر کرسی ریاست صندوق بازنشستگی حضور نداشت و اسلامیان در این سمت فعالیت خود را آغاز کرده بود. یک روز پس از انتشار این وعده اما پاسخ نوبخت همه ابهامات را برطرف کرد: «صندوق هم‌اکنون برای هزینه‌های جاری خود به کمک‌های معاونت مدیریت و برنامه‌ریزی ریاست‌جمهوری وابسته است و چگونه قادر خواهد بود که چنین رقمی را به حقوق بازنشستگان اضافه کند! این امر تکذیب می‌شود.»

· «وحدت» اصولگرایی، «غیبت» نامزدهای اصولگرا

روزنامه آرمان همانند دیگر روزنامه های اصلاح طلب به تحلیل خاصی از همایش وحدت اصولگرایان با محوریت آیت الله مصباح یزدی پرداخته است؛ میثم سعادت معتقد است که در غیاب سه نامزد اصولگرایان «مثلث انتقاد علیه مثلث اتحاد» شکل گرفته است و سپس در همین خط تحلیلی نوشت « در این همایش نه از قالیباف، محبوب‌ترین گزینه اصولگرایان در انتخابات خبری بود و نه از محسن رضایی که توانسته بود در چند استان آرای بالاتری از روحانی کسب کند و نه از ولایتی که در جذب رای میانه‌روها موفق عمل کرده بود. چهره‌های شاخص مجلس از جمله لاریجانی، باهنر و ابوترابی اما نبودند تا برای چندمین بار شایعه مثلث ائتلافی «قالیباف- لاریجانی- رضایی» جدی‌تر شود. یاران محسن رضایی همچون دانش جعفری و یاران با وفای شهردار در شورای شهر همچون طلایی، چمران و دنیامالی و اعضای ارشد ستاد قالیباف همچون مظفر رئیس ستاد انتخاباتی او که رئیس ائتلاف جمعی از اصولگرایان را بر عهده داشت و پرویز اسماعیلی سخنگوی ستاد او نیز از دیگر غایبان این همایش بودند! حتی سایت فردانیوز نزدیک به شهردار تهران نیز در مطلبی انتقادی نوشت: « هیچگونه خبر و اطلاعاتی از نحوه و حتی برگزاری جلسات در رسانه‌ها درز پیدا نکرده بود. به نظر می‌رسد این مطلب بیش از هر چیز بدنه اجتماعی اصولگرایان را متعجب کرده است. اینگونه عملکرد ... بیشتر موید عدم اعتماد جریان اصولگرایی به بدنه اجتماعی است.... نگاه نظری داشتن به امور سیاسی در این برهه زمانی نه تنها گره‌ای از مشکلات اصولگرایان باز نمی‌کند بلکه آنان را در ورطه مباحث کلان و انشقاق گفتمانی گرفتار می‌کند.... در این مورد نه خطیب در حوزه سیاسی در این بحث مقبولیت دارد و نه بانیان پیشینه خوبی در حفظ وحدت دارند.»

عدم علاقه اصلاح‌طلبان برای همکاری با احمدی‌نژاد/ القای عدم صداقت دولت با مردم/ حمله به همایش وحدت اصولگراییروزنامه ایران

روزنامه دولتی ایران با تیترهای اصلی «گردهمایی اروپایی ها برای سرمایه گذاری در ایران» و «هشدار دولتمردان به حامیان بنزین آلوده» میهمان نگاه خوانندگانش بود.

· شبکه مخالفان دولت چه چیزی را انکار می‌کنند؟

روزنامه ایران در صفحه اول خود به موضوع تولید بنزین های پتروشیمی در دولت سابق که به دلیل غیر استاندارد، آلوده و سرطانزا بودن در دولت یازدهم متوقف شده است پرداخت؛ این سخنان در حالی بیان می شود که نهاد های نظارتی بارها از پاک و بی ضرر بودن بنزین ها در دو سال گذشته خبر داده بودند؛ جمشید رضایی در سرمقاله روزنامه ایران معتقد است که «شبکه مخالفان دولت» با اهداف خاصی در برابر دولتی ها واکنش نشان می دهند و نوشت « این جنجال‌ها با نهایی شدن پرونده‌های فساد مالی همزمان شده است؛ دولت روحانی پیشاپیش هشدار داده بود که ممکن است پیگیری و به نتیجه رساندن ماجرای رانت‌خواری‌ها و فساد مالی دولت پیشین با واکنشها و به اصطلاح پاتک‌های سنگین روبه‌رو شود. عبارت «خطر حاشیه‌سازی و حاشیه سازان» که بارها بر زبان رئیس جمهوری جاری شده بود دقیقاً ناظر به فعالیت پنهانی همین محافل است. طبق گزارش ستاد پیگیری مفاسد اقتصادی دولت هم‌اکنون بسیاری از این پرونده‌ها در آستانه نهایی شدن هستند. پرونده‌هایی که نشان می‌دهد کدام جریان و افراد و در چه حوزه‌هایی منافع سرشاری را در چنگ گرفته‌اند. فروش ارز دولتی در بازار با نرخ آزاد، تخصیص ارز دولتی برای واردات خودروهای لوکس، تخلفات مالی مانند اختلاس‌های ریز و درشت، پرونده بنزین آلوده، تجارت با تحریم‌ها و دور زدن منافع ملی و پرونده عظیم تخلفات بورسیه‌ها، هر کدام مشتی از خروارها سوء‌استفاده‌های مالی و سیاسی است که پرونده این تخلفات در دستور کار تیم مدیران روحانی قرار دارند و برخی از آنها مراحل نهایی خود را در مراجع قضایی طی کرده‌اند.»

عدم علاقه اصلاح‌طلبان برای همکاری با احمدی‌نژاد/ القای عدم صداقت دولت با مردم/ حمله به همایش وحدت اصولگراییروزنامه آفتاب یزد

روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد با تیتر«وحدت اصولگرایان یا احمدی نژادی ها؟» و «پروفسور سمیعی برترین جراح مغز و اعصاب جهان» روانه پیشخوان مطبوعات کشور شده است.

· اصولگرایان جلسه بررسی «فساد» برگزار کنند

روزنامه آفتاب یزد در اقدامی عجولانه به همایش وحدت اصولگرایان واکنش نشان داد؛ این روزنامه که معتقد است که دیروز همایش «احمدی نژادی ها» برگزار شده است، از اعضای این همایش برگزاری جلسات بررسی فساد را درخواست می کنند؛ سید علیرضا کریمی در سرمقاله این روزنامه نوشت«به نظر می رسد مرضیه است قبل از برگزاری هر جلسه وحدتی آقایان به اصطلاح اصولگرا خود را با آن فسادها و آن حمایت های چشم بسته از دولت وقت روشن کنند. برکسی پوشیده نیست که تک تک فسادهایی که از دوران دولت قبل این روزها یک به یک رسانه ای می شود منشاء آن همان حمایت کو و یکجانبه است.اگر حامیان دولت احمدی نژاد انتقاد از دولت وقت را برابر با انتقاد از مقدسات برنمی شمردند، اگر رئیس جمهور وقت را در هاله نور قرار نمی دادند، اگر دهان روزنامه ها و منتقدان را به انحای مختلف نمی بستند، اگر خانه ملت(مجلس) را تبدیل به خانه دولت نمی نمودند و اگرهای بسیار دیگر امروز حق داشتند برای وحدت در انتخابات مجلس آتی چانه زنی کنند» این سرمقاله نویس پاسخ نداد که با این منطق استدلالی چرا اصلاح طلبان پس از افشای فسادهای شهردار تهران در دوران اصلاحات و دستگیری شهرام جزایری همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ناشناس ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    0 0
    این روزنامه های افساد طلب مهارت خاصی در وارونه جلوه دادن حقایق دارند .
  • ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    0 0
    احمدی نژاد شده از اینجا مونده و از اونجا رونده..
  • ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    0 0
    یعنی همه از احمدی نژاد بریدن دیگه!!
  • ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    0 0
    خود گویند خود خندند.. خودشون شایعه میکنن که احمدی نژاد میخواد با اونا همکاری کنه بعد خودشون میگن ما علاقه ای نداریم.. اخه احمدی نژاد شما رو آدم حساب میکنه براندازها؟؟ ینی هر کی تو این کشور با هر روشی میخواد از بغل احمدی نژاد خودی نشون بده.. و این محبوبیت احمدی نژاد رو نشون میده.. وگرنه همگان میدانن که احمدی نژاد با کسی رابطه ای نداره.. پس چرا از این نام استفاده میکنند؟
  • احمدخواجوند ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    حداقل تيتر يك روزنامه درست حسابي بزنيد نه لودر هاي كدخدارا
  • ناشناس ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    1 0
    درودبراحمدی نژاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس