گروه بین الملل مشرق-  تحولات میدانی جبهه «القلمون»، تحولات میدانی عین العرب  و تحولات میدانی جبهه «دمشق» رئوس گزارش امروز ما را تشکیل می دهد. با ما همراه باشید.

تحولات میدانی جبهه القلمون


تحلیل 4 روز نبرد حزب الله با ائتلاف تروریستهای تکفیری


با گذشت 4 روز از هجوم سراسری ائتلاف گروههای تروریستی به نوار مرزی کوههای القلمون از شب گذشته از شدت درگیریهای شدید میان دوطرف تا حدودی کاسته شد و این فرصت فراهم آمد تا با فرو نشستن گرد و غبار صحنه نبرد ارزیابی دقیق تری به کیفیت عملیاتها و تلفات و خسارات وارده بر دو طرف درگیر به عمل آید . عملیاتی که از بامداد روز یکشنبه 13 مهر 93 با حمله حدود 4 هزار تروریست تکفیری به مناطق مرزی بین دو کشور سوریه و لبنان ، با هدف گشودن مسیر تدارکاتی عقبه پشتیبانی – نظامی برای این گروهها در دو سوی مرز آغاز شده بود دارای چه ویژگیها و دستاورها یا ناکامی هایی بوده است؟کدام گروهها در آن مشارکت داشته و میزان موفقیت در وصول به اهداف از پیش تعیین شده تا چه میزان بوده است؟

1 – در عملیات اخیر در مناطق مرزی دو کشور سوریه و لبنان موسوم به منطقه القلمون همه گروههای عمده معارضان دولت سوریه مانند "داعش" ،"جبهه النصره" و بقایای"ارتش آزاد" در یک صف واحد و دوشادوش یکدیگر حضور فعال داشته اند.

2 – اهداف تعیین شده برای این عملیات مراکز و پایگاههای حزب الله در ارتفاعات مابین دو شهرک لبنانی عرسال و طفیل (بطور مشخص ارتفاعات مشرف به شهرها و روستاهای نحله،یونین،بریتال،نبی شیث) در بخش لبنانی مرز و مقرهای استقرار ارتش و دفاع وطنی سوریه در مناطق مابین راس المعره تا زبدانی (شامل :راس المعره،فلیطه،جبه و عسال الورد) در بخش سوریه کوههای القلمون بوده است.

علی رغم حجم وسیع نیروی بکار گرفته شده و گلوله باران سنگین مراکز ارتش و حزب الله ، در این عملیات غیر از برخی موفقیتهای مقطعی مانند تصرف دو مقر یکی متعلق به نیروهای دفاع وطنی در اطراف عسال الورد(بخش سوریه القلمون) و دیگری مقر استقرار حزب الله در منطقه که تنها چند ساعت در کنترل تروریستها مانده و تحت فشار حملات و موشک باران و گلوله باران یگانهای توپخانه ای و بمبارانهای هوایی حزب الله و ارتش سوریه و اعزام نیروهای کمکی مجبور به ترک این مراکز و فرار به سمت منطقه جرود عرسال شده اند.



3 – تلفات وارد شده به دو طرف بشرح زیر است :

تلفات حزب الله: 12 شهید (پیکر یکی از شهدا در دست النصره باقی مانده است)، 16 زخمی،1 اسیر( عماد عیاد که در اختیار ارتش آزاد قرار دارد)



تلفات تروریستها:حدود 100 کشته با اسم و عنوان مشخص که از این میان جنازه 57 نفر از آنها بدست حزب الله افتاد ، دهها زخمی و 5 اسیر

تحولات میدانی سوریه



آمار شهدای حزب الله (12 شهید) در این درگیریها در مقایسه با عملیاتهای مشابه قابل توجه بوده است.در همین رابطه یک منبع نزدیک به مقاومت اسلامی به خبرنگار مشرق گفت که این تعداد شهید در مقایسه با حجم نیروهای مهاجم و توطئه خطرناکی که برای استقرار در مناطق لبنانی طراحی شده بود و همچنین تبعات این حضور بر امنیت و آرامش روستاها و شهرهای لبنانی منطقه ، رقمی قابل قبول محسوب می گردد. در زیر اسامی و تصاویر بخش کوچکی از تلفات تروریستهای تکفیری جبهه النصره در نبرد با رزمندگان حزب الله را مشاهده می فرمایید:
 
تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه      

تحولات میدانی سوریه  


انهدام بیمارستان میدانی تروریستها

روز گذشته هواپیماهای بمب افکن نیروی هوایی ارتش سوریه با بمباران بیمارستان میدانی تروریستهای جبهه النصره در ارتفاعات محور عسال الورد – جبه 30 نفر از آنها را به هلاکت رسانده و دهها نفر را بشدت زخمی کردند.درمیان کشته شده های این عملیات چندین نفر از فرماندهان گروههای تروریستی در منطقه القلمون حضور داشته اند.

بازپس گیری "ام الخرج" توسط رزمندگان حزب الله


منبع میدانی نزدیک به حزب الله تاکید کردند که در عملیات عصر روز گذشته رزمندگان مقاومت اسلامی (حزب الله) در منطقه "ام الخرج" واقع در اطراف منطقه عسال الورد مقر جبهه النصره که از آن برای تهاجم روز یکشنبه گذشته به پایگاه رزمندگان حزب الله بنام "عین الساعه" در اطراف شهر لبنانی بریتال استفاده شده بود به تصرف کامل رزمندگان مقاومت در آمد.

به گفته یک منبع میدانی در حزب الله پایگاه جبهه النصره در ام الخرج در 2 کیلومتری مقر حزب الله قرار داشته است.این منبع افزود که ام الخرج یکی از ارتفاعات بسیار حساس و استراتژیک منطقه القلمون است که با توجه با ارتفاع 2300 متری از سطح دریا اشراف کاملی بر روی مناطق همجوار مانند عسال الورد،خشعات و جبه دارد.
 
تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی جبهه دمشق و حاشیه دمشق

جبهه دوما

یگانهای ارتش و دفاع وطنی سوریه که از پشتیبانی رزمندگان حزب الله و تیپ سر افراز فاطمیون بر خوردار هستند، طی دو روز گذشته پیشروی های محسوسی در محور عملیاتی عدرا- تل کردی و اردوگاه وافدین – مزارع ریحان داشته اند.

صبح روز گذشته این نیروها پس از نبردی سنگین با یگانهای نظامی گروه تروریستی "ارتش اسلام"موفق به آزاد سازی مناطقی به وسعت بیش از 10 کیلومتر در محور اردوگاه وافدین به شهر دوما شده اند. این مناطق شامل مزارع ریحان،کارخانه آهن،کارخانه سنگ،کارخانه چوب، کارخانه سرامیک سازی واقع در نزدیکی جاده قدیم عدرا البلد – دوما می شوند که در پاتک سه روز پیش تروریستهای ارتش اسلام و جبهه النصره به اشغال آنان درآمد بود.

گفتنی است تروریستها سه روز پیش برای جلوگیری از پیشرویهای برق آسای ارتش نیروهای ارتش سوریه اقدام به اجرای پاتک گسترده ای با شرکت گروههای ارتش اسلام ، جبهه النصره،ارتش امت(جیش الامه) و سپاه عمر(فیلق عمر) کرده بودند که موفق به بازپس گیری مقطعی برخی از متصرفات نیروهای ارتش سوریه در محور دوما – عدرا شده بودند.

یک منبع میدانی ارتش سوریه در این رابطه به خبرنگار مشرق نیوز گفت که علی رغم اینکه این مناطق بمدت تنها سه روز در اشغال مجدد گروههای تروریستی بود ، اما نیروهای ارتش پس از بازپس گیری و استقرار مجدد در آن با آثار تلاش تروریستها برای ساخت سنگر های بتنی و آشیانه تانک و نفربر و همچنین حفر تونل های جدید از این مناطق به سمت "عدرا البلد"  مواجه شده اند.

وی افزود در حین پاکسازی منطقه دهها بمب و تله انفجاری به اشکال مختلف هر کدام به وزن بیش از 50 کیلوگرم نیز کشف و خنثی شده است.

لازم به ذکر است که ارتش سوریه از دو هفته پیش عملیات وسیعی را در محور های مختلف غوطه شرقیه دمشق با هدف پاکسازی شهر دمشق از حضور تروریستهای تکفیری به مرحله اجرا گذاشته است. در این عملیات در محور شمال شرقی شهر دمشق یگانهای ارتش طی یک حمله برق آسا سه منطقه عدرا،شهرک مسکونی کارگری عدرا و شهرک سنعتی عدرا را پس از محاصره کامل به تصرف کامل خود درآورد و بلافاصله در 2 محور اصلی پیشروی برای محاصره شهر دوما پایتخت تروریستهای تکفیری در غوطه شرقیه را آغاز کرده است.



به موازات درگیریها در منطقه عدرا – دوما ، ارتش سوریه سه روز پیش با هجوم از سه محور موفق به بازپس گیری محله الدخانیه واقع در شرق شهر دمشق شد.منطقه الدخانیه حدود یک ماه پیش طی هجوم گروههای تروریستی جیش الامه و شورای عالی نظامی غوطه شرقی (بفرماندهی زهران علوش) پس از جند روز زد و خورد به تصرف تروریستها درآمده بود. هم اکنون نیروهای ارتش سوریه با استقرار وسیع نیروی زرهی و پیاده درصدد گشودن جبهه جدیدی علیه تروریستها در منطقه عین ترمای غوطه شرقیه دمشق هستند.
 
تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی جبهه جوبر

دوسال پس از اشغال محله "جوبر" از سوی گروههای تروریستی تکفیری و تبدیل آن به مرکز سکوهای پرتاب موشک و خمپاره به محلات مسکونی و امن شهر دمشق ، ارتش سوریه تصمیم جدی خود را برای یکسره کردن سرنوشت این منطقه استراتژیک اتخاذ کرده و با طراحی و اجرای عملیات موسوم به "سپر پایتخت"، اقدام عملی برای نابودی تروریستهای مستقر در جوبر را آغاز کرد.

عملیاتی ارتش در جوبر طی دوماه گذشته بدلیل وجود شبکه هایی از تونلهای عمیق که جوبر را به شهری دوطبقه تبدیل کرده (یکی روی زمین و دیگری در زیر زمین!) و همچنین وجود خطوط متعدد دفاعی و هزاران بمب و مین و تله انفجاری با سختی فراوان و به کندی پیش رفت اما ارتش سوریه با دقت و صبوری فراوان عملیات پاکسازی منطقه به منطقه جوبر را با اولویت وقوع حداقل تلفات ادامه داد.
 

تحولات میدانی سوریه
حفر تونل توسط تروریستهای تکفیری در زیر ساختمانهای منطقه جوبر با هدف اتصال آنها به یکدیگر و یا بمبگذاری و انهدام آنها در هنگام حضور نیروهای ارتش سوریه

 روز گذشته نیروهای ارتش سوریه طی عملیات وسیعی موفق به پیشروی و تصرف بخشهای مهمی از منطقه مرکزی جوبر شده است.در این عملیات تانکها ونفربرهای زرهی ارتش سوریه نقش ویژه ای در انهدام خطوط تماس و مقرهای تروریستها داشتند. در درگیریهای به وقوع پیوسته میان ارتش سوریه و تروریستهای تکفیری "احمد ادریس" یکی از مهمترین افراد تحت تعقیب دستگاههای امنیتی – اطلاعاتی سوریه در اثر بمباران محل استقرارش توسط هواپیماهای ارتش سوریه به الاکت رسید.وی به اتهامهای مهمی همچون دهها فقره ترور و آدم ربایی و تجاوز تحت تعقیب قرار داشت که روز گذشته به هلاکت رسید و به این وسیله پرونده عمر سراسر خیانت و جنایتش بسته شد.
 
تحولات میدانی سوریه
ستون تانکهای ارتش سوریه در حال پیشروی در عمق محله جوبر

در همین حال یک منبع میدانی ارتش سوریه به خبرنگارمشرق نیوز گفت که با تشدید عملیات نیروهای زمینی ارتش سوریه در محورهای مختلف منطقه جوبر و انهدام بخش اعظمی از توان تسلیحاتی و نیروی انسانی تروریستها و بویژه پس از عملیات دوروز پیش نیروهای گارد ریاست جمهوری ارتش سوریه در جداسازی جوبر از منطقه "زملکا" نفسهای تروریستهای تکفیری به شمارش افتاده است و شمارش معکوس برای آزاد سازی کامل جوبر آغاز شده است.

مطابق رویه همیشکی رسانه های وابسته به تروریستها ، با تشدید عملیات نظامی ارتش فریاد کمک خواهی آنها به آسمان بلند شده است. در همین رابطه روز گذشته "دفتر اطلاع رسانی جوبر" متعلق به گروههای تروریستی فعال در این منطقه با انتشار بیانیه ای رسمی نسبت به سقوط قریب الوقوع جوبر بدست ارتش سوریه هشدار داده است.

در این بیانیه با جملات احساسی همچون "دراین لحظات سخت و دشوار تحت باران رحمت الهی  و باران موشکها و خمپاره های ارتش سوریه قرار داریم!"و " پایداری بی مثال جوانان گروههای مجاهد!! در تاریخ سوریه ماندگار خواهد بود" سعی در بر انگیختن احساسات و عواطف مخاطبین این بیانیه شده است اما مردم شهر دمشق که خاطره موشکبارانها و گلوله بارانهای سنگین محلات مسکونی همجوار با جوبر را توسط همین تروریستها بخوبی به خاطر دارند یکصدا از نیروهای مسلح سوریه خواستار پاکسازی آن از لوث وحود این تروریستها هستند.بازپس گیری جوبر اکنون بیش از هر زمان دیگری قریب الوقوع بنظر می رسد.


 
تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه
متن بیانیه استغاثه و کمک خواهی تروریستهای تکفیری جوبر از هم‌قطارانشان!

تحولات میدانی جبهه حلب

تداوم عملیات ارتش برای تکمیل حصار حلب - عملیات شبه انتحاری گروه تروریستی احرار الشام(آزادگان شام)


محور عملیاتی زندان مرکزی حلب – حندرات پس از عملیات غافلگیرانه ارتش ،دفاع وطنی ،تیپ فلسطینی قدس و رزمندگان تیپ فاطمیون همچنان مشتعل است.ارتش سوریه چهار روز پیش طی یک عملیات سریع از دو مبدا "زندان مرکزی شهر حلب" و "بریج" اقدام به هجوم به روستاهای "حندرات"،سیفات،باشکوی،الملاح کردند.در این عملیات روستای استراتژیک "حندرات" و "سیفات" به تصرف ارتش سوریه درآمد و "اردوگاه آوارگان فلسطینی حندرات" که خود یکی از کانونهای بحران و از مراکز حضور گسترده تروریستهای تکفیری دراین منطقه بوده به محاصره ارتش و نیروهای متحد آن در آمد. درگیریها در دو روستای "ملاح" و "باشکوی" میان ارتش سوریه و تروریستهای تکفیری همچنان ادامه دارد.

در پی تشدید عملیات ارتش سوریه که با هدف قطع ارتباط بخشهای شرقی حلب از حاشیه شمالی آن صورت گرفته است ،گروه تروریستی "جبهه اسلامی"  با انتشار بیانیه ای از سایر گروههای تروریستی خواست تا اختلافات داخلی را رها کرده و با اتحاد با یکدیگر برای جلوگیری از تکمیل حصار شهرحلب از سوی ارتش اقدام کنند.
 
تحولات میدانی سوریه

 دو روز پیش گروه تروریستی احرار الشام از گروههای نزدیک به شبکه تروریستی القاعده در سوریه که ماه گذشته طی انفجاری کلیه فرماندهان ارشد و میدانی خود را بطور یکجا از دست داد، از آغاز عملیاتی با نام "زئیر الاحرار(صدای آزادگان!)" باهدف تصرف کارخانجات تسلیحاتی وزارت دفاع سوریه واقع در منطقه السفیره در شرق شهر حلب خبر داده است.

طی دو روزی که از وقوع این عملیات گذشته است،رسانه های این گروه با براه انداختن تبلغات سنگین خبر از تصرف و نابودی این کارخانجات که محل تولید بسیاری از اقلام تسلیحاتی نیروهای ارتش سوریه مانند "بمبهای بشکه ای(البرامیل المتفجره)"است داده اند.

اما یک منبع میدانی نزدیک به ارتش سوریه در توضیح عملیات تروریستهای احرار الشام در این منطقه فت که این گروه با دست زدن به عملیاتهای شبهه انتحاری مانند حمله چند هفته پیش به محله "الزاهریه و المیدان" شهر دمشق آنهم از طریق چاه فاضلاب! و حمله اخیر به کارخانجان وزارت دفاع سوریه تلاش می کند تا از بحران فرماندهی و خلا مدیریتی ناشی از هلاکت فرماندهان و سیاستگذارانش در حمله مشکوک چند هفته پیش به مقر این گروه فرار کرده و خود را در عرصه فعالیتهای تروریستی در میادین نظامی همچنان منشا اثر معرفی کند! این درحالی است که در هر دو حمله در اثر اشتباهات فاحش نظامی و عملیاتی و ضعف فرماندهی تلفات بسیار سنگین نظامی و انسانی به آنها وارد آمده است.

این منبع میدانی افزود که تروریستها دو روز پیش طی عملیاتی با حمله به 5 روستای خالی از سکنه  (البرزانيه ، الزراعه ، باشكوي ، بنان الحص و كفر عكا) اطراف منطقه "سفیره" در بخش شرقی شهر حلب اقدام به اشغال آنها نموده و با استقرار یگانهای خمپاره انداز و ضد زره از فاصله دور با موشک های حرارتی و خمپاره و نیروی زمینی حملاتی را علیه مواضع ارتش سوریه در اطراف این کارخانجات انجام داده اند .وی تاکید کرد که درگیری های شدید میان نیروهای ارتش سوریه با این تروریستها ادامه دارد و نیروی هوایی ارتش سوریه با بمباران سنگین مواضع آنها تلفات سنگینی به آنها وارد کرده است.

وی خبر انهدام یک بالگرد ارتش سوریه با موشک ضد تانک هدایت شونده تروریستها را تایید کرد و گف که این بالگرد در حین برخاستن از باند فرود برای عملیات نظامی علیه تروریستها هدف یک فروند موشک کنکورس قرار گرفته و سرنشینان آن به شهادت رسیده اند.

عملیات اخیر گروه تروریستی احرار الشام دارای چند هدف مهم بوده که تاکنون موفقیتی حاصل نکرده است:


1 – گشودن جبهه جدید نظامی علیه ارتش در حلب با هدف تمرکز زدایی از عملیات نظامی ارتش در این شهر و خصوصا عملیات اخیر ارتش در محور زندان مرکزی – حندرات

2 – قطع راه تدارکاتی  پشتیبانی زمینی نیروهای ارتش سوریه در محور سلیمیه – اثریا – خناصر -  سفیره - حلب

3 -  باز نگاه داشتن مسیر فرار برای تروریستهای ساکن در بخش شرقی شهر حلب درصورت تکمیل محاصره حلب توسط ارتش سوریه

 



تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی جبهه کوبانی

24 روز پس از آغاز تهاجم شدید گروه تروریستی داعش به عین عرب ، تحولات میدانی این شهر کرد نشین واقع در شمال شرق استان حلب همچنان در صدر اخبار رسانه های جهان قرار دارد. شهر در محاصره شدید عناصر داعش قرار گرفته است.

اکثر ارتفاعات مهم اطراف شهر مانند "تل شعیر" و "مشتنور" در بخش شرقی و جنوبی و غربی شهر به تصرف داعش در آمده و عناصر این گروه با استقرار دهها قبضه توپ و تانک و خمپاره انداز محلات شهر را زیر آتش شدید سلاحهای سنگین خود گرفته اند . در نبرد زمینی بخشهای شرقی شهر بطور کامل در سیطره داعش قرار دارد.

البته برخی خبر ها از عقب نشینی تاکتیکی داعش از محلات "الصناعه"، و "مقتله" واقع در بخش شرقی شهر حکایت داشت که پس از یک روز داعش با انجام یک عملیات انتحاری که یک تبعه سعودی بنام "ابوطلحه انصاری" با کامیون بمبگذاری شده در داخل مربع امنیتی یگانهای مدافع کرد و در مقابل ساختمان محل استقرار آنها انجام داد اقدام به پاتک و تصرف مجدد الصناعیه کرده است. در حال حاضر محله های الصناعیه و مقتله در بخش شرقی  و محله بوطان، بیمارستان امل، بیمارستان دولتی در بخش غربی  و ورودی جنوبی و جاده عین عرب یه حلب را در کنترل خود گرفته است و همزمان در همین محلات با واحد های مدافع کرد در حال نبرد خیابان به خیابان می باشد.

به موازات نبرد نابرابر تروریستهای داعش با مدافعان شهر عین عرب(کوبانی) شبکه های ماهواره ای حامی تروریسم تکفیری مانند العربیه و الجزیره هم مشغول فضاسازیهای رسانه ای و عملیات جنگ روانی علیه مدافعان کرد شهر عین عرب هستند. عصر روز گذشته شبکه الجزیره قطر با پخش پیامهای کوتاه زیرنویس در بخشهای مختلف خبری، از تصرف کامل عین عرب(کوبانی) بدست عناصر داعش خبر داد که بدیهی است که عاری از صحت بوده و داعش بحز در بخش شرقی شهر در بخشهای دیگر در ورودی های شهر در حال نبرد با مدافعان عین عرب است.
 
تحولات میدانی سوریه
متن خبر کذب شبکه الجزیره قطر درمورد سقوط شهر عین عرب بدست داعش


      تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه
گزارش تصویری از عملیات انتحاری ابوطلحه انصاری عضو داعش علیه مقر مدافعان کرد شهر عین عرب

تشدید اعتراضات کردها – ترکیه در آستانه بهار کردی!

همزمان با تشدید درگیریها در عین عرب(کوبانی) میان کردهای مدافع شهر و داعش ، شهرهای مختلف ترکیه شاهد گسترش اعتزاضات و تظاهراتهای خیابانی کردهای ترکیه و برخی از احزاب مخالف دولت اردوغان است. شدید ترین درگیریها میان نیروهای امنیتی و کردهای ترکیه در شهر دیاربکر به وقوع پیوسته است. مردم این شهر با برپایی تظاهراتهای شبانه روزی با نیروهای امنیتی ترکیه درگیری شده اند.

نیروهای امنیتی ترک با گلوله جنگی و خودروهای زرهی به مقابله با کردهای معترض بر خواستند.با تصرف ساختمانهای اداری و دولتی در داخل شهر تانکها و خودروهای زرهی ارتش و ژاندارمری ترکیه در اطراف شهر دیاربکر مستقر شده اند.کردها با برپایی دهها ایست و بازرسی کنترل شهر را بدست گرفته اند و ترددهای شهر را کنترل می کنند.



 
تحولات میدانی سوریه
استقرار تانکهای ارتش ترکیه در دیاربکر
 
تحولات میدانی سوریه

شب گذشته گروهی از اعضای گروه پ.ک.ک به مرکز پلیس شهر کردنشین بینگُل در ترکیه حمله ور شده و بانیروهای امنیتی مستقر در آن درگیر شدند.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان ترکیه ، در این عملیات رئیس پلیس استان بینگُل مجروح شده و برای مداوا به آنکارا انتقال یافت و 2 معاون وی کشته شدند. در عملیات تعقیب و گریز میان مهاجمین و نیروهای امنیتی ، 4 تن از نیروهای پ.ک.ک کشته شده و 2 نفر از آنان توسط نیروهای امنیتی بینگل دستگیر شدند.

احمد داوداوغلو نخست وزیر ترکیه بلافاصله پس از این حادثه با حضور در "بیمارستان نمونه" شهر آنکارا به عیادت رئیس پلیس مجروح بینگُل رفته است. این حمله در حالی صورت گرفته که یک ساعت پیش از آن گروهی از نمایندگان حزب دموکراتیک خلق ها یعنی سه عضو ثابت هیات ملاقات با اوجالان به دیدار افغان آلا وزیر کشور ترکیه رفته و پس از پایان دیدار اعلام کردند که تنش خاصی بین آنان و حکومت وجود ندارد و مذاکرات صلح ادامه پیدا می کند.

روز گذشته جان کری وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در منفرانس مطبوعاتی با رسانه ها از قریب الوقوع بودن سقوط شهر عین عرب(کوبانی) بدست داعش خبر داده است. وی افزود ، کوبانی هدف استراتژیکی برای ما نیست و تمرکز ما بر انهدام مراکز فرماندهی داعش در سوریه و عراق قرار دارد.

گزارش رسانه ها از واکنش دولت آمریکا به تحولات عین عرب(کوبانی)


سی‌ان‌ان: مقام‌های ارشد دولت آمریکا می‌گویند کوبانی به زودی به دست داعش خواهد افتاد و این نگرانی بزرگی برای ما نیست!!

این مقام‌ها می‌گویند اولویت اصلی آمریکا، جلوگیری از سقوط شهرهای کوچک و بزرگ سوریه نیست. آمریکا به دنبال ضربه زدن به رهبران ارشد داعش، پالایشگاه‌های نفتی و زیرساخت‌های تحت کنترل آن‌هاست تا توان عملیاتی داعش تضعیف شود!

مساجد وهابیت ترکیه و اعلان جهاد علیه کردها

همزمان با گسترش تظاهرات کردها در شهرهای مختلف ترکیه مساجد تحت نفوذ به جریان وهابیت  علیه کردهای ترکیه اعلان جهاد کرده اند!

به گزارش رسانه های ترکیه ، امامان این مساجد در خطبه های بعد از نماز از تکفیریهای ترکیه خواسته اند تا با حضور در خیابانها به مبارزه با کردها بشتابند. در پی این فراخوان صدها نفر از تکفیریهای ترکیه با شعار "زنده باد داعش" به خیابانهای آنکارا و استانبول و ... ریخته و به زد و خورد با تظاهرکنندگان کرد پرداختند. بر اساس تصاویر منتشره این درگیریها در برخی از شهرها به درگیری مسلحانه میان کردها وتکفیریهای ترکیه منجر شده است.

بر اساس یکی از ویدیوهای منتشر شده شبه نظامیان تکفیری با استفاده از سپر و سلاح و علائم نیروهای امنیتی ترکیه مشغول سرکوب کردها هستند. در درگیریها میان کردهای معترض و پلیس و ژاندارمری ترکیه تاکنون بیش از 31 کرد کشته و بیش از 360 تن زخمی شده اند و صدها نفر نیز دستگیر و به زندان منتقل گردیده اند.
 
تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه
 
همچنین فعالان رسانه ای ترکیه در فضای رسانه های مجازی و شبکه های اجتمعای به حمایت از جنایات داعش علیه کردها پرداخته اند.
 
تحولات میدانی سوریه

واکنش مسئولان ترکیه به اعتراضات کردها

1 - اسماعیل صافی ، نماینده استانبول در مجلس ترکیه (از حزب عدالت و توسعه) خطاب به تظاهرکنندگان کرد:

"زبان شما وحشیها را داعش بلد است! می گویند «از پس بی دین، بی ایمان بر می آید (دینسیز حقیندن ایمانسیز گلیر)"

تحولات میدانی سوریه

کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خلق ترکیه (لاییکها): به نقطه ای رسیدیم که نتیجه سیاست خارجی تنش محور است. ترکیه ای شدیم که دیگر نمی تواند پیش برود و در باتلاق خاورمیانه فرو برده شده. بهای حرص و بی بصیرتی مسئولان دولت ترکیه را جوانان ما می پردازند و البته ما از آنها حساب خواهیم کشید.

تحولات میدانی سوریه

داوود اوغلو:نمی توانیم به عین عرب(کوبانی)نیرو بفرستیم،اقای قلیچدار مدرک داری ثابت کن!

داوداوغلو در پاسخ به اتهامات کمال قلچداراوغلو رهبر حزب جمهوری خلق که دولت ترکیه را به حمایت از داعش متهم کرده است، گفت:«اگر قلچداراوغلو مدرک و سندی دارد آن را ارائه دهد. اگر نه بهتر است سکوت کند و بیش از این به منافع ملی و  امنیت ملی ما خیانت نکند. آنان که ما را به حمایت از داعش متهم می کنند دروغگو، دشمن و خائن هستند. بارها گفته ایم که چنین چیزی وجود ندراد و ما داعش را تروریست می دانیم و بشدت با آن مبارزه کرده ایم!!

تحولات میدانی سوریه

داوداوغلو همچنین در مورد تحولات شهر کردنشین کوبانی در شمال سوریه هم گفت:«قلچداراوغلو پیشنهاد کرده که مجوز جدید در مجلس ملی تصویب کرده و نیروهای خود را به کوبانی اعزام کنیم. در این صورت ما باید برای حلب و حسکه و دیگر شهرهای سوریه نیز مجوز جداگانه دریافت کرده و به همه ی  شهرهای سوریه نیرو اعزام کنیم!! به راستی درک سخنان بی پایه و غیرمنطقی و غیرمسئولانه ی قلچداراوغلو دشوار و ناممکن است.
 
تحولات میدانی سوریه

تصاویر منتشر شده در رسانه های ترکیه از انتقال تروریستهای داعش از خاک ترکیه به اطراف شهر عین عرب(کوبانی
 
تحولات میدانی سوریه
تصویر مرزبان ارتش ترکیه در کنار عناصر داعش!
         
تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه
گزارش تصویری از اعتراضات کردهای ترکیه به وقوع فاجعه انسانی در عین عرب و همکاری دولت ترکیه با داعش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 52
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • احسان ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    0 0
    غولی کردها درمورد ایران نا انسافی میکنن، ما اینارو مجهز کردیم الان دارن میگن ایران از آب گل آلود ماهی گرفت. این یعنی چی؟
  • سیدعادل میراحمدی بهنمیری ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    0 0
    سلام. برای نابودی انگلیس و امریکا و جهان استکبارصلوات
  • ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    0 0
    اشتباهات یزرگ استراتژیک و رگباری ترکیه نشان از آینده تاریک این کشور دارد ، ترکیه زمانی متوجه می شود که از غرب و صهیونیستها چیزی جز ضرر نمی رسد و عثمانی شدن فقط یک توهم احمقانه است که راه برگشت ندارد . همان زمانی که ترکیه شاهد ناامنی های گسترده و بمب گذاری ها و ترورها در سراسر کشورش خواهد بود ، شاهد کودتاهای پشت هم و فروپاشی سیاسی ، اقتصادی و نظامی خواهد بود ، شاهد از دست دادن منابع ثروت این کشور مثل توریسم خواهد بود . زمانی که در منطقه یک پاکستان (طویله) دیگر متولد می شود . دقیقا مطالب بالا خواست و نیت اصلی و پنهانی آنگلوصهیون هاست که از دل آن به هدف های بزرگی مثل استقلال کردستان ترکیه برسند ، همان گونه که کردستان عراق و سوریه اوضاع خوبی ندارند ، اما مسئولان ترکیه آن قدر در توهم عثمانی شدن فرورفته اند که از درک این مطالب ساده عاجز شده اند .
  • ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    0 0
    چی گفتی؟ غولی چیه؟
  • یاسر ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    0 0
    مرگ بر ترکیه
  • ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    0 0
    احسان راست میگهایران داره از کردها حمایت میکنه ولی میگن ایران داره از اب گا الود ماهی میگره بهتره ما هم نظاره گر باشیم ببینیم اخرش چی میشه
  • آذربایجان ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    0 0
    اسرائیل به عنوان شریک استراتژیک کردستان برایشان چه کرد؟!!! آمریکا چه کرد؟وقتش نشده دوست و دشمن را از هم تشخیص بدین کردها؟ من حاضرم برم واسشون بجنگم ولی راهی باقی مانده؟سران کردستان عده ای مزدور و خائن هستن که فقط به حفظ منافع خودشون فک میکنن نه غیره . دولت ترکیه فکر میکنه میدونه چیکار میکنه اما نمیدونه که بازی خورده ، کردها هیچ وقت یادشون نمیره که دولت ترکیه بهشون کمک نکرد. فیسبوک یک محیط کاملا مجازی ست و میتونه مورد سوء استفاده صهیونیسم برای برهم زدن رابطه اقوام باهم بشه،اینها ترک نیستن،عده ای حیوان هستند مثل داعشی ها
  • ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    0 0
    بژی کرد دلاوره
  • ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    0 0
    اینجاس که باید گفت وَمَكَرُوا وَمَكَرَ اللَّـهُ وَاللَّـهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ
  • حسین ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    0 0
    با این حساب وضعیت ترکیه از کوبانی خرابتره که؟ البته فبل از اون از مشرق نیوز به خاطر این گزارشات کامل تشکر میکنم
  • مهرداد ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    0 0
    ترکیه یک کشور جعلیه
  • فافا ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    0 0
    اقا چرا ویدئوهای شما این طوری شده تا صفحه باز میشه خودش آپلود میشه! هنگ میکنه! قبلا فرمت پخشتون خیلی بهتر بود
  • سهیل بشردوست ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    0 0
    بسیار خوب و عالی، داخل ترکیه که آشوب راه افتاده، دولت مردهاشون هم مثل سگ و گربه دارن بهم می پرن، دخالت نظامی هم که کنه دیگه عالی میشه، ترکیه هم کیش و مات میشه، میرسه نوبت عربستان که کله پاش کنیم، اون موقع ما می مونیم و خاورمیانهء جدید!
  • ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    0 0
    عکس هشتم از پایین: هایااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا :)
  • ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    0 0
    ببین پان ترک مثلا زرنگ امدی اینجا این حرف دو پهلو را زدی که مقلا بیانیه سیاسی داده باشی!؟کردها ایرانی هستن و اریایی ترکها هم همینطور هممون ایرانی هستیم ترکیه همدست داعشه و این انقدر واضحه که نیاز به این خزعبلات تو نیست تو هم حیا کن و از ترکیه حنایتکار حمایت نکن موضوع اصن کردها نیستن ترکیه از تمام کروههای تروریستی داره حمایت میکنه این مال سه ساله اخیره
  • ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    0 0
    مشرق عزیز از گزارش عالی و کاملت تشکر میکنم دستت درد نکنه حوادت رو واقعا عالی و کامل و مستند گزارش میدی
  • ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    0 0
    ایران اربیل رو نجات داد در صورتی که کرد بودن و سنی اقای من مولای من جانشین بر حق امام زمانم سد علی جان به حق نشان دادی فرزند خلف مولایمان علی هستی
  • ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    0 0
    کی خودتو مجهز کرده اقای ترک
  • ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    0 0
    مشرق واقعا بس نیست اینهمه جو سازی علیه ترکیه؟ از کجا خط می گیرید شماها؟ یکم وجدان داشته باشید. به کوری چشم شماها ملت ایران و ترکیه مشکلی با هم نداشته و نخواهند داشت.
  • ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    0 0
    من کردم.من ترکم.من لرم.من بلوچ وگیلکم .....من ایرانی هستم من انسان هستم کوبانی تو تنها نیستی ایران و ایرانی کنار تو هستند
  • ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    0 0
    کی و کجا چنین حرفی زده شده؟؟ این حرف دروغ است.
  • ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    0 0
    ما باید از کردها و معترضین در ترکیه حمایت کنیم
  • ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    0 0
    کردها اگر به آل علی می پیوستن و فقط عرق کرد بودن نداشتن امروز از مام وطن جدا نبودن که به این روز گرفتار ایند هنوز هم دیر نیست برادران کردم به آل علی بپیوندید که خیردنیا وآخرت همه مان در ان
  • ناشناس ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    0 0
    تاريخ ثابت كرده مكافات خونه تو همين دنياس . اون آمريكا و اسرائيل (يهودي ها) تا زماني كه واسشون منفعت داري ازت حمايت مي كنن و وقتي تاريخ مصرفت تموم بشه يك لگد ميزنن در ... و ازت حمايت نميكنن. به قول مولاي متقيان حضرت علي(ع) : عبرت ها چه بسيار و عبرت پذير ها چه اندك. كافي سرنوشت امثال : صدام ، عبدالمالك ريگي و.... رو ببينيم تا بفهميم تركيه و آل سعود و برخي كشور هاي حاشيه خليج پارس نيز همين سرنوشت رو دارند. خواهيم ديد.
  • ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    0 0
    خودت فهمیدی چی میگی؟
  • ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    0 0
    البته پیش پرداختش و قسمتی از اون تو دنیاست که همون دمار ظالم رو در میاره و مایه عبرتش میکنه
  • ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    0 0
    سوگند به پروردگار آسمان و زمین آنکارا را در دریای خون فرو خواهیم برد.
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    0 0
    پان کرد عزیز شما اگه فرصت پیدا کنید ایران وهم مریزید بهم..
  • ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    0 0
    تو هنوز املا بلد نیستی میای بیانیه صادر میکنی انساف اینطوری مینویسند(انصاف)
  • سالار ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    0 0
    اينكارو با آنكارا نكني پلوان
  • ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    0 0
    ما ایرانیها شیعه امامی و علوی یا سنی شافعی هستیم .ولی ترکیه ناصبی یا حنفی اند. به جز کردهای شافعی و علوی ترکیه ما ایرانیان هیچ وجه اشتراکی با آنان نداریم
  • ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    0 0
    از پان ترکها بیش از این هم انتظار نیست
  • ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    0 0
    و داعش و امپراطوری عثمانی
  • ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    0 0
    تو و احسان و همه پان ترکها خاموش!
  • ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    0 0
    بژی ایران و آریایی مرگ بر داعش و ترکیه
  • ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    0 0
    من ایرانیم خاموش ای پان ترک
  • ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    0 0
    ترکیه با کمک سازمان موساد اوجالان را در کنیا دزدید. این خیلی چیزها را مشخص می کنه
  • ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    0 0
    اردوغان یهودی زاده است
  • ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    0 0
    بیشترین تبادل تجاری را در خاورمیانه با اسرائیل کشورهای ترکیه و جمهوری جعلی آذربایجان دارند و کمترین رابطه را ایران و ارمنستان
  • ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    0 0
    بخشی از کردهای ترکیه و سوریه علوی اند بقیه هم شافعی که نزدیکترین فقه را با شیعه دارد.حتی به فقه شیعه نزدیکترند تا دیگر مذاهب اهل سنت!
  • خسرو ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    کردها ایرانی هستندوباایران باید متحد شوند
  • ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    اگر ذره اي بصيرت داشتند اين برادر كشي وجود نداشت آنهم به اسم اسلام...اين جريان يك پيروز دارد و آنهم يهوديا صهيونيست است
  • ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    ترکیه با حمایت از داعش عملا ابروی خود را برده بنده بعنوان یک اذری ترک زبان ایرانی از رفتار کثیف ترکیه با اهالی کرد و عرب و علوی سوریه واقعا متنفر شدم.برای ترکیه قبل از هر چیز پول در اولویت است .این حرف را یکی از مجریان ترک شبکه فوکس نیز بارها تکرار کرده است
  • لر ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    افرین به تو اذری قهرمان
  • کاوه ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    ای نادان تنها کشوریکه ایران با اون مراوده درست حسابی داره ترکیه است
  • ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    قسم نخور بی شعور. آنکارا که ول نیست
  • اذری وبا هزاران افتخار ایرانی الاصل ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    از کسانی که خود را گرگ زاده وگرگ پرورده همانند تموچین مغول میدانند(بوز گوردی)بیشتر از این نمیتوان انتظار داشت ظاهرا خیانت وتجزیه ونسل کشی ومصادره فرهنگ وتاریخ سازی در انکارا وباکو عرضه ولیاقت تعبیر میشود
  • ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    بشین دعا کن.
  • ناشناس ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    0 0
    دولت پانترک مغول تبار تروريست و داعش پرور روزي اعمال کثيف خود را خواهد چشيد.
  • ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
    0 0
    مرگ بر ترکیه ی متعفن
  • ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
    0 0
    دمت گرم...
  • بزرگمهر ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
    0 0
    مای مای های های وای وای

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس