عربستان امروز در وضعیت بدی قرار دارد. مجبور شده‌اند به ایران پناه بیاورند و با ایران مصالحه کرده، ارتباط‌شان را بهتر کنند. در عمل هم امسال تعداد بیشتری از ایرانی‌ها به حج رفتند. نزدیک به ۵۸ هزار نفر حاجی داشتند. توانستند کتاب های زیادی را توزیع کنند. تعداد زیادی از بیانه های آقای خامنه‌ای را توزیع کردند. امکانات خوبی هم برای زائران ایرانی فراهم شده بود.

به گزارش مشرق، متن زیر بخشی از سخنرانی شهید حسین الحوثی است با نام «لاعذر للجمیع أمام الله»؛ «هیچ کس در برابر خدا عذری ندارد». به شرح زیر است؛ این سخنرانی بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر و تهدیدات آمریکا نسبت به عربستان مطرح شده است.

تلاش دشمن برای تسلط بر حج

اگر امروز به شما بگوییم اسرائیل، یهودیان و مسیحیان برای تسلط بر حج برنامه ریزی می‌کنند، پاسخ خواهید داد: محال است.

امام خمینی بیش از بیست سال گذشته گفته بود: آمریکا و اسرائیل برای حاکمیّت بر حرمین برنامه ریزی می‌کنند. وقتی بر قدس سلطه پیدا کردند فریاد زدیم و درباره قدس سخن گفتیم  موضع‌گیری جدی نداشتیم. کار به جایی رسید که دیگر از حرف‌های ما نمی‌ترسند. آن‌ها این حقیقت را فهمیده‌اند. این در حالی است که قدس حرم سوم مسلمانان است. فهمیدند می‌توانند حرم دوم و حرم اول مسلمانان را هم اشغال کنند و ما هم جز همان سخنان و مواضع قبلی حرفی نخواهیم زد و موضعی نخواهیم گرفت. چرا برای تسلط بر حرمین برنامه ریزی می‌کنند؟

دوستی با دشمن مانع تهدیدات او نیست

همه خوب می‌دانیم که حکومت عربستان دوست آمریکاست. همه مردم این حقیقت را می‌دانند. دولت عربستان دوست آمریکاست ولی چرا امروز عربستان با حمله تبلیغاتی شدیدی از طرف آمریکا و کشورهای غربی مواجه شده است؟ رسانه های غربی، روزنامه ها، کتاب ها، شبکه‌های ماهواره‌ای، رادیوها و … همه از عربستان به عنوان حکومتی تروریسم و پشتیبان ترور نام می‌برند و … کاملا احساس می‌شود که وضعیت عربستان تغییر کرده است. امروز عربستانی‌ها شدیدا می‌ترسند. می‌گویند: ما تروریست نیستیم، چرا ما را به تروریسم متّهم می‌کنند؟ چه گناهی انجام داده‌ایم؟ ‌علیه آمریکا هیچ اقدامی انجام نکرده‌اند ولی این آمریکاست که قصد تسلط بر حرمین را دارد. چرا می‌خواهند بر حرمین مسلط شوند؟

ارزش حج را نشناخته‌ایم

چون هنوز ما حج را نشناخته‌ایم. وقتی ما عرب های نادان از یمن، عربستان، مصر و … به حج می‌رویم، یهودیان ارزش حج را بیشتر از ما می‌شناسند. یهودیان ارزشمندی و اهمیّت حج را بهتر از ما شناخته‌اند. چقدر زیادند حاجیانی که حج می‌روند ولی ارزش حج را نمی‌دانند.

حج بسیار تاثیر گذار است، حج در خدمت به آرمان وحدت اسلامی ‌بسیار ارزشمند است. آیا سرزمین های اسلامی‌ را به حکومت های کوچک، حدود ۵۰ حکومت یا بیشتر تجزیه نکرده‌اند؟ سرزمین های عربی را به چند حکومت کوچک تجزیه کردند. ولی هنوز حج برایشان به عنوان چالشی باقی مانده است. مسلمانان در حج از هر منطقه گرد هم می‌آیند. بنابراین حج همچنان نماد وحدت مسلمانان است، مسلمانان حول محور حج مجتمع می‌شوند. حج مفاهیم بسیاری را در خود جا داده است. ای کاش کسی پیدا می‌شد و این مفاهیم را به مسلمانان یادآوری می‌کرد، در این صورت حج تبدیل به بحران بزرگی برای غربی ها و یهودیان و مسیحیان می‌شد.

غربی ها متونی دارند که خوانده‌ایم، متونی از وزرا و اندیشمندانشان که در آن درباره اهمیّت حج صحبت کرده‌اند. می‌گویند باید بر حج مسلط شویم و قدرت را در این سرزمین به دست بگیریم.

چرا عربستان به تروریسم متهم می‌شود؟

امروز رسانه های غربی فعال است. جمله معروفی است: جنگ ابتدا از سخن آغاز می‌شود. آیا این جمله معروفی نیست؟ ابتدا از تروریسم سخن می‌گویند و این که عربستان تروریسم را پشتیبانی می‌کند. چرا امروز عربستان احترامی ‌ندارد، کسی به عربستان توجه نمی‌کند و به حساب نمی‌آید؟ چرا عربستان را به تروریسم متهم می‌کنند؟ چون قصد دارند به این وسیله زمینه سازی کنند. فهمیده‌اند وقتی آمریکا حکومتی را به تروریسم متهم کند ما عربها همگی حساب خودمان را از او جدا می‌کنیم. اگر آمریکا بگوید این شخص تروریست است، دیگران از او جدا و دور می‌شوند. فهمیده اند که ممکن است عربستان و یمن هم مانند افغانستان و عراق مورد حمله نظامی‌ قرار بگیرد. هیچ یک از حکومت‌ها توان اعتراض به عملکرد آمریکا علیه ملت های منطقه را ندارد. چون همه ما بر مبارزه با تروریسم اجماع نظر داریم و این حکومت تروریست است، تروریسم را پشتیبانی می‌کند. اسامه بن لادن عربستانی است و تاجران عربستان هم از عالمان دینی حمایت می‌کنند.

عربستانی‌ها با اشاره و راهنمایی آمریکا، القاعده را پشتیبانی کردند ولی به ضرر خودشان تمام شد و عملکردشان در خدمت به آمریکا، باعث محکومیت‌شان شد. امروز درباره آن‌ها می‌گویند پشتیبان مالی وهابیت هستند بنابراین حامی‌ تروریسم هستند.

به ایران پناه آورده‌اند…

عربستان امروز در وضعیت بدی قرار دارد. مجبور شده‌اند به ایران پناه بیاورند و با ایران مصالحه کرده، ارتباط‌شان را بهتر کنند. در عمل هم امسال تعداد بیشتری از ایرانی‌ها به حج رفتند. نزدیک به ۵۸ هزار نفر حاجی داشتند. توانستند کتاب های زیادی را توزیع کنند. تعداد زیادی از بیانه های آقای خامنه‌ای را توزیع کردند. امکانات خوبی هم برای زائران ایرانی فراهم شده بود.

عربستانی ها به شدت می‌ترسند که علیه آن‌ها برنامه‌ریزی شده باشد. یهودیان قصد دارند بر حج مسلط شوند. چرا؟ تا مانع شوند و نگذارند گروه‌های بیدار اسلامی، از حج، این همایش مهم اسلامی‌ که با حضور مسلمانان از تمامی ‌نقاط زمین برگزار می‌شود، جهت  گسترش بیداری اسلامی ‌بهره‌برداری کنند.

ببینید ایرانی ها تصمیم گرفتند این بیانیه‌ها، کتاب‌ها، نوارها و سی‌دی‌های کامپیوتری را توزیع کنند، آیا این منشورات به همه دنیا نمی‌رسد؟ یهودیان و مسیحیان از این می‌ترسند، می‌ترسند حج به خطری جدی علیه آنان تبدیل شود.

کارکرد حج در مبارزه با دشمنان اسلام

حج برای مواجه با یهودیان و مسیحیان مهم است. آیاتی از قرآن که در آن درباره حج سخن گفته شده، در میانه آیاتی آمده که درباره یهودیان و مسیحیان است. هم در سوره بقره، هم در سوره آل عمران و هم در سوره نساء. در سه سوره از سوره های بزرگ قرآن این مطلب بیان شده است. همچنان که سخن از ولایت امام علی(علیه السلام) درون آیاتی مطرح شده که درباره بنی اسرائیل سخن می‌گوید. سخن از وحدت و چنگ زدن همه مسلمانان به ریسمان الهی نیز در ضمن سخن از بنی اسرائیل به میان آمده است. چون بنی اسرائیل بزرگترین چالش جهانی علیه امّت اسلامی ‌و دین اسلام هستند. از آن روز تا آخرالزمان دشمن تاریخی مسلمانان به شمار می‌آیند. بنی اسرائیل دشمن تاریخی اسلام است.

تأثیر تسلط دشمن بر حرمین

آن‌ها در عمل برای تسلط بر حرمین برنامه ریزی می‌کنند. خوب می‌دانند اگر بر مکه و مدینه مسلط شوند، هر چه بگویند، ما باور می‌کنیم. بوق تبلیغاتی آن‌ها می‌شویم و هر توجیهی را که مطرح کنند تکرار می‌کنیم. وقتی می‌گویند به یمن آمده ایم تا از حکومت یمن در مبارزه با تروریسم پشتیبانی کنیم، بعضی ها باور می‌کنند و این حرف‌ها را تکرار می‌کنند. این‌ها به آمریکا کمک می‌کنند تا سلطه خود را بر قشرهای بیشتری از مردم افزایش دهد، به آمریکا کمک می‌کنند تا به مردم تفهیم کند برای مبارزه با تروریسم به این کشور آمده است. آمریکایی‌ها به بهانه مبارزه با تروریسم به سرزمین حجاز وارد خواهند شد، به بهانه مبارزه با تروریسم قرآن را می‌سوزانند ، به بهانه مبارزه با تروریسم کعبه را ویران می‌کنند، به بهانه مبارزه با تروریسم مانع برپایی حج می‌شوند، به بهانه مبارزه با تروریسم عرب‌ها را زیر پایشان له می‌کنند و ما تمامی ‌توجیه های مطرح شده از طرف آن‌ها را باور می‌کنیم!

ساده‌نگری مسلمانان دربرابر تبلیغات دشمن

آن‌ها مطمئن هستند هر سخنی را که برای توجیه رفتارشان علیه ما به زبان بیاورند، برای ما پذیرفته شده است و رسانه های ما تکرار می‌کنند. ما این سخنان را تحسین می‌کنیم، می‌پذیریم و چشمانمان را در مقابل واقعیت‌های ملموس اطرافمان می‌بندیم. به فریب آن‌ها اعتقاد داریم ولی به واقعیت های ملموسی که شرارت‌ها و خطرشان گویای این واقعیت‌هاست، توجهی نمی‌کنیم. چشمانتان را می‌بندید و دست‌بسته، توجیه‌های مطرح شده از طرف آن‌ها را باور می‌کنید.

وقتی کار به این جا برسد، برای تسلط بر حرمین شریفین برنامه ریزی می‌کنند. برای تسلط بر یمن نقشه می‌کشند.

روش‌های سیاسی نواستعمارگران

با استعماری نو و اشغالگری جدید روبرو هستیم. نمی‌خواهند مانند گذشته، رهبری آمریکایی را در این کشورها بگمارند. حاکم را آمریکایی قرار نمی‌دهند. شخصی یهودی را حاکم بر ما می‌کنند، چه این که اصالتا اسرائیلی باشد یا شخصی از یهودیان یمن که اصالتا یمنی باشد یا به هر شکل دیگری که برنامه ریزی کنند، مهم این است شخصی یهودی خواهد بود که با هویتی اسلامی ‌یا هویتی حقیقتا یهودی حاکمیت خواهد کرد. به هر شکل که باشد، شخصی خواهد بود که متناسب با اهداف و برنامه های آنان رفتار کند.

آن‌ها این گونه برنامه ریزی می‌کنند، ولی شما هنوز این حقایق را باور نکرده‌اید و بیدارنشده‌اید، هنوز تصدیق نمی‌کنید که اندکی باید احساساتتان برانگیخته شود. معنای این حالت چیست؟ غفلت شدید، گم شدن در بی‌راهه‌ای وحشتناک، ذلتی دهشتناک از جانب خدا… آیا این عبارات ما را به حرکت وا می‌دارد؟ وقتی می‌گوییم، احساس می‌شود آن‌ها برای تسلط بر حرمین شریفین فعالیت می‌کنند و دیگر به قدس اکتفا نمی‌کنند، آیا این واقعیت ها موجب تحرّک ما می‌شود؟

مکه و مدینه برای اسرائیل مهمتر از قدس است…

امروز عرب‌ها دائما در سخنانشان تکرار می‌کنند: هدف ما برپایی حکومتی فلسطینی است که پایتختش در قدس می‌باشد. آیا اسرائیل به این حرفها توجه می‌کند؟ نگاه اسرائیل تغییر نکرده، قصد ندارد قدس را به مسلمانان برگرداند، بلکه به دنبال سلطه بر مکه و مدینه است. مکه و مدینه است که خطر اصلی را علیه اسرائیل تشکیل می‌دهد نه قدس. ارتباط صهیونیسم با قدس تنها ارتباطی تاریخی است ولی اهمیّت قدس برای مسلمانان به اندازه حرمین نیست و خطر بزرگی علیه آن‌ها را تشکیل نمی‌دهد. قدس شهری است که معتقدند در آن هیکل سلیمان برپا بوده. معتقدند شهری است که خدا مقرر کرده بنی اسرائیل به آن وارد شود و عقایدی از این دست… پیوند بنی اسرائیل با قدس پیوند با هویّت دینی و تاریخی خودشان است، ولی حرمین شریفین خطر مهمّی را برای آینده آنان تشکیل می‌دهد. تفکر در قرآن، آن‌ها را در این مساله به یقین رسانده، همان قرآنی که می‌خوانیم ولی نمی‌فهمیم. آن‌ها به یقین رسیده‌اند، آن‌ها فهمیده‌اند که هر گروه بیدار مسلمان، ‌می‌تواند از حج برای ارشاد دیگران بهره برداری کند.

خداوند خواسته که حج کنگره اسلامی‌بزرگی باشد و مردم یکدیگر را به واجبات دینی خود تذکر دهند و در مسیر مبارزه با دشمنان اسلام همدیگر را یاری کنند.

آیا برائت از مشرکان جزو حج است؟

امام خمینی معنای قرآنی حج را معرفی کرد. امام خمینی بود که به ما فهماند چگونه با حج تعامل کنیم. ایشان ایرانی‌ها  را به سردادن شعار برائت از آمریکا، برائت از مشرکان و برائت از اسرائیل هدایت کرد.

ما این‌جا در یمن از خود می‌پرسیدیم: چرا این‌ها شعار می‌دهند؟ نمی‌دانستیم اولین قدم اسلامی کردن حج، برائت است. امام علی(علیه السلام) امام ما، ده آیه نخست سوره برائت را در حج قرآئت کرد. این حرکت آغاز تبدیل حج به حج اسلامی بود. خدا و رسولش از مشرکان بی‌زارند. امام علی(علیه السلام) آیات برائت از مشرکان را قرآئت فرمودند.

ما شیعیان امام علی(علیه السلام) این جا می‌گفتیم: چرا این‌ها شعار می‌دهند؟ چرا مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل می‌گویند؟ آیا برائت از مشرکان جزو حج است؟ حج ما یمنی‌ها این بود که تکرار کنیم: ای حاجی حج به جا بیاور! با عجله طواف می‌کنیم، سعی به جای می‌آوریم و جمره را رمی‌کنیم و عجولانه تکرار می‌کنیم: ای حاجی حج به جا بیاور!

امام خمینی به ایرانی‌ها فرمان داد که برائت از مشرکان را در حج به جا بیاورند. این اقدام شروعی بود برای تبدیل رنگ و بوی حج به حج اسلامی. عنوان این اسلامی‌کردن هم برائت خدا و رسول است که امام علی(علیه السلام) قرآئت کرده است. چنین حجی حج واقعی است.

برائت امام علی(ع) پررنگ‌تر بود…

البته برائتی که ایرانی ها یا هر کس دیگر ابراز می‌کند، هنوز کم رنگ‌تر از برائتی است امام علی(علیه السلام) اعلام کرد. برائت امام علی(علیه السلام) قوی‌تر از برائتی بود که ایرانی‌ها در حج اعلام می‌کنند. برائت امام علی(علیه السلام) برائت از مشرکان و اعلام جنگ علیه آن‌ها بوده است. اعلام این نکته بوده که تا ابد اجازه ندارند به این مراکز مقدس برگردند. عده‌ای در بین ما می‌گفتند: نه! فقط باید حجمان را به جا بیاوریم. این جا مکان عبادت است، برای آمریکا و اسرائیل وقت نداریم!

آل سعود حج قرآنی را تعطیل کرده است…

چون چیزی نمی‌فهمیم این حرفها را به زبان می‌آوریم. مشکل ما این است که فهم ‌ما سطحی است. حج عبادت مهمی‌است. با وحدت امت اسلامی‌ارتباط اساسی دارد. ارتباط اساسی با تربیت امّت اسلامی‌برای مواجه با دشمنان یهودی و مسیحی دارد.

عبادتی مهم است که آل سعود تعطیلش کرده است. یهودیان و مسیحیان این عبادت بزرگ را تعطیل کردند و به عملکرد آل سعود اکتفا نکردند. مساله برای آن‌ها بسیار مهم است. در مسایلی که اهمیّت زیادی داشته باشد، به مزدوران و دوستانشان اعتماد نمی‌کنند، هر قدر هم در دوستی با آن‌ها جدی باشند. شاید شخصی پیدا شود، قیام کند و آنجا هم همان اتفاقی بیافتد که در ایران افتاد. شاید شخصی پیدا شود و بر این منطقه حاکمیت پیدا کند و قدرت از دستشان خارج شود. می‌بینند که می‌توانند حاکمیت مستقیم داشته باشند، دیگر به مزدورانشان اعتماد ندارند. به مزدورانشان بی توجهی می‌کنند و در نهایت وقتی سیاستشان اقتضا کند علیه‌شان موضع گیری می‌کنند و به آن‌ها حمله نظامی‌می‌کنند. با این که دوستشان بوده‌ای ولی با سخنان و توجیه‌های بسیار به تو حمله می‌کنند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    0 0
    خدایش رحمت کند که چه باهوش و مدبرانه موقعیت جهان اسلام را شناخته و همچنین دشمن و توطئه هایش را . خدا کند این گونه افراد در جامعه اسلامی و کشور ما فزونی یابند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس