کد خبر 352890
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۵:۴۸

برای آنهایی که تیم نارنجی‌پوش ارامنه هنوز هم بخش زیادی از خاطرات فوتبالی‌شان را تشکیل داده، امروز یک‌روز به‌یادماندنی است؛ فصلی که فوتبال بعد از شش سال دوباره صاحب آرارات می‌شود.

به گزارش مشرق، برای آنهایی که تیم نارنجی‌پوش ارامنه هنوز هم بخش زیادی از خاطرات فوتبالی‌شان را تشکیل داده، امروز یک‌روز به‌یادماندنی است؛ فصلی که فوتبال بعد از شش سال دوباره صاحب آرارات می‌شود.

این اسم‌ها هر کدام خاطراتی را در ذهن بیدار می‌کند: کارو حق‌وردیان، مارکار آقاجانیان، سرژیک تیموریان، روبرت مارگوسی، ادموند اختر، سرژیک یوسفی، سامسون پطروسیان، ماسیس هاکوپیان، فرد ملکیان، ژورس قازاریان، ادموند بزیک و خیلی‌های دیگر.

در تمام سال‌هایی که آرارات نبود، تنها یادگار باقیمانده از آن، جشن‌های زمستانه سالگرد تاسیس باشگاه بود. شب یلدای پارسال آراراتی‌های قدیم شصت و نهمین سالگرد تاسیس این باشگاه را جشن گرفتند، به این امید که امسال وقتی برای برپایی جشن هفتادمین سالگرد تاسیس باشگاه دور هم جمع می‌شوند تیم فوتبال آرارات دوباره احیا شده باشد؛ آرزویی که بالاخره برآورده شد.

اگر تا امروز آندرانیک تیموریان تنها نماد فوتبال ارامنه در تیم ملی بود، حالا دوباره باشگاه نارنجی‌پوش آرارات به صحنه برگشته تا به قطب سوم فوتبال تهران تبدیل شود. این تیم دوست‌داشتنی و ریشه‌دار که در پنج دهه اخیر بازیکنان بسیاری را به تیم ملی و فوتبال ایران معرفی کرد، آن روزها که در لیگ تخت‌جمشید بازی می‌کرد، در هر بازی از حمایت حدود 15 هزار هوادار در ورزشگاه خانگی‌اش برخوردار بود.

آن تیم پرطرفدار از هفته آینده دوباره در مسابقات فوتبال دسته اول باشگاه‌های تهران به میدان خواهد رفت تا مسیر رسیدن به لیگ برتر فوتبال ایران را طی کند. آراراتی‌ها به همین دلیل امروز پنجشنبه (هفدهم مهر) در دیداری دوستانه به مصاف استقلال می‌روند تا در همین ابتدای راه، برای خیل عظیم فوتبالدوستان خاطرات آن روزها که فوتبال در ایران در زمین‌های ناهموار اما پرتماشاگر برگزار می‌شد، زنده شود. این تیم که 12 سال از سطح اول فوتبال کشور دور بوده، حالا با هدایت ماسیس هاکوپیان، وازگن صفریان، ادموند بزیک، فرد ملکیان و البته تماشاگران پرشمارش آرزوهای بزرگی در سر دارد.

منبع: روزنامه جام جم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس