فرمانده نیروی انتظامی ناجا از کاهش جرائم در کشور خبر داد و گفت: برخی کشورها به رغم اطلاعاتی که درباره تروریست به آنها می‌دهیم اذعان می‌کنند که توان برخورد با تروریست را ندارند که اگر به این شکل است دست ما را باز بگذارند تا خودمان به دنبال آنها برویم.

به گزارش مشرق، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در سخنرانی پیش ‌از خطبه‌های نمازجمعه امروز تهران اظهار داشت: هفته نیروی انتظامی را که مقارن با دهه ولایت است به همه خادمان سبزپوش تبریک عرض می‌کنم.

وی با اشاره به شعار هفته نیروی انتظامی در سال جاری گفت: پلیس، تلاش جهادی، کارآمدی و اقتدار شعار نیروی انتظامی در این هفته بوده است.

احمدی‌مقدم ادامه داد:‌ هفته نیروی انتظامی بستر مناسبی برای ارتباط بهتر پرسنل نیروی انتظامی با مردم از یک‌سو و اطلاعات بیشتر از مطالبات و خدمات مردم از سویی دیگر و همچنین ارائه کارنامه‌ای از خدمات نیروی انتظامی در یک سال گذشته است ضمن اینکه این هفته بستری برای آموزش و مشارکت اجتماعی هموطنان محسوب می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی ناجا با بیان اینکه اقتدار، هدف اصلی و مأموریت پلیس و نیروی انتظامی در هر کشور است، گفت: در جمهوری اسلامی و مکتب اسلام این اقتدار معنای دیگری دارد و اقتدار و قدرت مشروع از مردم و احکام الهی است.

احمدی‌مقدم افزود:‌ زمانی که از اقتدار صحبت می‌کنیم باید درک صحیح از نیازهای مردم داشته و پاسخگو به مطالبات آنها باشیم و برای خود پشتوانه مردمی فراهم کنیم و حل مسائل امنیتی به صورت اجتماعی از کارهای نیروی انتظامی است.

وی با بیان اینکه علاوه بر اقتدار و قدرت اصلاح سازمانی از پلشتی‌ها و مفاسد و ارتقای روزافزون سازمانی، نباید از تحولات بیرون غافل بود، گفت: مأموریت‌های جدید و تغییرات اجتماعی و مسائل این چنینی بر مأموریت ما اثر گذاشته است.

فرمانده نیروی انتظامی ناجا ادامه داد: باید برآورد صحیحی از محیط نسبت به چالش‌ها و تهدیدها داشته باشیم و از مردم حمایت کنیم و از روزآمدی یعنی برخورداری از دانش روز بهره‌مند باشیم.

احمدی‌مقدم خاطرنشان کرد: اقتدار از مسیر کارآمدی محقق می‌شود و قدرت خدمت‌رسانی به مردم و سهولت و جذب رضایت مردم و خودکفایی از جمله برنامه‌های نیروی انتظامی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی به هیچ کس و هیچ کشوری در بخش فناوری، سخت‌افزار و نرم‌افزار وابسته نیست، گفت: ما با قدرت و توان علمی کشور طرح‌ها و برنامه‌های خود را اجرا می‌کنیم و به هیچ‌جا وابسته نیستیم.

فرمانده نیروی انتظامی ناجا افزود: باید قدرت اشراف اطلاعاتی خود را افزایش دهیم و واکنش سریع در برابر تهدیدات قبل از وقوع داشته باشیم و  کارآمدی اقتدار از مسیر تلاش جهادی ممکن است.

وی با بیان اینکه خدمت باید خالصانه و برای خدا باشد، گفت: هم‌اکنون در برخی عرصه‌‌ها مثل مواد مخدر با چالش‌های بلندمدت روبه‌رو هستیم و نباید خسته و فرسوده شویم.

احمدی‌‌مقدم گفت:‌ نیروی انتظامی در کسب اقتدار قرار دارد که تحولات بزرگی در دنیا و منطقه در حال وقوع است و ابزار و فناوری‌هایی که در دنیا بستر پیشرفت دانش، علم و رفاه را برای بشر فراهم کرده است با چالش‌ها و تهدیدهایی همراه بوده به طوری که تروریست‌ها از این ابزار برای تبلیغ، عضوگیری و هدایت عملیات‌ها استفاده می‌کنند.

وی در ادامه به موضوع تهاجم فرهنگی اشاره کرد و گفت: صدها کانال در دنیا سعی می‌کنند که جوانان را مورد تهدید قرار دهند که در جوامع اسلامی و ایران این موضوع هدفمندتر و هوشمندانه‌تر تعقیب می‌شود.

احمدی‌مقدم مواد مخدر، تروریسم، ناامنی در مرزهای شرقی و غربی و بی‌ثباتی کشورهای همسایه‌ها را از جمله بسترها برای تروریست‌ها خواند و گفت:‌ کشورهایی که خودشان تروریست‌ها را حمایت و هدایت کرده‌اند اکنون با حرکات نمایشی اعلام عجز می‌کنند.

فرمانده نیروی انتظامی ناجا خاطرنشان کرد: در حالی که در اکثر کشورهای منطقه شاهد ناامنی و وجود تروریست هستیم، کشور ما همانند جزیره‌ای آرام و امن در اقیانوس متلاطم است.

وی در ادامه با اشاره به ناامنی در برخی از کشورها گفت: مردم شمال عراق، سوریه و افغانستان دنبال حفظ جان و ناموس خود هستند و روستاها و شهرهای آنها توسط تروریست‌ها فتح می‌شود در حالی که در آن کشورها هیچ خبری از تولید و پیشرفت دانش مطرح نیست چرا که چیزی به نام امنیت در آنجا وجود ندارد و این در حالی است که جمهوری اسلامی یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه محسوب می‌شود.

احمدی‌مقدم ادامه داد:تروریست‌ها و برخی از کشورها تلاش می‌کنند مواد مخدر را وارد ایران کنند و نیروی انتظامی هم‌اکنون مرزها را برای ورود سوداگران هر روز تنگ‌تر کرده است که البته دشمن نیز تلاش دارد این حرکات ما را به چالش بکشد.

فرمانده نیروی انتظامی ناجا در ادامه با اشاره به وجود تروریست در برخی از کشور گفت: علی رغم اطلاعاتی که به این کشور داده‌ایم، اذعان می‌کنند که توان برخورد با تروریست را ندارند که اگر اینگونه است دست ما را باز بگذارند تا خودمان به دنبال آنها برویم.

احمدی‌مقدم دغدغه کشور را در سه موضوع سرقت‌ خرد، اعتیاد مواد مخدر، تهاجم فرهنگی و ناهنجاری‌های فرهنگی دانست و گفت: قدری هم کم حوصلگی و خشونت در نزاع دسته‌جمعی و گروهی از جمله دغدغه‌هایی است که نیروی انتظامی با آنها روبه‌رو است.

وی گفت: بیش از 50 الی 60 درصد از قتل‌‌های عمد از طریق درگیری و نزاع است که البته این عدد زیاد نیست البته این موضوع باید معالجه شود و منبرهای دینی می‌تواند در این زمینه اقدامات خوبی انجام دهند.

وی گفت: در کل جرائم کشور در حال کاهش دائمی هستیم که از جمله می‌توان به اعمال تروریستی، قتل، گروگانگیری، تجاوز به عنف و سرقت مسلحانه اشاره کرد.

فرمانده نیروی انتظامی ناجا با بیان اینکه متأسفانه برخی از افراد آمارها و اطلاعاتی می‌دهند که صحت ندارد، گفت: این افراد از آمارها مطلع نیستند و اطلاعات ناصحیحی را منتشر می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه آمار مصرف مشروبات الکلی در سال‌‌های گذشته کاهش یافته است، افزود: الکل در کشور ما یک دهم معتادان مواد مخدر است و مجالس لهو و لهب و خوشگذرانی این مشکلات را ترویج می‌دهند.

احمدی‌مقدم اظهار داشت: در حوزه راهنمایی و رانندگی در سال 84 تعداد 28 هزار کشته داده بود که این آمار در سال جاری به 18 هزار نفر کاهش پیدا کرده است و این در حالی است که وسایل نقلیه 2.5 برابر شده است.

فرمانده نیروی انتظامی ناجا در ادامه با بیان اینکه نیروی انتظامی می‌تواند با همکاری سایر دستگاه‌ها این آمار را هم کاهش دهد، گفت: ما می‌توانیم چنانچه الزامات و ابزارهای مورد نیاز برآورده شود در یکی دو سال آینده این آمار را به 10 الی 12 هزار نفر برسانیم.

احمدی‌مقدم با اشاره به خدمات ارائه شده از سوی نیروی انتظامی در سال‌های گذشته بیان داشت: خدمات نیروی انتظامی از سال 70 بین 5 الی 10 برابر افزایش یافته در حالی که پرسنل نیروی انتظامی در این سال‌ها تنها 20 درصد افزایش یافته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز کشور به بلوغ خوبی در امر امنیتی و اطلاعاتی رسیده است، گفت:‌ نیروی انتظامی همکاری خوبی با سپاه، بسیج، دستگاه قضا و... دارد و اینها موجب افزایش کارآمدی نظم و امنیت شده است.

فرمانده نیروی انتظامی ناجا گفت: این روزها شاهدیم که برخی از دوستان با دغدغه‌ای که دارند به دنبال امر به معروف و نهی از منکر هستند. این کار آنها و دغدغه‌شان در مقابل ناهنجاری‌ها و مسائل فرهنگی برای ما ارزشمند است.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه آحاد جامعه و حکومت دینی است، خاطرنشان کرد: باید بسترهای امر به معروف و نهی از منکر از سوی حکومت فعال شود.

احمدی مقدم با تاکید بر اینکه براساس احکام رهبری و مراجع، امر به معروف در مرحله زبانی کار آحاد مردم است، بیان داشت: اما در جاهایی که نیازمند به برخورد باشد، این وظیفه در انحصار حکومت است البته عزیزانی که این دغدغه را دارند می‌توانند از بسترهای قانونی نظیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، بسیج، همکاری با پلیس افتخاری، سازمان‌های مردم نهاد و... استفاده کنند.

فرمانده نیروی انتظامی ناجا ادامه داد: از جریان امر به معروف و نهی از منکر و از آمران به معروف و ناهیان از منکر هم حمایت می‌کنیم اما نباید این انتظار وجود داشته باشد که همواره یک پلیس در کنار ناحیان از منکر باشد این امر شدنی نیست البته ما به نیروی انتظامی و ماموران توصیه کرده‌ایم که اگر اتفاقی برای این افراد رخ داد حتما آن را در اولویت رسیدگی قرار دهند و به سرعت به آن رسیدگی کنند.

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: پلیس در مقابله با ناهنجاری‌ها و جرایم جدی است و هیچ سستی را به خود راه نداده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • احسان ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    0 0
    این خوبه..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس