حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی با تقدیر از اقدام وزارت اطلاعات گفتند: داعشی‌ها نسبت به ایران طمع دارند، اما از جهت قدرت بالای ایران جرات نزدیک شدن به مرزهای ایران اسلامی را ندارند.

 به گزارش مشرق، این مرجع تقلید امروز در درس خارج فقه با اشاره به اشکالاتی که فخر رازی نسبت به آیه ولایت داشته است اظهار داشت: برخی از  اهل سنت وقتی کم می آوردند شروع به فحاشی  نسبت به شیعیان می‌کردند.

ایشان با اشاره به این‌که پیامبر‌(ص) بارها بر خلافت و جانشینی حضرت علی‌(ع) تاکید کردند گفتند: پیامبر‌(ص) از همان ابتدای تبلیغ رسالت خود بارها فرمودند، حضرت علی‌(ع) خلیفه وصی و جانشین من می‌باشد که واضح‌تر از همه آنها در غدیر خم بود.

حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به این‌که حضرت علی‌(ع) در حال غسل دادن پیامبر‌(ص) بود که انصار و مهاجرین در سقیفه گرد هم آمده بودند ابراز داشتند: آنها با تعیین خلیفه‌،  بیانات نبی‌اکرم(ص) را در مورد خلافت حضرت علی‌(ع) فراموش کردند.

این مرجع تقلید با بیان این‌که حضرت علی‌(ع) ثمره درخت اسلام ناب محمدی(ص) است اظهار داشتند: انصار و مهاجرین پس از رحلت نبی‌اکرم‌(ص) به فرامین ایشان پشت کردند و نسبت به سفارشات ایشان دور افتادند.

حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به این که حضرت علی‌(ع) در خطبه سوم نهج‌البلاغه در خصوص انحراف از واقعه غدیر سخنانی را بیان داشته‌اند گفتند: همچنین علامه امینی نیز 27 مورد از منابع اهل سنت را برای اثبات غدیر بیان کرده است.

ایشان در ادامه با بیان این‌که شیعه از ابتدا مورد تهاجم نظامی و فرهنگی قرار داشته است اظهار داشتند: رسانه‌های مصری به نقل از یکی از مسئولان آنها گفته است که شیعیان بعد از برکناری «مرسی» فعالیت‌های بسیاری را در مصر آغاز کردند و آنها می‌خواهند مصر را بگیرند در حالی که اصل و ریشه شیعیان یهودی است.

معظم‌له با محکوم کردن اظهارات این مقام مصری ابراز داشتند: در کتاب صحیح بخاری نقل شده است برخی از صحابه به جهنم می‌روند و نبی اکرم‌(ص) پس از مشاهده آنها از خداوند پرسش می‌کنند چرا صحابه من در جهنم هستند که خداوند می‌فرماید«آنها بعد از رحلت تو چه جنایت‌ها که نکردند»

این مرجع تقلید با بیان این‌که شیعیان دشمنان بسیاری دارند و انقلاب اسلامی نیز فرهنگ شیعه را در دنیا متجلی کرده است تصریح کردند: غدیر با انقلاب اسلامی تولدی دیگر یافت و جانشین پیامبر‌(ص) در راس امور قرار گرفت.

حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به دستگیری 130 تکفیری توسط وزارت اطلاعات اظهار داشتند: داعشی‌ها نسبت به ایران طمع دارند، اما از جهت قدرت بالای ایران جرات نزدیک شدن به مرزهای ایران اسلامی را ندارند.

ایشان با تاکید بر این‌که تکفیری‌ها صدبرابر بیشتر از سوریه و عراق نسبت به ایران کینه دارند خاطرنشان کردند: مسلمانان باید بیداری بیشتری نسبت به دشمنان داشته باشند و ما از وزارت اطلاعات برای دستگیری گروه‌های تکفیری که جلیقه‌ای انفجاری همراه خود داشتند تشکر می‌کنیم.

منبع: حوزه نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس