کد خبر 352107
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶

یک متخصص داخلی اغلب عفونت‌های ادراری در سالمندان را بدون نشانه دانست.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، دکتر زینب نادرپور متخصص داخلی، با اشاره به اینکه باوجود شیوع فراوان عفونت ادراری سالمندان، نحوه برخورد با این عارضه با چالش‌های اساسی در زمینه تشخیص و درمان مواجه است، گفت: از مشکلات تشخیص می‌توان به عدم توانایی نمونه‌گیری صحیح در اکثریت افراد سالمند و شیوع بالای باکتری در ادرار بدون علامت نام برد.

وی در ادامه افزود: بزرگ شدن پروستات در مردان، بی‌اختیاری ادراری، دیابت و تغییر محیط طبیعی واژن در زنان سالمند، خطر عفونت‌های ادراری در این افراد را افزایش می‌دهد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه نباید هر تبی را به عفونت ادراری نسبت داد، بیان کرد: تجویز آنتی بیوتیک در افراد با سوند ادراری و با کشت ادراری مثبت بدون علامت تنها منجر به افزایش مقاومت دارویی می‌شود و کمکی به درمان بیماری نمی‌کند.

این استادیار گروه طب سالمندی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، تاکید کرد: سکونت در آسایشگاه سالمندان، داشتن سوند ادراری دایمی، سابقه بی‌اختیاری ادرار و وجود بیماری‌های زمینه‌ای جدی، این بیماری را از سایر مبتلایان به عفونت ادراری متمایز می‌کند.

نادرپور در پایان یادآور شد: نگرانی از دریافت بیش از حد آنتی‌بیوتیک و افزایش مقاومت دارویی از دغدغه‌های جدی در زمینه درمان عفونت مجاری ادراری در سالمندان است.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس