کد خبر 351550
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹

وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد کشورش حملات هوایی خود را علیه مواضع گروه تروریستی «داعش» در عراق افزایش خواهد داد در مقابل وزیر خارجه این کشور اعلام کرد که در عملیات نظامی سوریه شرکت نمی‌کند.

به گزارش مشرق، «الشرق الاوسط» نوشت: «جان ایو لودریان» وزیر دفاع فرانسه در گفت‌وگویی رادیویی اظهار داشت «داعش» یک گروه تروریستی نیست بلکه یک ارتش تروریستی است که شمار جنگجویان آن به بیش از 30 هزار می‌رسد که به خوبی مجهز شده‌اند.

لودریان با اعلام اینکه فرانسه تاکنون دو حمله هوایی علیه مواضع داعش در عراق صورت داده است، افزود نیروهای فرانسوی سرعت حملات هوایی جنگنده‌های «رافال» خود در منطقه را افزایش خواهد داد تا روزانه دو حمله علیه این گروه تروریستی صورت دهد.

براساس این گزارش، فرانسه اولین کشوری است که به ائتلاف نظامی  به رهبری آمریکا علیه داعشی‌ها و به منظور نابودی این گروه تروریستی ملحق شده است.

از سوی دیگر «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه  با اعلام اینکه کشورش در حال حاضر درصدد مشارکت در عملیات نظامی علیه مواضع داعش در سوریه نیست، گفت: «در حال حاضر، این طرح در برنامه ما نیست. نقش‌ها مشخص شده است. فرانسه در آموزش معارضان (به اصطلاح) میانه‌رو در سوریه مشارکت می‌کند اما تصمیم به مداخله نگرفته است و ما با آمریکا و کشورهای عربی هماهنگ هستیم.»

فابیوس با تکرار مواضع خصمانه فرانسه علیه نظام «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه، گفت: «مبارزه با داعش در راستای خدمت به بشار اسد نیست. بنابراین بایستی معارضان میانه‌رو را آموزش داد و این کار را ما و همچنین آمریکایی‌ها و دیگر کشورها انجام می‌دهند.»

وزیر دفاع فرانسه گفت: «این امور ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشد.»

آمریکا و برخی کشورهای غربی و عربی که از طریق حمایت همه‌جانبه از معارضان مسلح سوریه، در رشد و گسترش قدرت گروه تروریستی «داعش» مهم‌ترین نقش را داشتند، اخیرا ائتلافی نظامی برای سرکوب داعش تشکیل دادند اما طبق گزارش منابع متعدد، حملات هوایی جنگنده‌های این ائتلاف تاکنون در سرکوب و حتی مهار این گروه تروریستی شکست خورده‌اند.

فابیوس در ادامه سخنان خود بر ضرورت «خشکاندن کامل منابع مالی گروه تروریستی داعش بویژه متوقف ساختن خرید نفت و نیز نظارت بر دارایی‌های آن» تأکید کرد و گفت درخصوص این موضوع با مقامات ژاپنی به صورت مفصل گفت‌وگو کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس