کد خبر 351475
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۲

یک روزنامه آلمانی نوشت که داعش با استفاده از گذرنامه جعلی و در میان پناه‌جویان سوری که خواهان ورود به اروپا هستند، تلاش می‌کند تا برای عملیات‌های انتحاری وارد این قاره شود.

به گزارش مشرق، هفته‌نامه آلمانی «اشپیگل» نوشت: بیش از یک میلیون سوری در پی ناآرامی‌های اخیر به ترکیه رفته‌اند بیشتر این افراد در اردوگاه‌های آوارگان منتظر بازگشت به وطن خود هستند و شماری هم امیدوارند که در ترکیه محلی برای زندگی بیابند. گروهی از آنها هم می‌خواهند تا از راه ترکیه و کشورهای بالکان به اروپای غربی بروند.

روزنامه آلمانی «بیلد» با استفاده از اطلاعاتی که از سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا به دست آورده است در این مورد نوشت که داعش قصد دارد از این موضوع به نفع خود استفاده کند. فرماندهان داعش  قصد دارند  در میان این آفراد و با استفاده از گذرنامه جعلی از مرز ترکیه به غرب اروپا بروند تا عملیات انتحاری را آموزش دهند و آلمان یکی از مقاصد آنهاست.

سرویس‌‌های اطلاعاتی با استفاده از کشف رمز ارتباطات سران داعش متوجه شده اند که این افراد برای ورود به اروپا به دلیل کنترل‌های دقیقی که در فرودگاه‌ها وجود دارد از خطوط هوایی استفاده نمی‌کنند.

بنابر اعلام این روزنامه مقامات آلمانی از چنین تصمیمی آگاه بوده‌اند، اما از برنامه تروریست‌ها برای بمب‌گذاری یا خرابکاری احتمالی هیچ اطلاعی ندارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس